Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 11-Νοε-2010 09:11

    "Έχουν σήμα" τα smartphones

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ρόης Χάικου
     
    Των... άκρων και στα κινητά είναι οι Έλληνες, επιλέγοντας είτε φθηνές είτε τις πολύ... ακριβές και trendy συσκευές. Πάντως, η κρίση δεν τους πτόησε, και οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων καλά κρατούν. 

    Από τα στοιχεία των αλυσίδων και τις εκτιμήσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, προκύπτει ότι στο εννεάμηνο του 2010 διατέθηκαν 3,3 – 3,5 εκατ. νέες συσκευές, όσες περίπου και πέρυσι, αφού ο πόλεμος τιμών στην κινητή και οι υψηλές επιδοτήσεις έφεραν τη μάχη και στο πεδίο των ίδιων των τηλεφώνων. Μάλιστα, η εκτίμηση είναι ότι η χρονιά θα κλείσει με συνολικές πωλήσεις 4 εκατ. τεμαχίων.

    Όπως σχολίαζαν στελέχη της αγοράς το κινητό για τον Έλληνα τείνει παρά την κρίση να «εξελιχθεί σε... ανελαστική δαπάνη, αφού μπορεί μεν να μειώνει τη χρήση του, αλλά θέλει και να κυκλοφορεί με πιο ‘φρέσκια’ συσκευή».

    Οι επιλογές σε μάρκες και μοντέλα δείχνουν ξεκάθαρα την τάση. Από την μία η στροφή σε φθηνά μοντέλα, με την μέση τιμή ενός κινητού εφέτος να είναι στα 159 ευρώ έναντι 171 ευρώ πέρυσι. Με απλές αναγωγές, ούτε λίγο ούτε πολύ στο 9μηνο μιας ιδιαίτερα δύσκολης χρονιάς έχουν δαπανηθεί 524,700 εκατ. ευρώ από τους Έλληνες για να αλλάξουν συσκευή. 

    Αυτό δε, που καταγράφουν οι εταιρείες είναι η ζήτηση για low budget κινητά, με τιμή 70 ευρώ και κάτω. 

    Στον αντίποδα, από το σύνολο των παικτών της αγοράς, η Apple και τα iPhone της είναι το σημείο αναφοράς της αγοράς. Με βάση τις εκτιμήσεις από καταστήματα στο εννεάμηνο έχουν διατεθεί περίπου 90.000 iPhone 3GS και περίπου 25.000 από το iPhone4, με αποτέλεσμα η Apple να έχει μερίδιο αγοράς 3,3% σε τεμάχια και 13% σε αξία, αφού οι συσκευές της αποτελούν ό,τι πιο τελευταίο και... ακριβό υπάρχει σαν trend στην αγορά. 

    Οι υπόλοιποι παίκτες έχουν κινηθεί σχετικά στα ίδια επίπεδα, με την Nokia να παραμένει πρώτη με 35% μερίδιο σε τεμάχια και 29% σε αξία. Το ίδιο μερίδιο έχει και η Sony Ericsson σε αξία, γιατί διαθέτει κατάτι ακριβότερες συσκευές από την Nokia, ωστόσο σε τεμάχια είναι στη δεύτερη θέση, με μερίδιο 22%. Ακολουθεί η Samsung με μερίδιο σε τεμάχια και αξία 18% και 14% αντίστοιχα. Τέταρτη είναι η LG με 9,3% μερίδιο πωλήσεων σε τερματικά και 8,3% σε αξία. Οι λοιποί παίκτες (Blackberry, HTC κ.α.) μοιράζονται το 8% της αγοράς, με τον ταϊβανέζο κατασκευαστή να έχει μερίδιο της τάξης του 3%.

    Ζήτηση για smartphones

    Σε πιο hi-end κατηγορίες, τα smartphones «σέρνουν το άρμα» και εκτιμάται ότι για εφέτος θα αντιστοιχούν συνολικά στο 16% των πωλήσεων, έναντι 7% πέρυσι. Για το 2011 η πρόβλεψη είναι πως το 25% των κινητών που θα πωλούνται θα ανήκουν στην «έξυπνη» γενιά και θα υποστηρίζουν υπηρεσίες πρόσβασης στο Διαδίκτυο.

    Άλλωστε είναι και τα κινητά που επιλέγουν κατά κόρον οι manager και τα στελέχη των εταιρειών, ώστε να έχουν στο χέρι τους και ανά πάσα στιγμή το email τους. Αυτή η κατηγορία χρηστών επιλέγει κυρίως Blackberry και iPhone, αν και ανοδικές τάσεις καταγράφονται στην ζήτηση κινητών με λειτουργικό Android.

    Παγκοσμίως εκτιμάται πως μέχρι το τέλος του έτους θα διατεθούν περί τα 270 εκατ. smartphones, ενώ μέχρι το 2014 ο αριθμός τους θα ξεπεράσει τα 914 εκατ. τεμάχια.

    Η κινέζικη «επέλαση»

    Ανατροπές στην αγορά σκοπεύουν να προκαλέσουν οι Κινέζοι κατασκευαστές, Huawei και ZTE, οι οποίες δρομολογούν πλέον, την διάθεση συσκευών και με την δική τους φίρμα. Οι εν λόγω εταιρείες μέχρι πρότινος διάθεταν συσκευές στους παρόχους, οι οποίες είχαν επάνω την φίρμα κάθε εταιρείας κινητής τηλεφωνίας και απευθύνονταν κυρίως στα «φθηνά προγράμματα». 

    Είναι ενδεικτική η... απόφαση της ZTE να βρίσκεται τα επόμενα 3 χρόνια στην λίστα με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τηλεφώνων στον κόσμο ή το εφετινό «άνοιγμα» της Huawei στις ευρωπαϊκές αγορές με συσκευές που φέρουν την φίρμα της. Οι εν λόγω εταιρείες για την ώρα προσφέρουν smartphones σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές, έχοντας ως στόχο να «πιάσουν» την ευρεία καταναλωτική μάζα.

    Κάτι που δεν περνά απαρατήρητο και από τις ελληνικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Μάλιστα, η Wind σύμφωνα με πληροφορίες, έσπευσε να κλείσει δύο αποκλειστικές συνεργασίες. Η μία με την ZTE για να φέρει για πρώτη φορά στην Ελλάδα συσκευή του κινεζικού ομίλου. Έτσι, στα καταστήματά της εντός του μήνα θα φέρει το ΖΤΕ Blade με τιμή 159 ευρώ, ένα μοντέλο που στην Αγγλία πούλησε πάνω από 300.000 τεμάχια. Η έτερη έγινε με την Huawei και φέρνει στις αρχές Δεκεμβρίου το μοντέλο Ideos το οποίο έχει λειτουργικό Android 2.2 με την υπογραφή της Google.

    Τα μερίδια αγοράς των κινητών στην Ελλάδα

    ΜΑΡΚΑ

    ΜΕΡΙΔΙΟ ΣΕ ΤΕΜΑΧΙΑ

    Nokia

    35%

    Sony Ericsson

    22%

    Samsung

    18%

    LG

    9,3%

    iPhone

    3,3%

    HTC

    3%

    Λοιποί (Blackberry, Alcatel, Motorola κλπ.)

    5%


    Πηγή: Στοιχεία και εκτιμήσεις αγοράς, 9μηνο 2010

    roi.haikou@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ