Τι θα φέρουν τα Χριστούγεννα για τη Jumbo;

Δευτέρα, 15-Νοε-2010 09:38

Οι περικοπές στις δαπάνες των Χριστουγέννων που, όπως όλα δείχνουν, θα πραγματοποιήσει η πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών κάθε άλλο παρά... χαρμόσυνα ηχούν στα αυτιά των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Σύμφωνα με έκθεση της Delloite, που επικαλείται σε report της η Eurobank Sec., το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να περιορίσει τις δαπάνες του για τα Χριστούγεννα κατά 21%, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος βρίσκεται στο -2,5%. Μάλιστα, οι Έλληνες θα διαθέσουν το μικρότερο ποσό, μόλις 410 ευρώ, όταν ο μέσος Ευρωπαίος καταναλωτής αναμένεται να διαθέσει 590 ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης.

Όπως εξηγούν άνθρωποι της αγοράς στο Capital.gr, “δεν χρειάζεται κανείς να είναι ειδικός για να διαπιστώσει την παρατεταμένη πτώση των τζίρων στο εμπόριο. Εάν όμως το κλίμα δεν βελτιωθεί ούτε τα Χριστούγεννα, τότε ο χειμώνας θα είναι πραγματικά βαρύς για εκατοντάδες επιχειρήσεις”.

Η προοπτική μιας “κακής” εμπορικά χριστουγεννιάτικης περιόδου δεν φαίνεται να εκπλήσσει τους επικεφαλής των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων (τη στιγμή που σε πάνω από 2,5 εκατ. Έλληνες έχει περικοπεί το δώρο Χριστουγέννων), όσο και αναμενόμενη κι αν είναι μια τέτοια εξέλιξη. Αυτό επισημαίνει με τη σειρά της και η Εurobank Sec. η οποία στο ίδιο report αναφέρει πως τα εφετινά Χριστούγεννα θα αποτελέσουν πρόκληση για τους εγχώριους λιανέμπορους, πόσο μάλλον για τη Jumbo που την συγκεκριμένη περίοδο πραγματοποιεί περίπου το 35% των ετήσιων πωλήσεών της.

Στην ίδια έκθεση, η χρηματιστηριακή προβλέπει πως η εταιρεία στο πρώτο τρίμηνο (Ιούλιος-Σεπτέμβριος) της χρήσης 2010-2011 θα εμφανίσει μείωση κατά 28% στα καθαρά της κέρδη (στα 12,5 εκατ. ευρώ), τα EBITDA εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν 23% χαμηλότερα (στα 20,7 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη μετά φόρων αναμένονται μειωμένα κατά 28% (στα 12,5 εκατ. ευρώ).

Ενόψει της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της Jumbo στις 17 Νοεμβρίου, η Jumbo ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της ανήλθαν σχεδόν στα περσινά επίπεδα έναντι του πρώτου τριμήνου της περυσινής χρήσης, δηλαδή περίπου στα 116 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, οι πωλήσεις του Οκτωβρίου ήταν θετικές, βοηθούμενες και από το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων (Σόφια, Πρέβεζα και Λάρισα). Κατά συνέπεια, αναφέρουν οι αναλυτές, όλη η προσοχή θα εστιαστεί στα περιθώρια κερδοφορίας.

Μάλιστα, η Piraeus Securities χαρακτηρίζει ως “ερώτηση του ενός εκατομμυρίου δολαρίου” το ζήτημα των περιθωρίων, αναφέροντας πως απειλείται από την αύξηση του ΦΠΑ, τον πληθωρισμό του κόστους πωληθέντων προϊόντων από την Ασία και την ενίσχυση του δολαρίου. Οι αναλυτές της ΑΧΕ εκτιμούν πως τα περιθώρια από την ελληνική αγορά θα μειωθούν τη τρέχουσα χρονιά στο 44,9% από το 51,1%.

Η εισηγμένη, πάντως, αναμένεται να αμβλύνει τις πιέσεις και να κινηθεί με περισσότερη ευχέρεια την περίοδο αυτή λόγω της προσθήκης νέων καταστημάτων στο δίκτυό της. Σήμερα η Jumbo διαθέτει συνολικά 48 σημεία πώλησης, 43 στην Ελλάδα, 2 στην Κύπρο και 3 στη Βουλγαρία. Τα επόμενα τρία νέα καταστήματα, στην Κύπρο συνολικής επιφάνειας 11.000 τ.μ., στη Σόφια συνολικής επιφάνειας 15.000 τ.μ. και στα Ιωάννινα συνολικής επιφάνειας 9.000 τ.μ. θα λειτουργήσουν μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου και αναμένεται να συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου για αύξηση πωλήσεων 2% για τη χρήση 2010/2011.