Π. Λασκαρίδης: Τέρμα τα λόγια, έργα τώρα στον Πειραιά

Τετάρτη, 05-Ιαν-2011 09:25

Της Ρόης Χάικου

Μια παρέμβαση 60 δευτερολέπτων ήταν αρκετή για να συνοψίσει όχι μόνο τα προβλήματα του Πειραιά και του λιμανιού, αλλά συνολικά την ελληνική παθογένεια. Με δύο λόγια, ο κ. Πάνος Λασκαρίδης, γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ζήτησε έργα και όχι λόγια για το πρώτο λιμάνι της χώρας. 

«Εάν πάνω από κάθε master plan βάλουμε ένα άλλο μεγαλύτερο και πούμε ποιο θα είναι καλύτερο, τότε είναι δεδομένο πως δεν θα γίνει τίποτα», ανέφερε ο κ. Λασκαρίδης στο πλαίσιο της παρουσίασης του ΟΛΠ για το επενδυτικό σχέδιο της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, ένα έργο αρχικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ. 

Ο γνωστός εφοπλιστής τόνισε πως το 99% των προβλημάτων του Πειραιά είναι προφανή και δεν χρειάζονται ούτε συζητήσεις ούτε μελέτες για να επιλυθούν. «Να ξεκινήσει ένα έργο, έστω και ένα μικρό, και μετά θα έρθει και η εξέλιξη και τα επόμενα μεγαλύτερα έργα», όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, εκφράζοντας –τι άλλο–  την κοινή λογική.

Μια κοινή λογική που εκφράζεται από σύσσωμο τον ιδιωτικό τομέα, τους επιχειρηματίες και φορείς, ζητώντας να γίνουν πράξεις οι εξαγγελίες για ανάπτυξη, αφήνοντας κατά μέρους τις... μακέτες και τις διαβουλεύσεις. 

Σε κάθε περίπτωση, ο ΟΛΠ φαίνεται διατεθειμένος να προχωρήσει στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του και να κάνει επενδύσεις, οι οποίες εκτός από λειτουργικό και αποδοτικό αποτέλεσμα από πλευράς εσόδων για τον ίδιο, να έχουν και χαρακτήρα ανάπλασης του λιμανιού και της πόλης του Πειραιά. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Ανωμερίτη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, πρωταρχικός στόχος για τον ΟΛΠ είναι η κερδοφορία. 

Ο ίδιος τόνισε πως εκτός από το μέρισμα που αποδίδει στους μετόχους, καταβάλλει ετησίως και το 2% του τζίρου του στο δημόσιο, γι’ αυτό και πρέπει να δραστηριοποιείται επικερδώς και πλέον «παίζει ρόλο project leader για να υλοποιηθούν τα έργα που έχει σχεδιάσει». Ο κ. Ανωμερίτης επανέλαβε ότι σήμερα ο Οργανισμός ακόμη προσπαθεί να υλοποιήσει επενδύσεις που έχουν σχεδιαστεί από το 2004 και είναι απαραίτητες για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού του Πειραιά. «Δεν έχουμε περιθώρια πια. Απαιτείται fast track στον κύβο», δήλωσε χαρακτηριστικά. 

Αναφορικά με το νέο επενδυτικό σχέδιο του Οργανισμού για την περίοδο 2011-2015 που εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 1 δισ. ευρώ, ο επικεφαλής του ΟΛΠ τόνισε πως «πλέον έχουμε χρονοδιαγράμματα και ακρίβεια, αλλά πρώτα βρίσκουμε τα κεφάλαια και μετά προχωράμε στην υλοποίηση των έργων».

Από πλευράς υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, ο κ. Γιάννης Διαμαντίδης, μέσα στον Ιανουάριο θα συγκαλέσει την αναπτυξιακή επιτροπή προκειμένου να συζητηθούν ευρύτερα θέματα για την πόλη και την ανάπτυξή της, πέρα από τις πρωτοβουλίες του ΟΛΠ. Ο υπουργός ανέφερε πως βρίσκεται στα σκαριά η λειτουργία ενός «λιμενικού Καλλικράτη», με πρώτο το αττικό λιμενικό σύστημα, προκειμένου λιμάνια και πόλεις που τα φιλοξενούν να αναβαθμιστούν και να αποτελέσουν πηγές εσόδων για το κράτος και τις τοπικές κοινωνίες.

roi.haikou@capital.gr