Βασιλίσσης Όλγας: Μπλόκο από τρία Υπουργεία στον Δήμο Αθηναίων - "Οι αποφάσεις του δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα"

Παρασκευή, 29-Αυγ-2025 16:56

Εγκρίθηκε η ανάπλαση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 17.54

"Τα Υπουργεία Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Πολιτισμού, Υποδομών & Μεταφορών επισημαίνουν ότι προτεινόμενες παρεμβάσεις στον εγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας της οδού Βασιλίσσης Όλγας προϋποθέτουν εκ νέου αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών των συναρμόδιων Υπουργείων", αναφέρει σημερινή ανακοίνωση του ΥΠΠΟ και τονίζει:

"Η οδός Βασιλίσσης Όλγας βρίσκεται εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου της Αθήνας, ενώ κατά τη διάρκεια του εν εξελίξει έργου της ανάπλασης έχουν αποκαλυφθεί σημαντικές αρχαιότητες, οι οποίες συντηρούνται και αναδεικνύονται. Συγχρόνως, αποτελεί κοινόχρηστο χώρο ιδιαίτερης σημασίας.

Για τον λόγο αυτό, η υλοποίηση της υφιστάμενης ανάπλασης της οδού έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, με την πράξη 321 της 19ης συνεδρίασης του 2021, καθώς και από το Υπουργείο Πολιτισμού, με την Απόφαση ΥΠΠΟΤ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ03/56665/2802, όπως και με την Απόφαση 3769/14-02-2022 για λογαριασμό της ”Ανάπλασης ΑΕ”, που εποπτεύεται από τα συναρμόδια Υπουργεία και χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, αλλά και τη διέλευση του Τραμ από την οδό, απαιτείται επιπροσθέτως και η σύμφωνη γνώμη του ΟΑΣΑ, όπως ορίζεται στο άρθρο 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ η συμβατότητα αυτών των τροποποιήσεων με την κείμενη νομοθεσία και τις συγκοινωνιακές μελέτες αποτελεί αντικείμενο ελέγχου των Τεχνικών Υπηρεσιών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής".

Επομένως, συνεχίζει η ανακοίνωση, "οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Ο Δήμος καλείται να τηρήσει τις προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες".

Γιατί ο Δήμος Αθηναίων θέλει τη Βασιλίσσης Όλγας στην κυκλοφορία

Υπενθυμίζεται ότι πέρασε η πρόταση Δούκα από το Δημοτικό Συμβούλιο για την παραχώρηση της Βασιλίσσης Ολγας στην κυκλοφορία των οχημάτων, ως οδού ήπιας κυκλοφορίας.

Στα επιχειρήματα του Δημάρχου Αθηναίων υπέρ του να δοθεί η Βασιλίσσης Ολγας στην κυκλοφορία, είναι μια μελέτη που έχει γίνει από ιδιωτική μελετητική εταιρεία και που σύμφωνα με τα συμπεράσματά της με τη χρήση της Βας. Ολγας από τα ΙΧ, θα βελτιωθεί η κίνηση στο κέντρο και θα μειωθεί η ρύπανση, αλλά και το πρόβλημα της πρόσβασης των μόνιμων κατοίκων στην Πλάκα, καθώς ανεβαίνουν από τη Συγγρού, καθώς τώρα πρέπει να φθάσουν έως το Σύνταγμα για να κάνουν αναστροφή.

Επίσης το γεγονός ότι και με το προηγούμενο καθεστώς, μπορούσαν τα αυτοκίνητα που ήθελαν να φθάσουν στο Ζάππειο ή στο γήπεδο αντισφαίρισης να χρησιμοποιήσουν τον δρόμο, και θα έπρεπε να γίνεται έλεγχος από την Τροχαία.

Πιο ειδικά, σε ανακοίνωσή του, ο Δήμος αναφέρει:

"Τρία Υπουργεία ενώνονται για να υπερασπιστούν τον ηττημένο των εκλογών κ. Μπακογιάννη, εις βάρος των πολιτών.

Με μια πρωτοφανή πρακτική αγνοούν τη βούληση των πολιτών και της ευρύτερης πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας.

Πριν 5 χρόνια ο κ. Μπακογιάννης στo πλαίσιo του καταστροφικού "Μεγάλου Περίπατου", έκλεισε την Βασιλίσσης Όλγας με δήθεν επίκληση του Covid. Σχεδίασε τη μετατροπή του σε "privé" δρόμο για τους χρήστες του γηπέδου τένις στην περιοχή και για τους θαμώνες του καφέ του Ζαππείου.

Τότε κανένας Υπουργός δε μίλησε.

Σήμερα παριστάνουν τους "θεματοφύλακες του νόμου" για να μπλοκάρουν τον Δήμο Αθηναίων.

Τους υπενθυμίζουμε ότι η Βασ. Όλγας ανήκει στους πολίτες και όχι στις πολιτικές σκοπιμότητες.

Ο Δήμος Αθηναίων δε θα κάνει πίσω.

Με κάθε θεσμικό μέσο θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να υπερασπιστούμε το δημοκρατικό αίτημα των πολιτών για μια πόλη ανοιχτή, δίκαιη και βιώσιμη.

Καλούμε όλα τα κόμματα και τους βουλευτές της Αθήνας να πάρουν ξεκάθαρη θέση. Το δικαίωμα στην πόλη είναι θέμα δημοκρατίας".

ΠΗΓΗ: TheToc