Το επόμενο βήμα της Fourlis στο retail

Πέμπτη, 26-Αυγ-2010 09:00

Τέσσερις επιλογές, από τις οποίες δύο βρίσκονται «σε προχωρημένο επίπεδο», εξετάζει ο όμιλος Fourlis για το επόμενο βήμα στην αγορά της λιανικής. Αυτό αποκάλυψε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές ο πρόεδρος της εταιρείας, Βασίλης Φουρλής, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε περισσότερες λεπτομέρειες. 

Στην αγορά, πάντως, αναμένεται με ενδιαφέρον να ανακοινωθεί η επόμενη συνεργασία του ομίλου, ύστερα από τις συμφωνίες με την ΙΚΕΑ και την Intersport, δεδομένων των συνθηκών που έχει διαμορφώσει η οικονομική συγκυρία, αλλά και του πεδίου επιλογών που έχει δημιουργήσει η διακοπή της συνεργασίας με τη Samsung στο κομμάτι της χονδρικής, κάτι που ωστόσο δεν θα πρέπει να αναμένεται άμεσα. 

Πληροφορίες θέλουν τη διοίκηση του ομίλου να εξετάζει την πιθανότητα «εισαγωγής» στην Ελλάδα ενός νέου λιανικού σήματος, δίχως να αποκλείεται και η εξαγορά υφιστάμενης αλυσίδας, σε μια περίοδο που οι ευκαιρίες λόγω της κρίσης έχουν πληθύνει αισθητά.
 
Κρήτη – Βουλγαρία
 
Αντίθετα, το πλάνο που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη αφορά την εύρεση οικοπέδων για τη δημιουργία μεσοπρόθεσμα δύο ακόμη καταστημάτων ΙΚΕΑ, στην Κρήτη (με προτεραιότητα στο Ηράκλειο) και στη Βάρνα της γειτονικής Βουλγαρίας. 

Τα συγκεκριμένα καταστήματα έπονται αυτών στα Ιωάννινα (αναμένεται το φθινόπωρο σε έκταση ανάμεσα στην Εγνατία Οδό και την Ιόνια Οδό), και στη Σόφια (με ορίζοντα λειτουργίας το τρίτο τρίμηνο του 2011). Η επένδυση για το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στη Βουλγαρία ξεπερνά τα 50 εκατ. ευρώ, μία από τις μεγαλύτερες στη χώρα τα τελευταία χρόνια. Το νέο κατάστημα θα είναι συνολικής επιφάνειας 30.000 τ.μ. και θα απασχολήσει περισσότερους από 350 εργαζόμενους.            

Για την αλυσίδα Intersport προβλέπεται η δημιουργία 2-3 καταστημάτων έως το τέλος του 2010, έχοντας ήδη ανοίξει πέντε στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Ο όμιλος διαθέτει σήμερα 53 καταστήματα Intersport σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο έναντι 48 στο τέλος του 2009.
 
Προβλέψεις
 
Η Fourlis βρέθηκε αντιμέτωπη με ένα δύσκολο δεύτερο εξάμηνο, κάτι που αποτυπώθηκε στα οικονομικά της αποτελέσματα. Όπως σημειώνουν αναλυτές, στο συγκεκριμένο τρίμηνο τα IKEA εμφανίζουν συρρίκνωση κερδών (προ φόρων) 63%, ενώ η σταθεροποίηση που παρατηρείται στις πωλήσεις αποτελεί θετικό δείγμα γραφής, πλην πραγματοποιείται με μεγαλύτερο αριθμό καταστημάτων και ως εκ τούτου τα μεγέθη δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμα. Επιπρόσθετα, η έκτακτη εισφορά (5,5 εκατ. ευρώ) που ενσωματώθηκε πλήρως στο δεύτερο τρίμηνο επηρέασε καταλυτικά την κερδοφορία. 

Η διοίκηση ανέφερε ότι στο τρίτο τρίμηνο καταγράφονται σημάδια εξομάλυνσης της τάσης, παρ΄ όλα αυτά οι προκλήσεις παραμένουν πολλές και η αύξηση φόρων, όπως του ΦΠΑ, δεν βοηθούν. Το βάρος πλέον πέφτει στην πιο κρίσιμη περίοδο της χρονιάς, Σεπτέμβριο έως Δεκέμβριο, κατά την οποία «παράγεται» τα πιο κρίσιμο μέγεθος των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου. 
 
N. X.