Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 13-Μαϊ-2020 08:16

    Focus Bari: Πώς άλλαξε τη ζωή μας το lockdown της πανδημίας

    Focus Bari: Πώς άλλαξε τη ζωή μας το lockdown της πανδημίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Νέες συνήθειες, επανακαθορισμό αξιών, αλλά και… ανησυχίες έφεραν στους Έλληνες οι περίπου επτά εβδομάδες που τηρήθηκαν τα μέτρα περιορισμού της κίνησης λόγω της πανδημίας του κορονοϊου.

    Μάλιστα πολλές απ’ αυτές τις συνήθειες όπως φαίνεται θα παραμείνουν και μετά από την πανδημία φέρνοντας μόνιμες αλλαγές στον τρόπο ζωής μας.

    Αυτό τουλάχιστον φαίνεται από την έρευνα με που πραγματοποίησε η FocusBariτο διάστημα 24 με 25 Απριλίου 2020 για την νέα πραγματικότητα που δημιουργεί η πανδημία του κορονοϊού.

    Πιθανότατα η πιο σημαντική αλλαγή να είναι αυτή του τρόπου εργασίας. Σχεδόν ένας στους δύο εργαζόμενους (46%) εργάστηκε από το σπίτι, ενώ το 17% δηλώνει ότι θα μπορούσε να εργαστεί από το σπίτι. Tο 30% δηλώνει ότι δεν θα μπορούσε να εργαστεί απομακρυσμένα, ενώ μόλις 7% δηλώνει ότι δεν γίνεται να δουλέψει από απόσταση.

    Ακόμη φαίνεται ότι όλοι έχουν δημιουργήσει τουλάχιστον μια συνήθεια κατά το lockdown. Το 59% ξεκίνησε τις onlineαγορές, ενώ το 56% ξεκίνησε να βλέπει ταινίες και σειρές online. Ένας στους δύο ξεκίνησε να περνάει περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του.

    Με το 80% να δηλώνει ότι αυτό που τουέλλειψε περισσότερο κατά το lockdownήταν οι αγαπημένοι και οι φίλοι, ήταν φυσικό να αυξηθεί η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και των εφαρμογών συνομιλιών. Παράλληλα κατά 49% αυξήθηκε η παρακολούθηση onlineσεμιναρίων, κατά 41% οι ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές και κατά 38% οι ψηφιακές συναλλαγές με το δημόσιο.

    Σε ότι αφορά τις συνήθειες που αναμένεται να παραμείνουν και μετά το lockdown το 31% δήλωσε ότι θα περνάει περισσότερο χρόνο με την οικογένεια, το 37% ότι θα πραγματοποιεί περισσότερες αγορές onlineκαι το 37% ότι θα προσέχει περισσότερο τα έξοδα του.

    Ο κόσμος στράφηκε στο διαδίκτυο και για την ενημέρωσή του. Το 68% δήλωσε ότι επέλεξε ως πηγή ενημέρωσης τα ενημερωτικά sites, το 47% τα κοινωνικά δίκτυα και το 30% τα επίσημα κυβερνητικά site. Το 70% ενημερωνόταν και από την τηλεόραση.

    Φόβος για τον ιό – Ανησυχία για την οικονομία

    Κατά τη διάρκεια του lockdown, οι Έλληνες αφιέρωναν περίπου το 40% του καθημερινού τους χρόνου για να ανησυχούν, ασχολούνται και να συζητούν για την πανδημία. Μάλιστα τουλάχιστον μέχρι τέλη Απριλίου όπου πραγματοποιήθηκε η έρευνα δεν φαίνεται ότι υπήρξε εφησυχασμός με το 41% να δηλώνει ότι ανησυχεί το ίδιο σε σχέση με τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου, το 23% περισσότερο και το 36% λιγότερο. Το 67% δηλώνει ότι τα ΜΜΕ του προκαλεί άγχος σχετικά με τον κορονοϊό.

    Πάντως, βασική ανησυχία για την συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων (91%) είναι οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ελληνική οικονομία με το 78% να ανησυχεί για τα οικονομικά του νοικοκυριού του το επόμενο διάστημα.

    Τέλος, η υγεία δεν είναι κάτι που πλέον θεωρείται "δεδομένο", Το 74% ανησυχεί για την υγεία των αγαπημένων του και το 47% αναφέρει περισσότερο στρες στη ζωή του. Το 86% δηλώνει ότι είναι πιο σημαντικό από ποτέ να αποκτήσουμε υγιεινές συνήθειες και συμπεριφορές και το 71% θεωρεί πως πρέπει να φροντίζει πιο πολύ την ψυχική υγεία και ευεξία.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ