Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 22-Σεπ-2022 08:22

    Οι αιτίες για το χθεσινό ολικό "λουκέτο" στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας

    Οι αιτίες για το χθεσινό ολικό "λουκέτο" στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Φώτη Φωτεινού

    Μεγάλη ταλαιπωρία υπέστη χθες το επιβατικό κοινό, καθώς σύσσωμοι οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας προχώρησαν στη διεξαγωγή 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης, την οποία κήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας.

    Αιτία το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την εταιρική διακυβέρνηση των εταιρειών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) ή αλλιώς, του Υπερταμείου, στο οποίο υπάγονται ο ΟΑΣΑ, η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ.

    "Τα ΜΜΜ οδηγούνται προς ιδιωτικοποίηση", υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι

    Οι εργαζόμενοι αντιδρούν σε σειρά διατάξεων του νομοσχεδίου, υποστηρίζοντας ότι τα ΜΜΜ της Αθήνας οδηγούνται προς ιδιωτικοποίηση, όπως συμβαίνει με το Μετρό Θεσσαλονίκης, για το οποίο προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός μέσω ΣΔΙΤ.

    "Ενώ η κοινωνία βιώνει, καθημερινά, τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, με τις δραματικές αυξήσεις στη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, η κυβέρνηση προωθεί τα σχέδιά της για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ και των αστικών συγκοινωνιών, αδιαφορώντας για τις συνέπειες από την κερδοσκοπική ασυδοσία, που θα υπάρξουν για το μέγιστο αγαθό, το νερό και τις αστικές συγκοινωνίες", αναφέρει, σε ανακοίνωσή του, το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ.

    Σύμφωνα με τους εργαζομένους, οι διατάξεις του νομοσχεδίου οδηγούν σε διάλυση τις εργασιακές σχέσεις, δημιουργούν εργαζομένους πολλών "ταχυτήτων" μέσα στον ίδιο εργασιακό χώρο και υπονομεύουν περισσότερο τον ρόλο των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

    Συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζουν, οι νεοπροσληφθέντες εργαζόμενοι εξαιρούνται από τις Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και διευκολύνεται έτσι η απόλυσή τους, ακόμα και ένα έχουν προσληφθεί ως αορίστου χρόνου.

    Επίσης, για πρώτη φορά, προβλέπεται η ύπαρξη σε αυτές τις εταιρείες "νοικιαζόμενων" εργαζομένων.

    Η απάντηση των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών

    Στις αιτιάσεις των εργαζομένων απάντησαν τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, υποστηρίζοντας ότι το νομοσχέδιο αναθεωρεί και εκσυγχρονίζει το νομοθετικό πλαίσιο για την οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία των εταιρειών του Υπερταμείου.

    Ειδικότερα, το υπουργείο Μεταφορών σχολίασε ότι τα άρθρα 39 έως και 41 που αφορούν τον ΟΑΣΑ, καθώς και τις θυγατρικές, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, προβλέπουν:

    -τη διαδικασία πρόσληψης του πάσης φύσεως προσωπικού των τριών αυτών εταιρειών,

    -τη διαδικασία πλήρωσης των θέσεων των γενικών τους διευθυντών,

    -το μισθολογικό καθεστώς των μελών των διοικητικών τους συμβουλίων, καθώς και των εργαζομένων και των στελεχών των εταιρειών αυτών.

    -Το ΑΣΕΠ θα συνεχίσει να κάνει τους ελέγχους των προσλήψεων.

    Σχετικά με το άρθρο 42, το υπουργείο Μεταφορών τόνισε ότι προβλέπει τη δυνατότητα παράτασης κατά ένα έτος των υφιστάμενων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών επιβατικών οδικών μεταφορών και συμβάσεων υπεκμίσθωσης μεταξύ του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ.

    "Το γεγονός ότι η παράταση των συμβάσεων, αλλά και του όποιου πρόσθετου έργου, ορίζεται να γίνει με τους ίδιους όρους των υφιστάμενων και ισχυουσών συμβάσεων, διασφαλίζει πλήρως το δημόσιο συμφέρον.

    Κι αυτό γιατί το κόστος παροχής των υπηρεσιών αυτών είναι πολύ μικρότερο έναντι του κόστους παροχής από τους δημόσιους συγκοινωνιακούς φορείς Αθήνας και Θεσσαλονίκης", ανέφεραν στελέχη του υπουργείου.

    Από την πλευρά του, το υπουργείο Οικονομικών υποστήριξε ότι "δεν υφίσταται καμία ρύθμιση περί παροχής συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες σε μόνιμη βάση".

    Παράλληλα, σχολίασε ότι το πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων στις θυγατρικές εταιρείες της ΕΕΣΥΠ ουδόλως διαφοροποιείται από το υφιστάμενο σήμερα, με εξαίρεση τη δυνατότητα στελέχωσης των εταιρειών με προσωπικό, χωρίς την τήρηση των περιορισμών της ΠΥΣ 33/2006 και ότι η εν λόγω διαφοροποίηση δεν ισχύει για τον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ), οι οποίες εξακολουθούν να εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της άνω ΠΥΣ.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ