Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 18-Νοε-2022 13:15

    Το Spiegel κατέβασε τα άρθρα για την υπόθεση των 38 μεταναστών στον Έβρο λόγω αμφιβολιών

    Το Spiegel κατέβασε τα άρθρα για την υπόθεση των 38 μεταναστών στον Έβρο λόγω αμφιβολιών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το γερμανικό Der Spiegel κατέβασε ολα τα επίμαχα άρθρα σχετικά με την υπόθεση των 38 προσφύγων από την Συρία, οι οποίοι είχαν παγιδευτεί σε νησίδα του Έβρου το περασμένο καλοκαίρι.

    Σε διευκρίνισή του, η οποία ανέβηκε στην θέση του άρθρου για τους 38 πρόσφυγες όπου χαρακτήριζε τα ευρωπαϊκά σύνορα ως "παγίδα θανάτου", το γερμανικό μέσο επικαλείται αμφιβολίες σχετικά με την αξιοπιστία του αρχικού ρεπορτάζ, και θα προβεί σε επαναξιολόγηση όλων των πληροφοριών, ώστε να δημοσιεύσει στο μέλλον τα άρθρα, σε διορθωμένη και πιο σωστά ενημερωμένη μορφή, αν χρειαστεί.

    Αναλυτικά αναφέρει:

    Σε αυτή την στήλη υπήρχε ένα άρθρο για την τύχη μιας ομάδας προσφύγων στον ελληνοτουρκικό συνοριακό ποταμό Έβρο, το καλοκαίρι του 2022. Στο μεταξύ, υπάρχουν αμφιβολίες για την προηγούμενη περιγραφή των όσων συνέβησαν εκείνη την εποχή. Ως εκ τούτου, αφαιρέσαμε προσωρινά αρκετά άρθρα σχετικά με το θέμα αυτό από τον ιστότοπό μας. Επανεξετάζουμε το ρεπορτάζ μας και θα αποφασίσουμε μετά την ολοκλήρωση της έρευνας εάν τα άρθρα θα δημοσιευθούν ξανά σε διορθωμένη και πιο ενημερωμένη μορφή, εάν είναι απαραίτητο.

    Σημειώνεται ότι έχουν αποδημοσιευτεί όλα τα σχετικά άρθρα, τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν του ανταποκριτή στην Ελλάδα, Γιώργου Χρηστίδη. Στην ιστοσελίδα του περιοδικού έχει παραμείνει ένα μόνο άρθρο με την αρχική είδηση, όπως τη δημοσίευσαν τα πρακτορεία ειδήσεων στις 15 Αυγούστου.

    Το αρχικό ρεπορτάζ του Spiegel

    Η είδηση του εγκλωβισμού σε νησίδα του Εβρου μιας ομάδας 38 προσφύγων και οι πληροφορίες για τον θάνατο ενός μικρού κοριτσιού, ενώ οι ελληνικές αρχές καθυστερούσαν να προσφέρουν βοήθεια, προκάλεσε τους προηγούμενους μήνες πολλές αντιδράσεις και ένα κύμα αρνητικών για την Ελλάδα και την κυβέρνηση δημοσιευμάτων.

    Πρωταγωνιστές στην υπόθεση αυτή ήταν δημοσιογράφοι με σχέσεις με τις ΜΚΟ που ασχολούνται με την υπόθεση των προσφύγων και ειδικά το Der Spiegel, που έγραψε για τον θάνατο της μικρής "Μαρίας", κατηγορώντας την ελληνική κυβέρνηση για αναλγησία.

    Η υπόθεση πήρε και εσωτερικές διαστάσεις, με τον ΣΥΡΙΖΑ να εξαπολύει επίθεση στην κυβέρνηση για τη στάση της στο μεταναστευτικό.

    Έντονη διαμάχη ξέσπασε και για το αν η νησίδα στην οποία εντοπίστηκαν αρχικά οι 38 πρόσφυγες ανήκε σε ελληνικό έδαφος ή όχι. Σύμφωνα με τον υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου Νότη Μηταράκη, η νησίδα δεν ανήκει στην ελληνική επικράτεια, παρά τα όσα είχαν ισχυριστεί αρχικά ο ΣΥΡΙΖΑ, διάφορα ΜΜΕ και ΜΚΟ. "Τόσο η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού όσο και το Κτηματολόγιο δήλωσαν ξεκάθαρα πως το στίγμα που είχαν δώσει οι μετανάστες ήταν εκτός της ελληνικής επικράτειας", σημείωσε ο υπουργός.

    Ο θάνατος της "μικρής Μαρίας"

    Στην υπόθεση θανάτου μιας 5χρονης προσφυγοπούλας είχαν αναφερθεί εκτενώς και ξένα μέσα αλλά και ΜΚΟ, με την υπόθεση βέβαια να παρουσιάζει σημαντικές ανακολουθίες.

    Στο περιοδικό Spiegel και στο ρεπορτάζ που υπέγραφε ο δημοσιογράφος Γιώργος Χρηστίδης, όχι απλώς υπήρχε η βεβαιότητα ότι υπάρχει νεκρό παιδί, αλλά κατηγορούνταν η Ελλάδα ότι "εξαιτίας της πέθανε το παιδί" επειδή του αρνήθηκαν κάθε βοήθεια.

    Αμφιβολίες για την ύπαρξη του παιδιού άρχισαν να δημιουργούνται, όταν ο αρμόδιος υπουργός Νότης Μηταράκης αποκάλυψε στη Βουλή, ότι παραδόξως, αν και οι πρόσφυγες και οι μετανάστες στη νησίδα ήξεραν να στέλνουν το ακριβές στίγμα τους μέσω application στο κινητό, δεν τράβηξαν καμία φωτογραφία του κοριτσιού ή του σημείου της ταφής του.

    "Πέρα από τις καταθέσεις των γονιών, από τις υπόλοιπες καταθέσεις που ελήφθησαν, ελάχιστες, αναφέρονται σε θάνατο μικρής στη μικρή νησίδα. Ενώ καθόντουσαν όλοι μαζί στη νησίδα, όπως φάνηκε και στο βίντεο".

    Οι υποψίες ενισχύθηκαν όταν ο Γιώργος Κατρούγκαλος δημοσίευσε το αίτημα για άσυλο που είχαν καταθέσει οι πρόσφυγες- μετανάστες του Εβρου, από το οποίο προκύπτει ότι η οικογένεια που φέρεται να έχασε το παιδί της, είχε καταθέσει τα στοιχεία 4 παιδιών και όλα είναι εν ζωή στη ΚΥΤ. Δεν κατέθεσε ποτέ αίτημα ασύλου για 5ο παιδί που υποτίθεται χάθηκε στη νησίδα.

    Ακόμα μεγαλύτερες αμφιβολίες για τον θάνατο του παιδιού δημιουργεί και η άρνηση της οικογένειας να δώσει την άδεια στις ελληνικές αρχές να μεταβούν στη νησίδα και να περισυλλέξουν το πτώμα του παιδιού για να θαφτεί. Δηλώνουν ότι δεν ενδιαφέρονται και ότι πλέον δεν έχει σημασία.

    Σε παλαιότερο του ρεπορτάζ το περιοδικό άρχιζε να έχει αμφιβολίες για τα αίτια του θανάτου του παιδιού: "Δεν είναι ακόμη σαφές από τι ακριβώς πέθανε η Μαρία. Οι γονείς της λένε ότι τη δάγκωσε σκορπιός. Στη συνέχεια ανέβασε πυρετό και έπεσε σε κώμα".

    Στη συνέχεια, ο δημοσιογράφος Γιώργος Χρηστίδης με αναρτήσεις του στο twitter θέλησε να δώσει διευκρινίσεις για την ύπαρξη ή όχι της μικρής Μαρίας:

    spiegel μετανάστες

    Σε κάθε περίπτωση υπάρχει ένας τρόπος να αποκαλυφθεί η αλήθεια και να φανούν ποια είναι τα αίτια του θανάτου του παιδιού, αν υπάρχει. Να σταλεί συνεργείο στη νησίδα, να γίνει αποκομιδή της σορού και να γίνει νεκροψία.

    Η ΜΚΟ HumanRights360 "ζήτησε συγνώμη" για τους 38 πρόσφυγες

    Υπενθμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο, η μη κυβερνητική οργάνωση "HumanRights360" είχε ζητήσει συγγνώμη για τον ισχυρισμό της ότι οι 38 πρόσφυγες βρίσκονταν σε νησίδα που ανήκε στην ελληνική επικράτεια.

    Ο ιδρυτής της ΜΚΟ Επαμεινώνδας Φαρμάκης είχε αναφέρει ότι "από τα δημόσια διαθέσιμα σε μας στοιχεία και λαμβανομένου υπόψιν ότι η περιοχή παρουσιάζει ένα ιδιαίτερα σύνθετο εδαφικό καθεστώς καθώς, ανάλογα με τη ροή του ποταμού, αναδύονται κατά διαστήματα τμήματα ξηράς κατά μήκος του, σχηματίσαμε την εσφαλμένη πεποίθηση ότι οι ανωτέρω βρίσκονταν επί ελληνικού εδάφους".

    Παράλληλα, ο κ. Φαρμάκης "άδειασε" τον δημοσιογράφο του Spiegel, Γιώργο Χρηστίδη, λέγοντας ότι "η είσοδος δημοσιογράφου στο ΚΥΤ Φυλακίου Έβρου έγινε με αποκλειστική πρωτοβουλία του χωρίς προηγούμενη γνώση, ενημέρωση ή συμμετοχή της διοίκησης της οργάνωσης μας. 'Αλλωστε ο ανωτέρω ουδέποτε υπήρξε εργαζόμενος ή συνεργάτης της οργάνωσής μας, όπως ανακριβώς δηλώθηκε στο διαβιβαστικό έγγραφο του αιτήματος εισόδου του".

    Πηγή: TheTOC.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ