Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 17-Μαϊ-2019 11:28

    ΕΕΝΕ: "Η Εξωστρεφής Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Ένα Experience Sharing Workshop"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    ΕΕΝΕ: "Η Εξωστρεφής Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Ένα Experience Sharing Workshop"

    Μια διαφορετική και επίκαιρη εκδήλωση οργανώθηκε από την Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ) την Τετάρτη 8 Μαΐου 2019 στην Αθηναϊκή Λέσχη, με τίτλο: "Η Εξωστρεφής Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Ένα Experience Sharing Workshop". Στην εκδήλωση, εταιρίες με σημαντική εξαγωγική και επενδυτική δραστηριότητα στο εξωτερικό, περιέγραψαν πώς η εξωστρεφής τους δράση εντάχθηκε στη στρατηγική της εταιρίας τους και πώς κατάφεραν να διεισδύσουν, κατά την περίοδο της κρίσης, σε αγορές του εξωτερικού συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρίας τους και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους στην εγχώρια και παγκόσμια αγορά.

    Με αισιοδοξία και ενθάρρυνση, χαιρέτισε τις εργασίες της εκδήλωσης ο Πρόεδρος της ΕΕΝΕ, Δρ. Βασίλης Γ. Αποστολόπουλος, σημειώνοντας ότι πολύ σημαντικές ελληνικές επιχειρήσεις, όλων των μεγεθών, αφήνουν το διεθνές αποτύπωμά τους στο χώρο των επενδύσεων, κομίζοντας ελπίδα και ενθάρρυνση προς όλες τις επιχειρήσεις να αισθανθούν ασφάλεια να επενδύσουν στο εξωτερικό, αλλά και να τολμήσουν ένα είδος "απόβασης" της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας στις χώρες ενδιαφέροντός τους. "Για την πολυπόθητη ανάπτυξη, πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και να γίνουμε πιο καινοτόμοι, παραγωγικοί και εξωστρεφείς, με έμφαση σε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας". Ως κεντρικούς άξονες της νέας αυτής σελίδας στην Ελληνική επιχειρηματικότητα και οικονομία, υπογράμμισε τη συνεργατικότητα και τη βέλτιστη διασύνδεση προϊόντων, κλάδων και υπηρεσιών, με τη βοήθεια τόσο των νέων τεχνολογιών και εργαλείων που ξεκλειδώνει η ψηφιακή εποχή, όσο και με μία συνολική αλλαγή νοοτροπίας. Για το θέμα των ξένων επενδύσεων, σημείωσε πως "είναι ιδιαίτερα σημαντικό, μεταξύ άλλων, να βρούμε τρόπους να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των επενδυτών, μεταβαίνοντας σε ένα μοντέλο ‘συν-επενδύσεων’ στους τομείς που προσφέρονται για στρατηγικές συνεργασίες". Επισήμανε δε πως κανείς δεν θα έλθει να επενδύσει στην Ελλάδα με βάση το συναίσθημα, και πως χρειάζεται μία συνολική επαναπροσέγγιση της ελληνικής ομογένειας σε μία νέα βάση. "Να συνεργαστούμε με την ελληνική διασπορά για να επεκτείνουμε την παρουσία των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές, με όραμα και αποφασιστικότητα", προσέθεσε.

     Ο Α’ Αντιπρόεδρος της ΕΕΝΕ, κ. Χριστιανός Χατζημηνάς, ανέλυσε διεξοδικά τις αιτίες που οδήγησαν  σε αποτυχία προσέλκυσης ξένων επενδύσεων, πέρα των έργων μεγάλων υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια, καζίνο, ξενοδοχεία κλπ), και κυρίως εκείνων που θα επηρέαζαν θετικά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Συμπλήρωσε, πως "είναι τουλάχιστον αφελές να περιμένουμε σημαντικές επενδύσεις στη χώρα στο αποθαρρυντικό και αντιεπιχειρηματικό περιβάλλον που δημιουργείται με την υψηλή φορολογία και τη βραδύτητα στην απονομή δικαιοσύνης", πόσο μάλλον αν λάβει κανείς υπόψη και το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς. "Συνεπώς και μέχρι αυτοί οι παράγοντες να βελτιωθούν, οι ελληνικές επιχειρήσεις, τόσο οι μεγάλες αλλά κυρίως οι μικρομεσαίες, πρέπει να υιοθετήσουν ένα πολύ πιο ενεργητικό και φιλόδοξο σχεδιασμό στο εξωτερικό, με ένα μοντέλο που δεν θα εδράζεται μόνο στις εξαγωγές - που είναι το πρώτο βέβαια αναγκαίο βήμα. Αναφερόμαστε σε ένα τολμηρό μοντέλο δικών τους επενδύσεων και επιχειρηματικών κινήσεων προκειμένου να διευρύνουν την πρόσβαση και τη παρουσία τους σε αγορές του εξωτερικού, κυρίως σε εκείνες των τριών σημαντικών γεωπολιτικά αγορών της Ελλάδος, δηλαδή της Αμερικής, της Γερμανίας και της Γαλλίας", υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

    Αυτή είναι η νέα θέση της ΕΕΝΕ που έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση χρόνο και οδήγησε την Ένωση στην ίδρυση του διεθνή της βραχίονα, την ΕΕΝΕ International, σε μια σειρά από σημαντικές διεθνείς αποστολές. Ενδεικτικά, σημαντικές επαφές πραγματοποιήθηκαν στην Ουάσιγκτον και τη Νέα Υόρκη, σε σημαντικές Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, καθώς και μία επίσκεψη εργασίας στο Γερμανικό Κοινοβούλιο. Υπογράμμισε, τέλος, πως η ΕΕΝΕ ήταν ο πρώτος επιχειρηματικός φορέας που πραγματοποίησε μία τέτοια παρέμβαση και έθεσε το θέμα του πρωτογενούς πλεονάσματος, ενώ ανακοίνωσε πως δρομολογείται νέα σειρά Ευρωπαϊκών επαφών σε κορυφαίο επίπεδο μέσα στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της ΕΕΝΕ για την ενίσχυση της εξωστρέφειας του ελληνικού επιχειρηματικού οικοσυστήματος.

    Εκ των επίσημων προσκεκλημένων που παρέστησαν στην εκδήλωση υπήρξαν οι εκπρόσωποι των εμπορικών τμημάτων των πρεσβειών της Αμερικής, Γαλλίας και Γερμανίας, οι οποίοι εξήραν το έργο των ελληνικών επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της εξωστρέφειάς τους. Οι τελικές εντυπώσεις κερδήθηκαν από τις ξεχωριστές παρουσιάσεις ελληνικών επιχειρήσεων από πολύ διαφορετικούς τομείς, οι οποίες ανέδειξαν τη δράση τους στο εξωτερικό μέσω εξαγωγών, επενδύσεων, ίδρυσης θυγατρικών εταιριών, έξυπνων στρατηγικών συνεργασιών με ξένους οίκους μέσω μεταφοράς τεχνογνωσίας. Αυτό που προέκυψε ξεκάθαρα είναι ότι αυτές οι ενέργειες έφεραν απτά οικονομικά αποτελέσματα στην κερδοφορία τους και δημιούργησαν θέσεις εργασίας πρωτίστως στην Ελλάδα μέσω αυτών των επενδύσεων στο εξωτερικό.  Συγκεκριμένα, οι εταιρίες με σημαντική και αξιόλογη εξαγωγική και επενδυτική  δραστηριότητα στο εξωτερικό που προσκλήθηκαν και ανταποκρίθηκαν για να παρουσιάσουν το δικό τους επιτυχημένο παράδειγμα εξωστρέφειας είναι οι: Όμιλος ΤΙΤΑΝ, Zagori Chitos, Endeavor Greece, Epexyl, Gizelis Robotics, Karabinis Medical, Megara Resins, Phee, Stella Mare Fisheries, Terra Creta, Fresh Line Cosmetics. Πέραν του πολύτιμου παραδείγματος της ΤΙΤΑΝ που τόλμησε ως πρωτοπόρος να κάνει μια ευρύτατη επένδυση στην Αμερική και δικαιώθηκε, και οι υπόλοιπες εταιρίες εντυπωσίασαν με τα τολμηρά τους ανοίγματα στο εξωτερικό. Οι εν λόγω εταιρίες σημείωσαν ότι χρειάζονται ριζικές μεταρρυθμίσεις στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης για την προσέλκυση επενδύσεων μεν για την Ελλάδα, αλλά κυρίως  επεσήμαναν την ανάγκη το κράτος να συνδράμει στις προσπάθειες των εταιριών να αποκτήσουν εξωστρεφή κουλτούρα και προσανατολισμό.

    Όλες οι εταιρίες συμφώνησαν ότι το στοίχημα της κατάκτησης νέων αγορών και της επέκτασης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό είναι κομβικής σημασίας για την επόμενη ημέρα στην ελληνική οικονομία. Βασικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, όπως προέκυψαν από τις παρουσιάσεις των εταιριών και συζητήσεις, αποτελούν τα εξής: 

    1.    Δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας και εξωστρέφειας

    2.    Διαφοροποίηση / δημιουργία custom made προϊόντων και παρεχόμενων υπηρεσιών για τις νέες αγορές

    3.    Συνέργειες και στρατηγικές συμμαχίες με μεγάλες εταιρίες για συμπαραγωγή προϊόντων 

    4.    Συστηματική και ενδελεχής έρευνα αγορών, λιγότερη έμφαση στη "διαίσθηση", στόχευση σε προσεκτικά επιλεγμένες αγορές 

    5.    Συνεργασία με επιμελητήρια και δίκτυα εξωτερικού

    6.    Ανάπτυξη δικτύου αντιπροσώπων σε χώρες του εξωτερικού

    7.    Μεταφορά τεχνογνωσίας, αλλά και υιοθέτηση ιδεών από τη διεθνή αγορά

    8.    Δημιουργία θυγατρικών εταιριών / γραφείων

    9.    Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις

    10.    Διοικητική οργάνωση με εξαγωγικό προσανατολισμό, στελέχωση με το πλέον εξειδικευμένο προσωπικό σε όλες τις βαθμίδες (παραγωγής, marketing, δίκτυα πωλήσεων, R&D)

    11.    Συνεχής επιμόρφωση προσωπικού και ανάπτυξη εξαγωγικών δεξιοτήτων

    12.    Συνεχής επανεπένδυση σε εγκαταστάσεις, προϊόντα, υπηρεσίες και προσωπικό

    13.    Δημιουργία σταθερού περιβάλλοντος, διασφάλιση εταιρικών αξιών επιχείρησης

    14.    Προσανατολισμός της επιχείρησης σε αγορές υψηλών εισοδημάτων με παράλληλη υποστήριξη νέων προϊόντων με στρατηγική "premium pricing"

    15.    Προσανατολισμός της επιχείρησης σε αγορές με το λιγότερο (π.χ. νομικό, ιδιοκτησιακό) ρίσκο 

    16.    Μακροχρόνια δέσμευση σε στρατηγική branding, προσδίδοντας και προβάλλοντας όλες τις αξίες και τα ειδικά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το προϊόν

    17.    Δημιουργία στόχων, marketing plan, παρακολούθηση αποτελεσμάτων με μακροχρόνια δέσμευση

    18.    Οι διακρίσεις και βραβεύσεις των προϊόντων / υπηρεσιών βοηθούν 

    19.    Διαφάνεια στις διαδικασίες

    20.    Ευελιξία και ταχύτητα στις αποφάσεις

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων