Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 10-Νοε-2020 13:23

    ΙΕΛΚΑ: Επέστρεψαν σε συνήθειες lockdown οι καταναλωτές

    ΙΕΛΚΑ: Επέστρεψαν σε συνήθειες lockdown οι καταναλωτές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η πανδημία του κορονοϊού  επηρεάζει εκ νέου τις αγοραστικές αλλά και τις διατροφικές συνήθειες του κοινού σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) το οποίο πραγματοποίησε νέα  μέτρηση στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 850 ατόμων την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης  του ιού CODID-19 στην Ελλάδα. 

    Όπως φαίνεται μετά την ανακοίνωση των νέων μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του  κορονοϊού οι καταναλωτές επιστρέφουν σε συνήθειες που είχαν υιοθετήσει την περίοδο του πρώτου Lockdown την άνοιξη του 2020. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται στο σχήμα 1, σίγουρα η  μεγαλύτερη διαφοροποίηση είναι η μείωση της εστίασης (ένα μεγάλο ποσοστό ήδη και πριν το  κλείσιμο της εστίασης δεν την επέλεγε), ενώ φαίνεται ότι πέρα από την κατανάλωση τροφίμων  σε εστιατόρια καθήμενοι αναμένεται να επηρεαστούν και κατ’ οίκον παράδοση-κατανάλωση, αλλά και η παραλαβή take-away από το κατάστημα. Αντίθετα φαίνεται ότι αυξάνονται σημαντικά  τρεις συνήθειες των καταναλωτών:  

    1. Η μαγειρική στο σπίτι, καθώς και η παρασκευή γλυκών και καφέ 
    2. Η γενικότερη φροντίδα του σπιτιού, όπως καθαρισμός, επισκευές, κηπουρική κλπ

    3. Η χρήση των social media 

    Λιγότερη αύξηση αναμένεται να παρουσιάσουν οι αθλητικές δραστηριότητες και ο χρόνος στην  τηλεόραση. Αντίστοιχα στοιχεία είχαν καταγραφεί και την προηγούμενη Άνοιξη. 

    Σε αντίθεση όμως με την Άνοιξη φαίνεται ότι οι αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες δεν  συνοδεύονται από αντίστοιχη αύξηση της δαπάνης για τα νοικοκυριά, είτε γιατί σε κάποια είδη η  δαπάνη είναι ήδη επαρκώς υψηλή, είτε λόγω οικονομικών δυνατοτήτων. Όπως καταγράφεται  στο σχήμα 2, οι καταναλωτές εκτιμούν ότι δεν θα επηρεαστούν καθόλου οι δαπάνες σε τρόφιμα,  ενώ θα μειωθούν σε ένα μικρό βαθμό οι συνολικές δαπάνες τους σε αγορές από το  σουπερμάρκετ. Εκτιμάται επομένως ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλη αύξηση αυτής  δαπάνη, η οποία παρέμενε άλλωστε ήδη αυξημένη, ενώ καταγράφεται και η κόπωση του  αγοραστικού κοινού. Βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής αναμένεται επίσης να μην  επηρεαστούν από τις εξελίξεις. 

    Με αυξητική τάση όμως φαίνεται ότι θα κινηθούν τα προϊόντα για την προστασία των  καταναλωτών όπως μάσκες, αντισηπτικά, γάντια κλπ καθώς η αναμενόμενη διατήρηση των  μέτρων προστασίας, αλλά και η έξαρση της πανδημίας φαίνεται ότι προκαλούν ανησυχία στους καταναλωτές. Επιπλέον δεν υπάρχει ορίζοντας για άμεση άρση των μέτρων προστασίας, κάτι που επίσης επηρεάζει τις εξελίξεις. Αυξητικά αναμένεται να κινηθούν και τα είδη οικιακής  φροντίδας, λόγω του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής στο σπίτι του κοινού και της τάσης που  αναφέρθηκε παραπάνω. 

    Αντίθετα πτωτικά αναμένεται να κινηθεί η δαπάνη σε είδη ζαχαροπλαστείου, λόγω της υιοθέτησης των μέτρων social distancing (σημειώνεται ότι ακολουθεί η περίοδος των εορτών),  αλλά και τα είδη προσωπικής περιποίησης για τους ίδιους λόγους. Η κατανάλωση έτοιμου  φαγητού και καφέ επίσης φαίνεται ότι θα παρουσιάσει κάμψη, κάτι που οφείλεται στην  παραμονή στο σπίτι, στην τηλεργασία, αλλά και στο γενικότερο καταναλωτικό κλίμα. 

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ