Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 07-Μαϊ-2020 12:12

    Τα δεδομένα... και περί "Αλήθειας"

    Τα δεδομένα... και περί "Αλήθειας"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

    Τι είναι ο COVID-19

    Αποτελεί νέο στέλεχος κοροναϊού (2019-nCoV) ο οποίος ανακοινώθηκε από τις υγειονομικές αρχές τις Κίνας στις 9 Ιανουαρίου 2020. Τα συνήθη συμπτώματα είναι ο πυρετός, ξηρός βήχας και η αίσθηση της κούρασης. Λιγότερο συνηθισμένα συμπτώματα αποτελούν η ρινική συμφόρηση, πονοκέφαλος, επιπεφυκίτιδα, πονόλαιμος, διάρροια, απώλεια γεύσης ή μυρωδιάς ή εξάνθημα στο δέρμα ή αποχρωματισμός των δακτύλων ή των ποδιών.

    (WHO: https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses, ΕΟΔΥ: https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19/, ECDC: https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/questions-answers) 

    Πως μεταδίδεται ο COVID-19

    Ο ιός μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω σταγονιδίων από την μύτη ή το στόμα μέσω του βήχα, φτέρνισμα και την ομιλία. Μία οδός εισόδου των σταγονιδίων είναι η εισπνοή. Επίσης τα σταγονίδια μπορεί να βρεθούν σε επιφάνειες όπως τραπέζια, πόμολα και χειρολαβές και να μεταδοθούν στον άνθρωπο μετά από επαφή με την επιφάνεια και στην συνέχεια επαφή με τα μάτια, τη μύτη ή το στόμα. Ο ιός μπορεί να επιβιώσει μερικές ώρες σε χαλκό και χαρτόνι έως και μερικές ημέρες σε πλαστικό και ανοξείδωτο ατσάλι. Ο χρόνος επώασης του ιού, δηλαδή ο χρόνος της επιμόλυνσης μέχρι την εμφάνιση των συμπτωμάτων, αυτήν την στιγμή εκτιμάται ότι είναι μεταξύ μίας και δεκατεσσάρων ημερών.

    (WHO:https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses, ΕΟΔΥ: https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19/, ECDCD: https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/questions-answers)

    Προληπτικά μέτρα για την μετάδοση

    Α. Τήρηση αποστάσεων (distancing), μεταξύ των αποστάσεων τουλάχιστον 1 μέτρου
    Β. Τακτικό και με επιμέλεια πλύσιμο των χεριών. Πρακτικές που συνιστώνται είναι με χρήση σαπουνιού για 20 δευτερόλεπτα ή χρήση αλκοολούχου διαλύματος ή απολυμαντικά μαντηλάκια
    Γ. Χρήση μαντηλιού κατά το φτέρνισμα ή τον βήχα ή χρήση του αγκώνα
    (WHO: https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses, ΕΟΔΥ: https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19/, ECDCD: https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/questions-answers)

    Οδηγίες και κανόνες 

    Οι μοναδικοί κανόνες και οδηγίες οι οποίοι είναι αξιόπιστοι και λαμβάνονται υπόψη είναι όσοι εκδίδονται δημοσιεύονται από τους αρμόδιους εθνικούς και διεθνής φορείς όπως ο WHO, ECDC και ΕΟΔΥ για την χώρα μας. Οι ιστότοποι που είναι διαθέσιμα τα έγγραφα είναι τα παρακάτω: 
    WHO: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/technical-guidance
    ECDC: https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/facts/infographics
    ΕΟΔΥ: https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19/

    Δεδομένα και Επιχειρηματικότητα

    Όλα τα παραπάνω είναι δεδομένα και γενικές οδηγίες που θα αφορούν και επηρεάζουν την καθημερινή ζωή όλων των ανθρώπων είτε ως ιδιώτες είτε ως εργαζόμενοι είτε ως επιχειρηματίες. 

    Επιχειρήσεις: Σε αυτό ακριβώς το σημείο η εφαρμογή των ίδιων κανόνων η εφαρμογή τους αποκτάει ένα αυξημένο βαθμό δυσκολίας αφού θα πρέπει:

    1ον: Να προσαρμοστούν και να αφομοιωθούν στο οργανωμένο περιβάλλον μιας επιχείρησης, και άρα να προστεθούν στον προϋπολογισμό της επιχείρησης
    2ον: Να μεταδοθούν στους εργαζόμενους αλλά και σε όσους εισέρχονται σε μια επιχείρηση είτε ως πελάτες είτε ως συνεργάτες είτε ως επισκέπτες. 

    Ο Οδικός χάρτης για την Επιχειρηματική Συνέχεια

    Είναι προφανές αλλά και ορατές πλέον οι δυσκολίες που θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια επιχείρηση ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει μέσα από αυτό το ιδιαιτέρως δύσκολο αλλά πρωτόγνωρο περιβάλλον σχετίζονται πρωτίστων με τον COVID-19. Οι απόψεις και οι προσεγγίσεις είναι πολλές. Παρακάτω δίνουμε τον δικό μας οδικό χάρτη:

    Α. Αφομοίωση και γνώση της επιχείρησης των κανόνων και οδηγιών που ορίζονται από τους επιστημονικού φορείς ώστε να προληφθεί η μετάδοση και η διασπορά του ιού
    Β. Αφομοίωση και προσαρμογή τους στην επιχείρηση δίνοντας βάση σε τρεις βασικούς άξονες:
    i.    Δημιουργία υποδομών και διάθεση των πόρων για την εφαρμογή των κανόνων
    ii.    Εκπαίδευση και ενημέρωση του προσωπικού ώστε η καθημερινή λειτουργία να εξελίσσεται εντός του πλαισίου των κανόνων
    iii.    Ενημέρωση των πελατών και εν γένει επισκεπτών ώστε να τηρούνται οι κανόνες λειτουργίας ομαλά και χωρίς δυσάρεστες επιπτώσεις, κυρίως σε επίπεδο συμπεριφορών.
    Γ. Η δημιουργία μιας συστηματικής προσέγγισης των κανόνων μέσα από την ενσωμάτωσή τους σε εσωτερικές διαδικασίες και κανόνες ώστε να εξασφαλίζεται η κοινή προσέγγιση και να μην υπάρχουν περιθώρια μερικής συμμόρφωσης με βάση το φιλότιμο ή την ικανότητα του κάθε εμπλεκόμενου.

    Το "χτίσιμο" της εμπιστοσύνης

    Το επόμενο, και ιδιαίτερα κρίσιμο στοιχείο αποτελεί η επικοινωνία του μηνύματος ότι μια επιχείρηση έχει χτίσει το δικό της μηχανισμό προς τον πελάτη και αξιοπιστία του. Σε αυτό το σημείο κομβικό ρόλο παίζει η πιστοποίηση. 

    Δηλαδή τι; Η επιβεβαίωση του ισχυρισμού ή του μηνύματος μιας επιχείρησης ότι έχει κάνει ότι απαιτείται εντός της επιχείρησης μέσα από μια διαδικασία επιθεώρησης βάσει συγκεκριμένων κανόνων και αρχών.

    TÜV AUSTRIA HELLAS και το COVID SHIELD

    Έχοντας πλήρη συνείδηση του ρόλου και της αποστολής μας ως οργανισμός πιστοποίησης αναπτύξαμε ένα σχήμα με στόχο να δημιουργήσουμε τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των επιχειρήσεων και των πελατών και καταναλωτών με βασικό γνώμονα την ενίσχυση της Εμπιστοσύνης για ένα ζήτημα που στην επόμενη μέρα της επαναλειτουργίας της αγοράς θα είναι κομβικό. Βασικοί του άξονες αποτελούν:

    1. Η δημιουργία και η εφαρμογή συστηματικών διαδικασιών λειτουργίας και οργάνωσης με γνώμονα τις οδηγίες και τους κανόνες που ορίζονται από τους επιστημονικούς φορείς
    2. Η ενημέρωση, η εκπαίδευση και η συμμετοχή των εργαζομένων
    3. Η παροχή των απαραίτητων πόρων και η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών.

    Εν κατακλείδι…

    Σε δύσκολες εποχές όπως αυτή που τώρα βιώνουμε υπάρχουν δύο δρόμοι. Ο ένας είναι η αντιμετώπιση των δυσκολιών μέσα από την δημιουργία. Ο άλλος είναι αυτός της ανάδειξης των εμποδίων δείχνοντας τι ΔΕΝ μπορεί να γίνει και απαξιώνοντας ότι νέο εμφανίζεται.

    Η Αλήθεια λοιπόν είναι, ότι εμείς  στην TÜV AUSTRIA HELLAS επιλέγουμε τον πρώτο, πάντοτε με σεβασμό και προσήλωση στους κανόνες των αρχών και της επιστημονικής κοινότητας. Επενδύουμε στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης με τους πελάτες που μας εμπιστεύονται και στην αξιοπιστία του ονόματός μας.  

    Αφήνουμε την δεύτερη επιλογή σε όσους επενδύουν στην αποτυχία των άλλων….

    Χαράλαμπος Αγγελούδης - Αναπληρωτής Γενικός Δ/ντής TÜV AUSTRIA HELLAS, TÜV AUSTRIA GROUP Technical Director Certification & Training

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ