10 χρόνια NĀSH: Το επόμενο κεφάλαιο µιας ελληνικής επιτυχίας

Τρίτη, 06-Μαϊ-2025 12:39

10 χρόνια NĀSH: Το επόμενο κεφάλαιο µιας ελληνικής επιτυχίας

Η Νατάσα ΑυλωνΙτη είναι η ιδρύτρια και σχεδιάστρια του brand NĀSH, το οποίο δημιούργησε το 2014 µε στόχο να φέρει µια νέα προσέγγιση στη μόδα. Το NĀSH δεν είναι απλώς ένα brand, αλλά µια συνεχώς εξελισσόμενη επιτυχία.

Εστιάζοντας στην ενδυνάµωση των γυναικών και συνδυάζοντας την τέχνη µε τη λειτουργικότητα, το brand έχει καταφέρει να κερδίσει την ελληνική αγορά και τώρα, µε αποφασιστικότητα και όραµα, γράφει τη νέα του ιστορία στον διεθνή χάρτη της µόδας.

Πώς ξεκίνησε η επαγγελµατική σας διαδροµή και πώς προέκυψε η ενασχόλησή σας µε τη µόδα;

Η επαγγελµατική µου διαδροµή ξεκίνησε σε έναν εντελώς διαφορετικό χώρο, καθώς σπούδασα κοινωνικές επιστήµες. Ωστόσο πάντα µε γοήτευε η µόδα, χωρίς ποτέ να φαντάζοµαι πως θα γινόταν η κύρια ενασχόλησή µου. Η αφορµή ήρθε µέσα από µια πολύ προσωπική στιγµή – τον γάµο της καλύτερής µου φίλης. Αναζητώντας το ιδανικό φόρεµα, συνειδητοποίησα ότι δεν έβρισκα ακριβώς αυτό που είχα στο µυαλό µου. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα για την πρώτη µου δηµιουργία, το φόρεµα "Reina". Από εκεί, όλα πήραν τον δρόµο τους και κάπως έτσι γεννήθηκε το NĀSH.

Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το NĀSH και πώς το γεγονός ότι ιδρύθηκε από µια γυναίκα σχεδιάστρια, µε µια οµάδα που αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από γυναίκες έχει επηρεάσει την ταυτότητα του brand;

Η φιλοσοφία του NĀSH επικεντρώνεται στην ενδυνάµωση των γυναικών µέσω των δηµιουργιών του. Κάθε κοµµάτι αποτελεί αντανάκλαση της επιθυµίας µας να συνδυάσουµε την τέχνη µε τη λειτουργικότητα, αναδεικνύοντας τη µοναδική οµορφιά κάθε γυναίκας. Οι αξίες του brand περιλαµβάνουν την αυθεντικότητα, την ενίσχυση της γυναικείας δηµιουργικότητας και την κοινωνική υπευθυνότητα.

Το γεγονός ότι το NĀSH γεννήθηκε από µια γυναίκα και µεγαλώνει µέσα από µια οµάδα που αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από γυναίκες έχει διαµορφώσει τη φιλοσοφία του brand, δίνοντάς του µια ιδιαίτερη ταυτότητα και φωνή. Η προοπτική µας ως γυναίκες µάς επιτρέπει να κατανοούµε βαθύτερα τις ανάγκες των πελατών µας και να δηµιουργούµε µε συναίσθηση και σκοπό.

Ποιο ήταν το κενό που διέκρινε το NĀSH στην αγορά και πώς κατάφερε να το καλύψει;

Το NĀSH ξεχώρισε στην αγορά προσφέροντας ρούχα που συνδυάζουν την κλασική κοµψότητα µε σύγχρονα στοιχεία αλλά και σε προσιτή τιµή, κάτι που δεν ήταν τόσο εύκολα προσβάσιµο στον χώρο της ελληνικής µόδας. Επικεντρωθήκαµε σε ρούχα που δεν είναι µόνο όµορφα, αλλά και λειτουργικά – ρούχα που κάνουν τη γυναίκα να νιώθει δυνατή και αυθεντική στην καθηµερινότητά της.

Ποιες ήταν οι µεγαλύτερες προκλήσεις που αντιµετωπίσατε;

Μία από τις µεγαλύτερες προκλήσεις που αντιµετώπισα ήταν η καθιέρωση του NĀSH σε έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό χώρο. Ως γυναίκα επιχειρηµατίας, έπρεπε να αποδείξω τη δύναµη της δουλειάς και την αξία των δηµιουργιών µου σε µια βιοµηχανία παραδοσιακά κυριαρχούµενη από ανδρικά πρότυπα. Η αποφασιστικότητα και η επιµονή µε βοήθησαν να ξεπεράσω αυτές τις δυσκολίες.

Η πανδηµία αποτέλεσε µία ακόµα πρόκληση, αλλά µας ώθησε να προσαρµοστούµε και να εξελιχθούµε, παραµένοντας πιστοί στον χαρακτήρα του brand µας.

Παρά τις προκλήσεις και τον ανταγωνισµό της fast fashion, το NĀSH ξεχωρίζει για την αυθεντικότητα και τη µοναδικότητα των προϊόντων του. Το NĀSH δεν ακολουθεί τις τάσεις, αλλά δηµιουργεί για τη γυναίκα που αναζητά κοµψότητα και πρακτικότητα, χωρίς να συµβιβάζεται στην ποιότητα και τις αξίες της.

Η παραγωγή των ρούχων γίνεται αποκλειστικά στην Ελλάδα. Πόσο σηµαντικό είναι αυτό για εσάς;

Η παραγωγή των ρούχων µας στην Ελλάδα είναι µια συνειδητή επιλογή, που κάνει τη διαφορά για εµάς. Επιλέγοντας να παράγουµε τοπικά, διασφαλίζουµε την ποιότητα που θέλουµε, ενώ στηρίζουµε τις τοπικές κοινότητες και τους ανθρώπους που συνεργάζονται µαζί µας.

Στηρίζουµε µια βιώσιµη παραγωγή που δηµιουργεί διαχρονικά κοµµάτια, χωρίς να ακολουθεί τις βραχυπρόθεσµες τάσεις, προωθώντας έναν τρόπο σκέψης που αποτρέπει την κουλτούρα της σπατάλης και ενθαρρύνει την υπεύθυνη κατανάλωση.

Πώς αντιλαµβάνεστε τον ρόλο της γυναίκας στην επιχειρηµατικότητα της µόδας και ποια συµβουλή θα δίνατε σε άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δικό σας δρόµο;

Η γυναίκα στη µόδα σήµερα έχει πολύ σηµαντικό ρόλο, όχι µόνο ως καταναλωτής, αλλά και ως δηµιουργός και επιχειρηµατίας. Ο χώρος της µόδας προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για καινοτοµία και έκφραση και οι γυναίκες µπορούν να φέρουν µια νέα προοπτική στον κλάδο. Η συµβουλή µου σε άλλες γυναίκες είναι να πιστέψουν στον εαυτό τους, να είναι αποφασισµένες και να αναλαµβάνουν πρωτοβουλίες.

Ποιο είναι το επόµενο βήµα για το NĀSΗ;

Κλείνοντας 10 χρόνια πορείας στην Ελλάδα, νιώθουµε υπερηφάνεια για τις πολλές επιτυχίες που έχουµε κατακτήσει, όπως το γεγονός ότι ήµασταν από τα πρώτα σύγχρονα ελληνικά brands στο Attica Department Store. Με ρυθµό ανάπτυξης που ξεπερνά το 25% ετησίως, το NĀSH διαθέτει τέσσερα κανάλια πώλησης: Website, Attica, B2B και το δικό µας showroom στο Κολωνάκι, µε το 46% του τζίρου µας να προέρχεται από το website.

Αυτή η πορεία µάς έχει προετοιμάσει για το επόµενο µεγάλο βήµα: να επεκτείνουµε την παρουσία µας πέρα από τα σύνορα, µε πρώτο σταθµό τη Νέα Υόρκη, όπου τα ρούχα µας είναι ήδη διαθέσιµα σε showroom στο SoHo. Ο επόµενος ευρωπαϊκός προορισμός µας είναι το Λονδίνο, µε στόχο να επεκτείνουμε την παρουσία µας σε σημαντικές διεθνείς αγορές.