Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 09-Ιαν-2020 13:32

    Χωρίς "δώρο" το Χριστουγεννιάτικο ταμείο του εμπορίου

    Χωρίς "δώρο" το Χριστουγεννιάτικο ταμείο του εμπορίου
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Χωρίς "δώρο" έμεινε το Χριστουγεννιάτικο ταμείο του εμπορίου. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ ο τζίρος της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς του 2019 κινήθηκε σε χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι επίπεδα για μια στις δύο επιχειρήσεις (49%), επίδοση παρόμοια με την αντίστοιχη έρευνα του 2018 (51%).

    Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γ.Καρανίκας, σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με το καθεστώς των εκπτώσεων και των προσφορών, ανέφερε ότι η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην απελευθέρωση των προσφορών, αλλά οι έμποροι έχουν πάγιο αίτημα, πέρα από τις προσφορές όλο το χρόνο, για ένα σταθερό και διαυγές νομικό πλαίσιο που να προβλέπει δυο εκπτωτικές περιόδους το χρόνο, στο τέλος εποχής (καλοκαίρι και χειμώνα).

    Σε ό,τι αφορά τον τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων ο κλάδος που επλήγη περισσότερο ήταν αυτός της ένδυσης – υπόδησης, ενώ μεγάλη πίεση δέχθηκαν προϊόντα όπως τα βιβλία, ο αθλητικός εξοπλισμός, τα παιχνίδια, τα καλλυντικά κλπ. Ο κλάδος των τροφίμων-ποτών είχε σχετικά τις μικρότερες απώλειες με τα σούπερ μάρκετ να καταγράφουν μικρή αύξηση (1,5%).

    Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 17% των επιχειρήσεων.

    Καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν οι επιχειρήσεις σε Βόρεια Ελλάδα και Αττική, ενώ αποθαρρυντική ήταν η εικόνα σε Κεντρική Ελλάδα και στα νησιά του Αιγαίου.

    Για περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις, η περίοδος πριν από τα Χριστούγεννα ήταν καλύτερη από άποψη αγοραστικής κίνησης , ενώ σχεδόν 3 στις 10 σημείωσαν υψηλότερο τζίρο το διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

    Ανεξαρτήτως πωλήσεων η κίνηση των πιο φτηνών προϊόντων παρέμεινε σταθερή στην προτίμηση των καταναλωτών (46%) ενώ ενισχύθηκε σημαντικά η πώληση των πιο ακριβών προϊόντων (12% έναντι 4% πέρυσι).

    Οι περισσότεροι επιχειρηματίες (79%) αναγκάστηκαν να καλύψουν οι ίδιοι το διευρυμένο ωράριο ενώ μόλις το 16% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους.

    Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματα τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό ίδιο σε σχέση με πέρυσι.

    Επίσης σημαντική μερίδα επιχειρήσεων (4/5) φαίνεται ότι κατάφερε να καλύψει τις φορολογικές υποχρεώσεις της.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων