Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Απρ-2019 16:24

    ΕΡΓΟΣΕ: Ολοκληρώθηκε η ανάπτυξη του ETALON για έγκαιρη ενημέρωση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας

    ΕΡΓΟΣΕ: Ολοκληρώθηκε η ανάπτυξη του ETALON για έγκαιρη ενημέρωση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το σύστημα ETALON, το οποίο θα παρέχει στους μηχανοδηγούς και ρυθμιστές της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας έγκαιρη ενημέρωση για την ακριβή κατάσταση των συρμών αναφορικά με την διάρθρωσή τους, την θέση τους, αλλά και την ατυχηματική αποσύνδεση βαγονιών ανέπτυξε, σε συνεργασία με κορυφαία διεθνή ερευνητική ομάδα, η ΕΡΓΟΣΕ. Οι σχετικές δοκιμές σε πραγματικές σιδηροδρομικές συνθήκες θα λάβουν χώρα τον προσεχή Μάιο 2019 στο Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου. Το εν λόγω ερευνητικό πρόγραμμα είναι το πρώτο στο οποίο συμμετέχει η ΕΡΓΟΣΕ, στα πλαίσια του επιτυχημένου προγράμματος έρευνας και ανάπτυξης (R&D) της εταιρείας, που υποστηρίζεται ενεργά από την Διοίκηση της Εταιρείας και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

    Έχει συνολική διάρκεια 30 μήνες (01.09.2017 έως 29.02.2020), με προϋπολογισμό ύψους 1,7 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Horizon 2020,” το οποίο είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που έχει διαθέσει σχεδόν 80 δις ευρώ σε διάστημα 7 ετών (2014-2020).

    Η ανάπτυξη του πρωτότυπου συστήματος ETALON πραγματοποιήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ, UNIFE (Union des Industries Ferroviaires Europeenees - Belgium), SIRTI (Societa per Azioni -Italy), ARDANUY (Ardanuy Ingeneria - Spain), DAPP (D’ Appolonia Belgium – Belgium), ISMB (Istituto Superiore Mario Boella Sulle Technologie Dell’ Informazione e Delle TelecomunicazioniAssociazione – Italy), PER (Perpetuum Limited – United Kingdom), UNEW (University of Newcastleupon Tyne – United Kingdom), BUT (Vysoke Uceni Technicke V BRNE – Czech Republic).

    H εμπλοκή της ΕΡΓΟΣΕ ήταν σημαντική και περιελάμβανε (α) τον καθορισμό των κριτηρίων χρήστη για την ανάπτυξη του συστήματος, (β) τον προσδιορισμό των τεχνικών προδιαγραφών σχεδιασμού και λειτουργίας του συστήματος, και (γ) την οργάνωση και επίβλεψη των τελικών δοκιμών των πρωτοτύπων συστημάτων καθώς και την επικύρωση των λειτουργιών τους σε ελεγχόμενο εργαστηριακό αλλά και σε πραγματικές σιδηροδρομικές συνθήκες.

    Αναλυτικότερα, το ερευνητικό πρόγραμμα είχε τους εξής κύριους σκοπούς:

    1. Την ανάπτυξη σύγχρονης τεχνικής λύσης για την ενίσχυση των λειτουργιών "ΑKεραιότητας των ΑMαξοστοιχιών" (ΑΚΑΜ), δηλαδή της ακριβούς και έγκαιρης ενημέρωσης των μηχανοδηγών και των ρυθμιστών κυκλοφορίας για την κατάσταση των συρμών, και ειδικά των μακρών συρμών. Το σύστημα περιλαμβάνει την ανάπτυξη μηχανισμού παροχής ενέργειας στις συσκευές ΑΚΑΜ, κυρίως στις περιπτώσεις τρένων που δεν διαθέτουν ηλεκτρική τροφοδοσία στις φορτάμαξες. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στην ανάπτυξη ενός ενισχυμένου και αποτελεσματικού συστήματος επικοινωνιών το οποίο θα λειτουργεί με αξιοπιστία σε δυσμενές σιδηροδρομικό περιβάλλον (ορεινό περιβάλλον ή περιβάλλον εναλλαγής σηράγγων με γέφυρες).

    2. Την ανάπτυξη ανταγωνιστικών λύσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για την τροφοδοσία του ελεγκτή των στοιχείων του συστήματος σηματοδότησης επί γραμμής (smart wayside object controller). Οι λύσεις ελαχιστοποιούν την παρατρόχια υποδομή και ιδιαίτερα τις καλωδιώσεις. Τέλος τα αποτελέσματα του ερευνητικού προγράμματος θα ανακοινωθούν σε σχετική ημερίδα που θα λάβει χώρα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019.

    Πηγή: ΑΜΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων