"Τα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα δεν είναι ακριβότερα από άλλες χώρες"

Πέμπτη, 26-Νοε-2009 09:37

Του Νίκου Χρυσικόπουλου
 
Πρόκειται για ένα φαινόμενο που συχνά εντείνεται όταν ανοίγει ένα νέο ΙΚΕΑ στην Ελλάδα: η σύγκριση των προϊόντων που περιλαμβάνονται στους καταλόγους της αλυσίδας εμφανίζει τα ελληνικά καταστήματα να πουλούν τα ίδια πράγματα ακριβότερα.

«Είναι κάτι που έχει υποπέσει στην αντίληψή μας, η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική», ανέφερε ο Απόστολος Πεταλάς, διευθύνων σύμβουλος της Fourlis Συμμετοχών, της εταιρείας που έχει το δικαίωμα λειτουργίας των ΙΚΕΑ σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, σε χθεσινή παρουσίαση στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

«Πράγματι ορισμένα προϊόντα πωλούνται ακριβότερα στην Ελλάδα, άλλα πάλι είναι συγκριτικά με άλλες χώρες φθηνότερα», τόνισε. Όπως εξήγησε, η απόλυτη σύγκριση μεταξύ των ίδιων προϊόντων σε διαφορετικές χώρες είναι λανθασμένη διότι το αποτέλεσμα καθορίζεται από παράγοντες όπως το χρόνο που λειτουργεί η αλυσίδα στη συγκεκριμένη αγορά, το μέγεθος της κάθε κατηγορίας («κάποια προϊόντα πουλάνε περισσότερα τεμάχια σε μια χώρα από μια άλλη») και τον ανταγωνισμό.

«Στην Ελλάδα απαγορεύεται να πουλήσεις κάτω από το κόστος, σε κάποιες χώρες της Ε.Ε. όμως επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας πως τα ελληνικά ΙΚΕΑ σε σχέση με τον τοπικό ανταγωνισμό στην αγορά που δραστηριοποιούνται είναι σταθερά κατά 20% φθηνότερα. Η Fourlis παραλαμβάνει 40 containers προϊόντων για τα καταστήματα ΙΚΕΑ τη μέρα και, όπως ανέφεραν τα στελέχη της, από τις αρχές Σεπτεμβρίου οι τιμές τους καθορίστηκαν 4% χαμηλότερα σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
 
Επενδυτικό πλάνο
 
Ο στόχος για την Ελλάδα παραμένει σταθερός στη δημιουργία 10, υπό προϋποθέσεις 12, καταστημάτων ΙΚΕΑ στην ελληνική αγορά μέχρι το 2013. Αυτό επανέλαβε η διοίκηση του ομίλου, προσθέτοντας πως το επόμενο -τέλη του 2010- θα λειτουργήσει στα Γιάννενα. Εδώ και λίγες ημέρες ξεκίνησε το νέο κατάστημα στη Λάρισα το οποίο «θα έχει θετική συνεισφορά στην κερδοφορία του ομίλου από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας», ενώ για την Αθήνα υπάρχουν σχέδια για ένα τρίτο σημείο πώλησης. Στη Βουλγαρία όπου μεσοπρόθεσμος στόχος είναι η λειτουργία τριών καταστημάτων, τα εγκαίνια του πρώτου από αυτά, αναμένονται το τρίτο τρίμηνο του 2011. 

Για την αλυσίδα αθλητικών ειδών Intersport, ο σχεδιασμός προβλέπει δίκτυο 73 σημείων πώλησης μέχρι το 2013, από τα οποία 40 στην Ελλάδα, 23 στη Ρουμανία και από επτά και τρία σε Βουλγαρία και Κύπρο. Την τελευταία διετία άνοιξαν 18 καταστήματα ενώ στο εννεάμηνο τα like for like σημεία πώλησης εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων κατά 3%.

Όσο για το τέταρτο τρίμηνο του 2009, η διοίκηση του ομίλου ανέφερε πως διαπιστώνει μεγαλύτερες δυσκολίες από ό,τι ανέμενε. «Η αγορά δεν έχει βελτιωθεί, αν και υπήρχαν εκτιμήσεις για το αντίθετο. Η Ελλάδα έχει εισέλθει σε ένα νέο κύκλο αβεβαιότητας που θα έχει επίπτωση στο σύνολο της αγοράς», ήταν η εκτίμηση του κ. Πεταλά, ο οποίος έκανε λόγο για ένα ιδιαίτερα δύσκολο πρώτο εξάμηνο την ερχόμενη χρονιά από άποψης κατανάλωσης.
 
nikos.chrissikopoulos@capital.gr