Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Νοε-2021 12:45

    Πιερρακάκης: Η ψηφιοποίηση είναι το μέσο για καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη και όχι αυτοσκοπός

    Πιερρακάκης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η τεχνολογία είναι το μέσο όχι ο στόχος, ο στόχος είναι ο σχεδιασμός υπηρεσιών που έχουν στο επίκεντρο τον πολίτη και αυτό είναι που προσπαθούμε να κάνουμε, τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο Podcast "That Trippi Show” του Αμερικανού πολιτικού αναλυτή Joe Trippi.

    "Καταλάβαμε πολύ γρήγορα ότι δεν χρειάζεται να εφεύρουμε ξανά τον τροχό. Χρειάστηκε απλά να καταγράψουμε τις διαδικασίες και να τις επανασχεδιάσουμε με γνώμονα τον πολίτη. Οι επιχειρήσεις το κάνουν εδώ και χρόνια αυτό, το λεγόμενο Business Process Engineering. Στην πραγματικότητα αυτό κάνουμε και στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι επανασχεδιάζουμε τις διαδικασίες του Δημοσίου, να κάνουμε δηλαδή ένα State Process Engineering”, τόνισε ο κ. Πιερρακάκης.

    Ο κ. Πιερρακάκης παρουσίασε την ενιαία πύλη του Δημοσίου Gov.gr. "Είχαμε ήδη κάποιες ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, αλλά ήταν κρυμμένες σε διάφορες ιστοσελίδες, έτσι πρώτο μας μέλημα ήταν να τις συγκεντρώσουμε υπό μια ενιαία στέγη”, ανέφερε.

    Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης σήμερα στο Gov.gr προσφέρονται πάνω από 2.270 υπηρεσίες προς τους πολίτες και πρόσθεσε ότι "η δεύτερη μεγάλη αλλαγή είναι οι ψηφιακές αλληλεπιδράσεις των πολιτών με το κράτος, καθώς κάθε ψηφιακή αλληλεπίδραση σημαίνει και μια λιγότερη επίσκεψη σε ένα γραφείο ή κάποιο γκισέ. Το 2018 είχαμε 8,8 εκατομμύρια ψηφιακές αλληλεπιδράσεις, το 2019 το νούμερο αυτό έφτασε τα 43 εκατομμύρια, το 2020 τα 94 εκατομμύρια και το πρώτο εξάμηνο του 2021 είναι 150 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις”.

    Ο κ. Πιερρακκάκης τόνισε τη σημασία του σχεδιασμού των υπηρεσιών με επίκεντρο τις ανάγκες του πολίτη και όχι τις ανάγκες του κρατικού μηχανισμού. "Οι πολίτες ζητούν καλύτερες υπηρεσίες και αυτό είναι έχει κομβική θέση στη στρατηγική της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη”.

    Μια σημαντική ακόμη αλλαγή, πρόσθεσε ο κ. Πιερρακάκης, είναι μια πρακτική που αξιοποιεί η Εσθονία. Πρόκειται για την αρχή "Mόνον άπαξ” (once-only) με βάση την οποία οι πολίτες χρειάζεται να εισάγουν μόνο μία φορά τις απαιτούμενες πληροφορίες στα πλαίσια των συναλλαγών τους με τη δημόσια διοίκηση. "Αυτή η αρχή υιοθετείται από την ΕΕ και αποτελεί προτεραιότητα για την ελληνική κυβέρνηση”, ανέφερε.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ