Fourlis: "Δε το βάζουμε κάτω, βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο"

Πέμπτη, 25-Νοε-2010 09:04

Πρόκειται από τις περιπτώσεις όπου οι αριθμοί και οι μελέτες απλά ποσοτικοποιούν αυτό που διαπιστώνουν άπαντες: σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen, η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα έχει υποχωρήσει στα χαμηλότερα ιστορικά επίπεδα. Με τις 100 μονάδες να αποτελούν τη βάση μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας, η Ελλάδα διατηρήθηκε στις τελευταίες θέσεις μεταξύ των 53 χωρών που καλύπτει η έρευνα, με μόλις 57 μονάδες.

Την έρευνα επικαλέστηκε χθες η διοίκηση της Fourlis Συμμετοχών κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων εννεαμήνου της τρέχουσας χρήσης στην ΕΘΕ. Ως ένας από τους μεγαλύτερους λιανεμπορικούς ομίλους της χώρας (ελέγχει τις αλυσίδες ΙΚΕΑ και Intersport), η κρίση δεν θα μπορούσε παρά να αποτυπωθεί στα οικονομικά του μεγέθη, αν και σε μικρότερο βαθμό συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, όπως τόνισαν οι επικεφαλής της εταιρείας.

"Παρά το δυσμενές περιβάλλον και την αδυναμία μεσοπρόθεσμων προβλέψεων για την πορεία της οικονομίας και της αγοράς, δεν το βάζουμε κάτω. Βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο, δεν έχουμε περιστείλει τις επενδύσεις μας και συνεχίζουμε να ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας", ανάφερε ο Απόστολος Πεταλάς, διευθύνων σύμβουλος της Fourlis Συμμετοχών μιλώντας στους αναλυτές.

Με μοναδική εξαίρεση την Κύπρο, η εικόνα, όπως μεταφέρθηκε, είναι μελανή σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται ο όμιλος (Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία), ωστόσο, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις γειτονικές και οι τρεις κλάδοι – οικιακού εξοπλισμού, αθλητικών ειδών, χονδρικής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών– αύξησαν το μερίδιο αγοράς.

Πέραν της ενίσυσης της θέσης της στην αγορά, προτεραιότητα για τη Fourlis, ανέφεραν οι επικεφαλής της, είναι να μην τρωθεί το μικτό περιθώριο κέρδους , παρά το ότι υπήρξαν μειώσεις τιμών και επιβαρύνσεις από την αύξηση του ΦΠΑ. Υπήρξαν επαναδιαπραγματεύσεις των ενοικίων, προσπάθεια ενίσχυσης της παραγωγικότητας και καλύτερου ελέγχου στα κόστη, κινήσεις που αποτυπώθηκαν στις γραμμές του ισολογισμού. "Φυσικά, η πτώση των τζίρων δεν μπορεί να ισοσκελιστεί", τόνισε ο κ. Πεταλάς.

Όπως προκύπτει, το μέσο καλάθι, κυρίως στα ΙΚΕΑ, έχει υποχωρήσει σε μονοψήφιο ποσοστό, ενώ οι καταναλωτές στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα. Ως συνέπεια, και το μέσο ποσοτικό καλάθι καταγράφει επίσης μονοψήφια πτώση. Οι πωλήσεις από τα ΙΚΕΑ στο εννεάμηνο ανήλθαν στα 224 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 2,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009.


Νέα ΙΚΕΑ


Αναφορικά με τις επενδύσεις του ομίλου, η διοίκηση τόνισε πως κινούνται βάσει χρονοδιαγράμματος. Μέχρι το τέλος του έτους –στις 18 Δεκεμβρίου– ανοίγει το νέο ΙΚΕΑ (22 χιλ. τ.μ) στα Γιάννενα, ενώ στη Σόφια η λειτουργία του νέου καταστήματος αναμένεται στο δεύτερο μισό του 2011. Παράλληλα, συνεχίζεται η αναζήτηση έκτασης για να στεγάσει ένα ακόμη κατάστημα ΙΚΕΑ στην Κρήτη, ενώ μεσοπρόθεσμα θα διερευνηθεί και η λειτουργία ενός ακόμη στην Αττική.

Όσο για την αλυσίδα Intersport που σήμερα αριθμεί 54 σημεία πώλησης σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία, στόχος είναι συνολικά να φθάσουν τα 75 όταν υλοποιηθεί το επενδυτικό πλάνο.