Συζητήσεις Ελλάκτωρ - κυβέρνησης για τις συμβάσεις παραχώρησης
Πέμπτη, 03-Φεβ-2011 09:36
Εκρηκτικό μίγμα στις προβλέψεις εσόδων από διόδια δημιουργεί όχι μόνο το κίνημα «Δεν πληρώνω» αλλά και η οικονομική κρίση που έχει περιορίσει σημαντικά τον αριθμό των μετακινήσεων στους οδικούς άξονες της χώρας.
Όπως επεσήμαναν οι επικεφαλής του ομίλου Ελλάκτωρ, κατά την χθεσινή ενημέρωση θεσμικών επενδυτών, ο κυκλοφοριακός όγκος στους οδικούς άξονες που διαχειρίζεται η εισηγμένη (Αττική Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός) έχει υποχωρήσει σε ποσοστό 10-12% σε ετήσια βάση. Λεπτομέρειες δεν δόθηκαν σχετικά με το ακριβές μέγεθος μείωσης των διελεύσεων σε κάθε οδικό έργο παραχώρησης του χαρτοφυλακίου της Ελλάκτωρ, όμως σημειώνεται ότι στην Αττική Οδό ο κυκλοφοριακός όγκος, κατά το εννεάμηνο του 2010 (συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2009), είχε συρρικνωθεί 7-8%.
Την ίδια στιγμή, όπως ανέφεραν από την εισηγμένη, το οδικό τμήμα που «δοκιμάζεται» περισσότερο από το κίνημα μη πληρωμής διοδίων είναι το Μαλιακός-Κλειδί, ενώ η Αττική Οδός προς στιγμήν δεν έχει επιπτώσεις.
Όσον αφορά τις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται αυτό τον καιρό μεταξύ των παραχωρησιούχων και του δημοσίου για την τροποποίηση όρων των πέντε συμβάσεων παραχώρησης, οι επικεφαλής της εισηγμένης επιβεβαίωσαν ότι πράγματι έχουν συζητήσεις με το δημόσιο.
Δεν έδωσαν όμως περαιτέρω λεπτομέρειες, προς ποια κατεύθυνση βρίσκονται οι συνομιλίες, αν και πληροφορίες θέλουν τα δύο μέρη να μην έχουν βρει ακόμη τη «χρυσή τομή» σχετικά με ζητήματα που άπτονται της μείωσης των διοδίων και πιθανής επέκτασης του χρονικού διαστήματος των συμβάσεων παραχώρησης.
Υπόλοιπα έργα
Στον κλάδο των αιολικών έργων, όπως επισημάνθηκε στην παρουσίαση, η εισηγμένη σχεδιάζει έως το τέλος του 2011 να έχει εγκαταστήσει περίπου 220MW, ενώ μέσα στη χρήση προβλέπεται οι νέες εγκαταστάσεις να ανέρχονται στα 110 MW. Τα σχεδιαζόμενα για τη φετινή χρήση αιολικά αντιστοιχούν σε κεφαλαιουχικές δαπάνες (CAPEX) της τάξης των 120 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η διοίκηση της εισηγμένης τοποθέτησε τον φετινό Σεπτέμβριο την έναρξη λειτουργίας του εμπορικού πάρκου που αναπτύσσει στην έκταση Γυαλού στα Σπάτα η θυγατρική της Ελλάκτωρ Reds.
Σχετικά με το εργοστάσιο εκμετάλλευσης χρυσού και άλλων πολύτιμων μετάλλων που σχεδιάζει στη Χαλκιδική η «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.» - που ελέγχεται κατά 5% από τον όμιλο Ελλάκτωρ και κατά 95% από την European Goldfields – οι επικεφαλής του ομίλου εκτίμησαν ότι έως τα τέλη Μαρτίου η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα έχει ολοκληρωθεί.
Κατά τους αναλυτές το περιθώριο κέρδους από τη δραστηριοποίηση στο χρυσό είναι μεγάλο, με δεδομένο ότι το κόστος εξόρυξης διαμορφώνεται στα 1.300 δολάρια ανά ουγκιά. Σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, μετά την λήψη της περιβαλλοντικής έγκρισης εκτιμάται ότι η εμπορική εκμετάλλευση των ορυχείων μπορεί να ξεκινήσει εντός 18 μηνών.
Στο εξωτερικό, οι κατασκευαστικές εργασίες του συγκροτήματος ακινήτων Blue City που σχεδιάζει ο όμιλος στο Ομάν έχουν προχωρήσει κατά 10% και ο όμιλος έχει εισπράξει περίπου 60 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι επικεφαλής του.