Κρίσιμη συνάντηση του υπ. Επικρατείας με τους εργαζομένους (ΠΟΣ) για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου
Πέμπτη, 09-Μαρ-2023 08:18
Του Φώτη Φωτεινού
Κρίσιμη συνάντηση του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου και για τις Μεταφορές Υποδομές, Γιώργου Γεραπετρίτη, θα πραγματοποιηθεί σήμερα με τους εργαζομένους (ΠΟΣ), με αντικείμενο την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου.
Από την εξέλιξη της συνάντησης και σε συνδυασμό με τη στελέχωση των σταθμών με δεύτερο σταθμάρχη, τον καλύτερο συντονισμό / εποπτεία για την κυκλοφορία των τρένων και την αποκατάσταση των ζημιών, θα επανεκκινήσουν τα δρομολόγια, τα οποία - σε πρώτη φάση - θα είναι μειωμένα (λιγότερα δρομολόγια, λιγότεροι σταθμοί).
"Η επιθυμία μας είναι ο σιδηρόδρομος να επανεκκινήσει το συντομότερο δυνατό, ενδεχομένως και ως το τέλος του μήνα, πρέπει ωστόσο να πληρούνται οι αναγκαίες προϋποθέσεις", απάντησε χθες, σε σχετική ερώτηση, ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης.
"Δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο, αν δεν υπάρχουν οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας", ανέφερε, τονίζοντας ότι "όλη αυτή η επιχείρηση θα γίνει με απόλυτο συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων (υπουργείο, ΟΣΕ, Hellenic Train) στον συντομότερο δυνατό χρόνο".
Στο προσκήνιο η αντιπαράθεση ΟΣΕ - Hellenic Train για το δίκτυο και τα τέλη χρήσης
Έπειτα από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, στο προσκήνιο έρχεται η αντιπαράθεση μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και τα τέλη χρήσης.
Αγωγή σε βάρος του ΟΣΕ εκκρεμεί στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών από τις 29/12/2022, την οποία έχει καταθέσει η Hellenic Train, ζητώντας να υποχρεωθεί στην καταβολή ποσού 1.149.000 ευρώ, συν 275.000 από ΦΠΑ.
Με την αγωγή της, η Hellenic Train κατηγορεί τον ΟΣΕ ότι έχει παραβιάσει την υποχρέωσή του για την ορθή συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής.
Υποστηρίζει ότι ο ΟΣΕ "παρά τις οχλήσεις", δεν έχει προχωρήσει σε αποκατάσταση των προβλημάτων, με αποτέλεσμα η εταιρεία να χρεώνεται "για εργασίες συμπληρωματικής συντήρησης από τις 14 Σεπτεμβρίου του 2017. Ποσά τα οποία οφείλονται αποκλειστικά στην κακή κατάσταση της υποδομής και τη μη άρση των σχετικών προβλημάτων".
Η Hellenic Train αναφέρεται συγκεκριμένα σε εργασίες που έκανε από 14 Σεπτεμβρίου του 2017 έως 28 Φεβρουάριου του 2019, με το κόστος αυτών να ανέρχεται στο συνολικό ποσό του 1.149.000 ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, και ο ΟΣΕ κατηγορεί τη Hellenic Train για οφειλές από τα τέλη χρήσης και συγκεκριμένα, ύψους 95 εκατ. για τη χρήση του δικτύου το διάστημα 2019 – 2022.
Από αυτά, όπως αναφέρει ο Οργανισμός, η εταιρεία έχει καταβάλλει μόλις 14 εκατ. και σκοπεύει να πληρώσει άλλα 14 εκατ. το επόμενο διάστημα.