Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 24-Ιαν-2021 09:38

    ΕΝΥΠΕΚΚ: Απόφαση-"βόμβα" εξέδωσε πρόσφατα το Συμβούλιο Επικρατείας

    Αναδρομικά 3 ταχυτήτων σχεδιάζει η κυβέρνηση
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 17:42

    Σύμφωνα με την υπ’αριθ. 1823/2020 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ "από τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 (12-5-2016), οι περικοπές των νόμων 4051/2012 και 4093/2012 έχουν ως νόμιμο έρεισμα τη διάταξη του άρθρου 14 παρ. 2 του ν. 4386/2016 και είναι νόμιμες. Ομοίως και οι περικοπές στο πλαίσιο του επανυπολογισμού και των επικουρικών συντάξεων”, σύμφωνα  με απόφαση του ΣτΕ, την οποία δημοσιεύει η Ένωση για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕΝΥΠΕΚΚ).

    Από την ΕΝΥΠΕΚΚ σημειώνεται πως "εφ’όρου ζωής στα ενημερωτικά σημειώματα των συνταξιούχων οι περικοπές των κύριων-επικουρικών συντάξεων των ν. 4051/2012 και 4093/2012 (νόμοι Κουτρουμάνη και Βρούτση)”.

    Η πολύ σημαντική αυτή απόφαση του ΣτΕ βάζει οριστικά τέλος στο ζήτημα της συνταγματικότητας των περικοπών των ν. 4051/2012 και 4093/2012, όπως αυτές κρίθηκαν αμετάκλητα νόμιμες και ισχύουσες με το άρθρο 14 του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), σύμφωνα με την ΕΝΥΠΕΚΚ.

    Κύκλοι της ΕΝΥΠΕΚΚ με τους οποίους ήλθε σε επαφή το Capital.gr ανέφεραν πως για πρώτη φορά αποφάσεις του ΣτΕ κάνουν τόσο ξεκάθαρο πως όλες οι γενόμενες περικοπές  προ του νόμου Κατρούγκαλου, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ από τον Μάιο του 2016, είναι νόμιμες και συνταγματικές. Από αυτή την άποψη -σύμφωνα με τις ίδιες πηγές-επιβεβαίωνονται οι αποφάσεις του ΣτΕ  (1439/2019), σύμφωνα με τις οποίες παράνομες και αντισυνταγματικές είναι οι περικοπές για το 11μηνο διάστημα μεταξύ Ιουνίου 2015-Μαϊου 2016.

    Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν πως σύμφωνα με την τελευταία απόφαση του ΣτΕ (1823/2020) οι δικαστές ως προς τη σύνταξη που παίρνουν από Δημόσιο δεν πλήττονται από τις περικοπές μεταξύ 2012-2016, λόγω της ειδικής μισθολογικής συμπεριφοράς, την οποία επιφυλάσσει γι΄αυτούς το Σύνταγμα. Ωστόσο, αφορούν οι περικοπές αυτές τις συντάξεις που παίρνουν από το Ταμείο Νομικών, όπως ισχύει και για τις συντάξεις των άλλων Ταμείων.

    Τι αναφέρει η περίληψη της απόφασης του ΣτΕ

    Σύμφωνα με την περίληψη της απόφασης που δημοσίευσε το ΣτΕ στις 5 Οκτωβρίου 2020: "Με τη 1823/2020 απόφαση της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας το Δικαστήριο δέχθηκε αίτηση αναιρέσεως του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ( Ε.Φ.Κ.Α. ) και αναίρεσε εν μέρει την 647/2019 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία είχε απορριφθεί έφεση του Ε.Φ.Κ.Α. κατά της 9117/2018 αποφάσεως του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών. Με την πρωτόδικη απόφαση είχε γίνει δεκτή αγωγή του αναιρεσιβλήτου, συνταξιούχου δικαστικού λειτουργού του Τομέα Ασφάλισης Νομικών (Τ.Α.Ν.) του πρώην Ενιαίου Ταμείου Αυτοτελώς Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) και είχε υποχρεωθεί ο αναιρεσείων Ε.Φ.Κ.Α. να καταβάλει στον αναιρεσίβλητο τα αναγραφόμενα στην απόφαση αυτή ποσά, που αφορούσαν εκτός των άλλων αποζημίωση κατ’ εφαρμογή των άρθρων 105 και 106 του ΕισΝΑΚ, για την αποκατάσταση της ζημίας, την οποία είχε υποστεί από τις μειώσεις που είχαν επιβληθεί, κατ’ εφαρμογή κριθεισών ως αντισυνταγματικών με τις αποφάσεις του διοικητικού πρωτοδικείου και του διοικητικού εφετείου διατάξεων των ν. 4051/2012 και ν. 4093/2012, στην κύρια σύνταξη γήρατος που λάμβανε από το Ε.Τ.Α.Α. και στη συνέχεια από τον Ε.Φ.Κ.Α. κατά το χρονικό διάστημα από 1.7.2015 έως και 30.6.2017.

    Eιδικότερα, με την ανωτέρω απόφαση της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκε, κατ’ αρχάς, ότι, παρά την προκύπτουσα από την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση ιδιότητα του αναιρεσιβλήτου ως συνταξιούχου δικαστικού λειτουργού, η κρινόμενη διαφορά, ενόψει του ότι αφορά σε αξίωσή του απορρέουσα από σύνταξη απονεμηθείσα σε αυτόν από οργανισμό κοινωνικής ασφάλισης (Ε.Τ.Α.Α./Τ.Α.Ν.) και όχι από το Δημόσιο, δεν υπαγόταν στη δικαιοδοσία του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 του Συντάγματος (Μισθοδικείου), αλλά των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, ανεξαρτήτως του ότι από την 1.1.2017 οι συντάξεις που είχαν χορηγηθεί τόσο από το Δημόσιο, όσο και από το πρώην Ε.Τ.Α.Α. προβλέπεται ότι καταβάλλονται πλέον από τον ίδιο ασφαλιστικό φορέα (Ε.Φ.Κ.Α.). Περαιτέρω, κρίθηκε, αφού έγινε επίκληση των κριθέντων με τη 1891/2019 απόφαση της Ολομελείας του Δικαστηρίου, ότι η κρίση του δικάσαντος διοικητικού εφετείου ότι ο αναιρεσίβλητος είχε αγώγιμη αξίωση κατά του αναιρεσείοντος Ε.Φ.Κ.Α. να διεκδικήσει αποζημίωση για τις μειώσεις που είχαν επιβληθεί δυνάμει των νόμων 4051/2012 και 4093/2012 για το ένδικο στην υπόθεση χρονικό διάστημα από 13.5.2016 έως 30.6.2017 στα ποσά της συντάξεως που του είχε απονεμηθεί από το πρώην Ε.Τ.Α.Α. δεν είναι νόμιμη, διότι, από 12.5.2016 και εφεξής οι εν λόγω μειώσεις έχουν ως νόμιμο έρεισμα όχι τις διατάξεις του ν. 4051/2012 και του ν. 4093/2012, αλλά τις διατάξεις του ν. 4387/2016. Έτσι, η αίτηση αναιρέσεως του Ε.Φ.Κ.Α. έγινε δεκτή και αναιρέθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση κατά το μέρος που αφορά στην αξίωση του αναιρεσιβλήτου που ανάγεται στο χρονικό διάστημα από 13.5.2016 έως 30.6.2017".

    *Διαβάστε στη στήλη Σχετικά Αρχεία την ανακοίνωση της ΕΝΥΠΕΚΚ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ