Τέμπη: Ποινική προκαταρκτική έρευνα σε βάρος του πρώην διευθύνοντα συμβούλου της Hellenic Train για ψευδή κατάθεση

Πέμπτη, 30-Ιαν-2025 18:29

Τέμπη: Ποινική προκαταρκτική έρευνα σε βάρος του πρώην διευθύνοντα συμβούλου της Hellenic Train για ψευδή κατάθεση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 18.35

Ποινική προκαταρκτική έρευνα σε βάρος του πρώην Διευθύνοντα Συμβούλου της Hellenic train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ. Ο Καποτόρτο καλείται ως ύποπτος για το αδίκημα της ψευδούς κατάθεσης στο πλαίσιο της εξέτασής της στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη.

Θα δώσει ανωμοτί εξηγήσεις σε πταισματοδίκη.

Η δικογραφία από τη Βουλή διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών και από εκεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών.

Υπενθυμίζεται ότι ο Καποτόρτο ως τότε CEO της εταιρείας, είχε καταθέσει τότε ότι οι όποιοι εκτροχιασμοί και αποκλίσεις τρένων έχουν σημειωθεί οφείλονται σε ευθύνη του ιδιοκτήτη της υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ.

Στη διαβίβαση της κατάθεσης του κ. Καποτόρτο στην εισαγγελία Εφετών προκειμένου αυτός να ελεγχθεί για ψευδορκία είχαν συμφωνήσει όλα τα κόμματα.

Η έρευνα διεξάγεται εδώ και καιρό στο πλαίσιο της οποίας έχουν καταθέσει μάρτυρες.

Σε ρεπορτάζ του για την κατάθεση Καποτόρτο στην εξεταστική, στις 25 Ιανουαρίου 2024, το Capital.gr ανέφερε:

Σε σφάλμα του σταθμάρχη αποδίδεται, βάσει της εσωτερικής έρευνας της Hellenic Train, το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, ο οποίος κατέθεσε ως μάρτυρας στην εξεταστική επιτροπή για "τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών"

"Από τα διαθέσιμα δεδομένα προκύπτει ότι ο σταθμάρχης απέστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό τραίνο, στο ύψος της Λάρισας" είπε ο κ. Καποτόρτο, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη. Τόνισε επίσης ότι σύμφωνα με τις διαδικασίες ασφαλείας στην Ελλάδα, και στα δύο τραίνα επέβαιναν από δύο πιστοποιημένοι μηχανοδηγοί, οι οποίοι "γνώριζαν όλους τους κανονισμούς, και σεβάστηκαν όλες τις σιδηροδρομικές διατάξεις". Σε ερώτηση για τους ιατρικούς λόγους βάσει των οποίων ο μηχανοδηγός της επιβατηγής αμαξοστοιχίας είχε λάβει άδεια ασθένειας 40 ημερών το 2017, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι από τα αρχεία "προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος απείχε λόγω ασθενείας αλλά δεν τεκμηριώνεται για ποιο λόγο [...] Διαπιστώσαμε από τα αρχεία ότι απείχε για το αναφερόμενο διάστημα και στη συνέχεια εξετάστηκε από γιατρό για να μπορέσει να επιστρέψει στα καθήκοντά του".

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Μαμουλάκη εάν η Hellenic Train έχει ευθύνη για το δυστύχημα, ο κ. Καποτόρτο απάντησε αρνητικά.

Ερωτηθείς από τη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μ. Αποστολάκη για το αίτιο της πυρκαγιάς που προκλήθηκε κατά τη σύγκρουση των δύο συρμών, είπε ότι απευθύνθηκε σε διεθνούς φήμης εμπειρογνώμονα και ότι επρόκειτο για ανάφλεξη των υγρών ψύξης των μετασχηματιστών που φέρουν οι αμαξοστοιχίες, οι οποίες έτρεχαν η μία με 150 χλμ και η άλλη με 80 χλμ κατά τη στιγμή της επαφής τους. Η κα Αποστολάκη ζήτησε επίσης από τον κ. Καποτόρτο να προσκομίσει τα μητρώα συντήρησης των δύο συρμών.

Στην ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Μ. Λαζαρίδη εάν "η ένταξη του μέλους της κεντρικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, του κ Γενιδούνια, σε υψηλόβαθμη διοικητική θέση, στην Hellenic train, και σύμφωνα με πληροφορίες δεξί σας χέρι σήμερα, ήταν μήπως στην σκανδαλώδη συμφωνία που έκανε η εταιρεία σας" με την κυβέρνηση Τσίπρα, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι "το γεγονός ότι χρησιμοποιούνται μηχανοδηγοί της εταιρείας σε διοικητικές θέσεις, όχι σε επίπεδο διευθυντικό, αλλά σε επιχειρησιακές θέσεις, διέπεται από μία λογική [...] χρήσης ανθρώπων με έναν επαγγελματισμό, και βάσει δεξιοτήτων. Επειδή (αυτή η τοποθέτηση) έγινε πριν δύο μήνες, θεωρώ ότι η λογική ότι ανήκει στο πλαίσιο μίας συμφωνίας του 2017 είναι εκτός λογικής. Δεν συνδέεται σε κάτι τέτοιο".

Σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της πλειοψηφίας Γ. Αδριανού, εάν ο κ. Γενιδούνιας ανέλαβε διευθυντική θέση, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι είναι στο θάλαμο επιχειρήσεων όπου "χρησιμοποιούμε μηχανοδηγούς που έχουν την άδεια για να δουλέψουν στο θάλαμο επιχειρήσεων, είναι σε θέση να διαχειριστούν τους μηχανοδηγούς, τους επικεφαλής αμαξοστοιχιών.." Πρόσθεσε, δε, ότι (ο κ. Γενιδούνιας) "είναι ένα στέλεχος και είναι στο πλαίσιο της διεύθυνσης Operation. Δεν είναι στενός μου συνεργάτης. Είναι δύο επίπεδα κάτω από τον Διευθυντή Επιχειρήσεων, Γ. Αναγνωστόπουλο [..] Προΐσταται του θαλάμου επιχειρήσεων από τον Οκτώβριο του 2023".

Ερωτηθείς από τον βουλευτή της ΚΟ "Νίκη", Ν. Βρεττό ποιος είναι υπόχρεος για τα αιτήματα αποζημιώσεων, εάν "αληθεύει ότι είναι υπεύθυνος ο σταθμάρχης, που το λέτε με βεβαιότητα, ενώ δεν έχετε επίσημη ενημέρωση", ο κ. Καποτόρτο είπε: "Αυτό θα το καθορίσει ο δικαστής. [...] Ο ΟΣΕ θα μπορούσε να είναι η εταιρεία που θα κληθεί να πληρώσει αυτές τις αποζημιώσεις". Στην επόμενη ερώτηση του κ. Βρεττού "εάν αποδειχθεί τελικά, ότι υπεύθυνοι ήταν οι μηχανοδηγοί, δηλαδή οι υπάλληλοι της εταιρείας σας, θα είστε εσείς υπόχρεοι για αυτές τις αποζημιώσεις;" ο κ. Καποτόρτο απάντησε καταφατικά. Όσο για το εάν η Hellenic Train θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στη δαπάνη, ο κ. Καποτόρτο είπε ότι "η εταιρεία σε μία παρόμοια περίπτωση θα το αντιμετωπίσει". Για το ίδιο θέμα, η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Π. Πέρκα αναρωτήθηκε: "Εφόσον η Hellenic Train θεωρεί ότι δεν έχει καμία ευθύνη για το δυστύχημα, γιατί αποζημίωσε τους επιβάτες και δεν έκανε χρήση του δικαιώματος εξαίρεσης;". Ο κ. Καποτόρτο σχολίασε ότι "η Hellenic Train αποφάσισε να συνεισφέρει ως πρώτη προκαταβολή, παρ' όλο που είχε διευκρινίσει ότι δεν είχε καμία ευθύνη για το δυστύχημα από τότε που δηλώθηκε και εμείς αποφασίσαμε να δώσουμε το διπλό των όσων προέβλεπε ο ευρωπαϊκός κανονισμός ως ένδειξη ευαισθησίας έναντι των όσων έγιναν για την τραγωδία".