Από ποια 4 νοσοκομεία της Αθήνας θα ξεκινήσει το ηλεκτρονικό βραχιολάκι

Τρίτη, 14-Ιαν-2025 07:30

Νοσοκομείο Ευαγγελισμός 15.02.2021

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Από τέσσερα μεγάλα νοσοκομεία της Αθήνας- στα οποία θα περιλαμβάνεται σίγουρα ο "Ευαγγελισμός"- θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, δηλαδή το ηλεκτρονικό βραχιολάκι. Τα υπόλοιπα νοσοκομεία, από όπου θα εφαρμοστεί από το Φεβρουάριο η ηλεκτρονική ιχνηλάτηση, δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί από το υπουργείο Υγείας, όμως σύμφωνα με τις πληροφορίες πρόκειται για το Ιπποκράτειο, τον Ερυθρό Σταυρό και το Κωνσταντοπούλειο Γενικό Νοσοκομείο Ν. Ιωνίας "Αγία Όλγα".

Όπως σημειώθηκε χθες σε συνέντευξη τύπου στο υπουργείο Υγείας, η ηλεκτρονική ιχνηλάτηση θα αφορά όλους τους ασθενείς που προσέρχονται στα Επείγοντα, ενώ το μέτρο θα επεκταθεί σταδιακά σε όλα τα νοσοκομεία.

Η παρακολούθηση θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με το σχεδιασμό και όταν ο χρόνος αναμονής του ασθενούς είναι μεγάλος, θα χτυπάει "καμπανάκι". Μέσω ενός απομακρυσμένου δικτύου και της διαδικασίας παρακολούθησης (tracking), οι υπεύθυνοι του νοσοκομείου θα μπορούν να εντοπίζουν τους ασθενείς με τη μεγαλύτερη αναμονή και θα παρεμβαίνουν.

"Βραχιολάκι θα μπαίνει σε όλους γιατί σκοπός μας είναι να ξέρουμε ο κάθε ασθενής σε ποιο στάδιο της εφημερίας βρίσκεται. Και γιατί το κάνουμε αυτό; Γιατί το σύστημα θα μας σηκώνει μία κόκκινη σημαία και θα μας λέει ο τάδε ασθενής που θα έπρεπε να περιμένει, π.χ. 40 λεπτά για να τον δει ο παθολόγος, περιμένει δύο ώρες. Και αυτομάτως θα μπορούμε είτε εκείνη την ώρα η Διοίκηση να το βλέπει και να πηγαίνει να τον ψάχνει να δει τι έχει συμβεί με αυτόν τον άνθρωπο είτε εμείς να βλέπουμε τι έχει πάει στραβά σε αυτό το νοσοκομείο και αρκετοί άνθρωποι έχουν μείνει παραπάνω ξεχασμένοι. Γιατί δυστυχώς είναι μπλεγμένο πράγμα η εφημερία. Είναι πολύς κόσμος ταυτόχρονα σε μικρούς χώρους και αυτό είναι δύσκολο στη διαχείριση. Η ψηφιακή τεχνολογία θα μας δώσει, όμως, εργαλεία που δεν είχαμε" ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

Το ευρύτερο σχέδιο για τη μείωση του χρόνου αναμονής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών περιλαμβάνει συνολικά 7 άξονες, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών εφαρμογών:

-Οργανωτικές αλλαγές (στο σύστημα των εφημεριών σε νοσοκομεία της Αττικής μπαίνουν και Κέντρα Υγείας αστικού τύπου: Αλεξάνδρας, Καλλιθέας, Αμαρουσίου και Ραφήνας, Βάρης, Μεγάρων, Ελευσίνας Περιστερίου και Κερατσινίου)

- Βελτίωση σε υποδομές (100 τραυματιοφορείς)

- Ενίσχυση με εξοπλισμό 

- Εθελοντές στα τμήματα (για την εξυπηρέτηση και την καθοδήγηση των ασθενών στα ΤΕΠ θα τοποθετηθούν 25 στελέχη ένστολα του Ερυθρού Σταυρού στα νοσοκομεία: Αττικόν, Ευαγγελισμός και Γεννηματάς)

- Νομοθετικές παρεμβάσεις 

"Σήμερα δεν υπάρχει επίσημος δείκτης μέσου χρόνου αναμονής στην εφημερία. Δεν υπάρχουν αξιόπιστα δεδομένα που να σου λένε ποιος είναι ο μέσος χρόνος αναμονής εφημερίας στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που φεύγουν σε 3, 4, 5 ώρες, υπάρχουν πάρα πολλοί που φεύγουν σε 8 ώρες, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που φεύγουν σε 12, σε 14 και σε 15 ώρες. Άρα, έχουμε ένα σχετικά μεγάλο εύρος διακύμανσης των εφημεριών και θα λέγαμε με μια σχετική ασφάλεια αλλά όχι στο 100%, ότι αν λέγαμε ότι σήμερα έχουμε έναν μέσο χρόνο εφημερίας 8 με 9 ώρες αναμονής θα ήμασταν κοντά στην πραγματικότητα.

Στόχος του σχεδίου που θα σας παρουσιάσουμε είναι να μειώσουμε αυτό το χρόνο όσο μπορούμε περισσότερο. Τονίζω η προσδοκία δεν είναι να γίνει μηδέν. Μηδέν ούτε μπορεί να γίνει, ούτε υπάρχει πουθενά, ούτε πρέπει και να γίνει. Όσο πλησιάζουμε προς το 5ωρο σε μέσο χρόνο, είμαστε πολύ καλά. Όσο πλησιάζουμε προς το 10ωρο δεν είμαστε καλά. Ο στόχος του σχεδίου που σας παρουσιάζουμε είναι να πηγαίνουμε προς το 5ωρο" τόνισε ο Ά. Γεωργιάδης.

Στη συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκε επίσης η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα finddoctors.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού, συμβάλλοντας στη μείωση των χρόνων αναμονής και στην αποσυμφόρηση των υπηρεσιών. Στην πλατφόρμα, που θα ξεκινήσει από τον επόμενο μήνα, θα μπουν υποχρεωτικά όλοι οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ. 

"Το σύστημα των ραντεβού λειτουργεί πολλά χρόνια. Το θέμα είναι ότι δεν είναι ένα σύστημα το οποίο απλά λειτουργεί και το αφήνουμε να λειτουργεί ως έχει, αλλά κάθε φορά το βελτιώνουμε είτε τεχνολογικά είτε με καινούριες υπηρεσίες. Τα τελευταία χρόνια έχουμε ενσωματώσει όλα τα διαθέσιμα ραντεβού των μονάδων υγείας και τώρα ενσωματώνονται και τα διαθέσιμα ραντεβού των γιατρών του ΕΟΠΥΥ, έτσι ώστε ο πολίτης να μπορεί εύκολα να βρει ραντεβού για οποιαδήποτε ειδικότητα χρειάζεται στο δημόσιο σύστημα υγείας. Βελτιστοποιήθηκε και το τεχνολογικό κομμάτι του κλεισίματος ραντεβού και ακολούθησε ένας πολύ πιο εύχρηστος και γρήγορος τρόπος ανεύρεσης των ραντεβού για να είναι πιο φιλικό προς τον χρήστη. Το ίδιο το σύστημα και τα ραντεβού, αυτά που έχουν κλειστεί, είναι διαθέσιμα και στο προσωπικό κινητό του πολίτη. Και προχωράμε συνεχώς να κάνουμε όλη αυτή την εμπειρία ακόμα πιο φιλική και πιο γρήγορη" τόνισε η πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα.