Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Απρ-2019 19:10

    Πώς το σπάταλο Δημόσιο "στοίχισε" τη ζωή 84 ατόμων στην πρώην Κορίνθου-Πατρών

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πώς το σπάταλο Δημόσιο "στοίχισε" τη ζωή 84 ατόμων στην πρώην Κορίνθου-Πατρών

    Ένα κλάσμα μόνο των κρατικών δαπανών για την ελλειμματική Ολυμπιακή θα επαρκούσε για να μειωθούν οι νεκροί από τροχαία στον άξονα Κορίνθου – Πατρών κατά 90%, σύμφωνα με μελέτη του Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών – Μάρκος Δραγούμης (ΚΕΦΙΜ), που παρουσιάστηκε σήμερα, για το μέγεθος και τις συνέπειες της αναποτελεσματικότητας του κράτους.

    Ειδικότερα, στην μελέτη "Αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πατρών vs. Ολυμπιακή: Το κόστος της αναποτελεσματικότητας του κράτους" καταδεικνύεται η αναποτελεσματικότητα των επιλογών του κράτους, η οποία συχνά μετριέται με ανθρώπινες ζωές, καθώς ενώ το ελληνικό κράτος δαπανούσε επί χρόνια πάνω από 120 εκατ. ευρώ ετησίως για να καλύψει της ζημιές της ελλειμματικής Ολυμπιακής, θα μπορούσε με κόστος μόλις 50 εκατ. ευρώ ετησίως να μειώσει δραστικά την απώλεια ανθρώπινων ζωών από τροχαία δυστυχήματα.

    Στην παρουσίαση της μελέτης συμμετείχε ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστής Χατζηδάκης, ο συγκοινωνιολόγος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Θανάσης Τσιάνος, ενώ από το ΚΕΦίΜ τη μελέτη παρουσίασε ο επικεφαλής Ερευνητής του ΚΕΦίΜ Κωσταντίνος Σαραβάκος και σχολίασε ο Εκτελεστικός Διευθυντής Νίκος Ρώμπαπας. Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος Φαίη Χρυσοχόου.

    Όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Σαραβάκος, η συχνότητα των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στον οδικό άξονα Κορίνθου-Πατρών μειώθηκε κατά 90% μετά την ολοκλήρωση του έργου από την κοινοπραξία "Ολυμπία Οδός ΑΕ", σε σύγκριση με την προ του 2008 περίοδο. Βάσει αυτής της μείωσης, αν ο οδικός άξονας Κορίνθου-Πατρών είχε ολοκληρωθεί το 2005, τότε τα επόμενα τρία έτη που τη διαχείρισή του την είχε ως επί το πλείστον το κράτος, θα μπορούσαν να είχαν σωθεί 84 ανθρώπινες ζωές, ή 28 άνθρωποι ετησίως.

    Ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστής Χατζηδάκης επισήμανε ότι το συνολικό κόστος για το κράτος από τον όμιλο της Ολυμπιακής πριν την ιδιωτικοποίησή της ανερχόταν σε 350 εκατ. ευρώ ετησίως, ή περίπου 1 εκατ. ευρώ την ημέρα. Ο κ. Χατζηδάκης προσέθεσε ότι σήμερα το ελληνικό δημόσιο εισπράττει από τις αεροπορικές εταιρείες 250 εκατ. ευρώ το χρόνο από φόρους, εισφορές κλπ, ενώ το ισοζύγιο για το κράτος είναι θετικό ακόμη και αν ληφθεί υπόψη το γενναιόδωρο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου για τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής. Μάλιστα, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως το κράτος υποχρεώθηκε το 2015 λόγω των χειρισμών της Κυβέρνησης να καταβάλει επιπλέον 500 εκατ. ευρώ σε νέες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα.

    Από την πλευρά του, ο κ. Θανάσης Τσιάνος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), χαρακτήρισε εθνική πληγή τη γενοκτονία που συντελείται στους ελληνικούς δρόμους, και εκτίμησε το κόστος των οδικών ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους στα 3 δισ. ευρώ ετησίως. Ακόμη, υπογράμμισε την ανάγκη για την υλοποίηση έργων εκσυγχρονισμού και συντήρησης και του επαρχιακού δικτύου, που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών δρόμων.

    Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ΚΕΦίΜ, κ. Νίκος Ρώμπαπας, υπογράμμισε ότι ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Πατρών αποτελεί ένα ηχηρό παράδειγμα των αποτελεσμάτων της κρατικής κακοδιαχείρισης, σημειώνοντας ότι υπάρχουν πολλές άλλες περιπτώσεις ελλειμματικών εταιρειών του δημοσίου, όπως η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης και οι ΔΕΚΟ. Όπως τόνισε, το κράτος χρειάζεται για να εγγυάται στην πράξη την ασφάλεια των πολιτών και όχι για να κάνει τον επιχειρηματία, και εφόσον κάνει καλά τη δουλειά του, τότε μπορεί να βρει και πόρους για πραγματικά επωφελείς δράσεις, όπως η μείωση των τροχαίων.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων