Πρωτοβουλίες ΟΛΠ για ποιοτική εξυπηρέτηση επιβατικού κοινού
Πέμπτη, 12-Ιουλ-2007 17:24
Τις πρωτοβουλίες του ΟΛΠ και του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά για την ποιοτική εξυπηρέτηση του επιβατικού ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, κατά τους θερινούς μήνες διακινούνται από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου προς τη νησιωτική Ελλάδα περισσότεροι από 8 εκ. επιβάτες, πάνω από 1 εκ. Ι.Χ. αυτοκίνητα, 300.000 φορτηγά και εκατοντάδες χιλιάδες δίκυκλα με περισσότερα από 25.000 δρομολόγια.
Σημειώνεται πως η προετοιμασία των λιμένων της Αττικής για την ασφαλή και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού "έχει ξεκινήσει από πολύ νωρίς και τα αποτελέσματα είναι ορατά καθώς μέχρι στιγμής έχουν ήδη έχουν διακινηθεί με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα 2,5 εκ. τουρίστες και Έλληνες πολίτες, σε 10.000 δρομολόγια".
Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στον λιμένα του Πειραιά, ο οποίος εξυπηρετεί το μεγαλύτερο όγκο του επιβατικού κοινού, η διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. έχει λάβει σειρά πρωτοβουλιών και μέτρων και έχει υλοποιήσει πολλές δράσεις και παρεμβάσεις για την εξυπηρέτηση και την υπεύθυνη, έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση του επιβατικού κοινού, ώστε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας να ανταποκριθεί με επιτυχία στις απαιτήσεις της αυξημένης τουριστικής κίνησης, παρέχοντας ποιοτικές υπηρεσίες στους ταξιδιώτες.
Συγκεκριμένα:
- Για την εξυπηρέτηση των δεκάδων χιλιάδων επιβατών και τροχοφόρων που διακινούνται καθημερινά από το λιμάνι του Πειραιά ο ΟΛΠ Α.Ε. έχει εκδώσει και ειδικό ενημερωτικό φυλλάδιο “οδηγός ταξιδιώτη” (traveler’s guide), το οποίο περιέχει χάρτη όλου του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά όπου αποτυπώνονται τα σημεία που βρίσκονται όλες οι πύλες εισόδου – εξόδου, οι επιβατικοί σταθμοί, οι στάσεις των ειδικών λεωφορείων του ΟΛΠ που εκτελούν δρομολόγια εντός του λιμανιού, οι αφετηρίες των αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΑ για προορισμούς εκτός Λιμένα (σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων, σιδηρόδρομου, αεροδρόμιο κ.λ.π.), οι χώροι στάθμευσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων, καθώς και οι στεγασμένοι χώροι προσωρινής αναμονής επιβατών. Ο “οδηγός ταξιδιώτη” περιλαμβάνει επίσης απλές οδηγίες για την ομαλή, ασφαλή και ξεκούραστη μετακίνηση κάθε επιβάτη, επίσης οδηγίες για σύνδεση στο Internet ασύρματα, γρήγορα και δωρεάν (wireless hotspot) για όσους το επιθυμούν και ευρίσκονται στον Κεντρικό Λιμένα, καθώς επίσης και χρήσιμα τηλέφωνα και πληροφορίες άμεσης ανάγκης. Το φυλλάδιο αυτό έχει διανεμηθεί σε όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και τα γραφεία και πρακτορεία ταξιδιών, καθώς και στα μέσα ενημέρωσης, αλλά διανέμεται και απευθείας στο επιβατικό κοινό.
Για την τηλεφωνική ενημέρωση του επιβατικού κοινού, πέραν του γνωστού τηλεφωνικού αριθμού 1440 που μεταδίδει μαγνητοφωνημένα μηνύματα για τα δρομολόγια των πλοίων, ο ΟΛΠ Α.Ε. ήδη έθεσε σε λειτουργία ειδική υπηρεσία call center με αριθμό τηλεφωνικής κλήσης 1441, όπου οι ενδιαφερόμενοι να ταξιδέψουν από το λιμάνι του Πειραιά μπορούν να ενημερώνονται, σε ζωντανή συνομιλία, άμεσα και έγκυρα, για όλα τα δρομολόγια και τις ώρες αναχώρησης – άφιξης των πλοίων, καθώς επίσης και να ζητούν συμπληρωματικές πληροφορίες και διευκρινίσεις και να λαμβάνουν απαντήσεις σε ερωτήματά τους σχετικά με τα δρομολόγια των επιβατικών πλοίων. Έχει σχεδιασθεί δε και υλοποιείται η επέκταση του call center και στη κινητή τηλεφωνία, απ΄ όπου θα παρέχεται προφορική και μέσω μηνυμάτων ενημέρωση για τα δρομολόγια των πλοίων.
- Για την ενημέρωση των πεζών επιβατών έχουν τοποθετηθεί σε επίκαιρα σημεία του Κεντρικού Λιμένα ειδικές μεταλλικές ενημερωτικές πινακίδες που έχουν αναρτημένο το χάρτη του λιμανιού του Πειραιά, με επισήμανση του σημείου όπου ευρίσκεται ο επιβάτης και με ορισμένες από τις πληροφορίες που περιέχονται στο φυλλάδιο “οδηγός ταξιδιώτη”.
- Για την ηλεκτρονική ενημέρωση του επιβατικού κοινού, εντός των προσεχών ημερών, θα εγκατασταθεί στο λιμάνι του Πειραιά σύστημα ηλεκτρονικών πινακίδων (ανάλογο με αυτό που λειτουργεί στα αεροδρόμια), το οποίο θα αποτελείται από τρεις (3) γιγαντο-οθόνες εξωτερικού χώρου και έξι (6) οθόνες εσωτερικού χώρου, στις οποίες θα παρέχονται ταυτόχρονα, άμεσα και απευθείας (on-line) επικαιροποιημένες πληροφορίες για τις αναχωρήσεις – αφίξεις των πλοίων, τις τυχόν καθυστερήσεις, τα έκτακτα δρομολόγια, τις πύλες εισόδου, τα σημεία από-επιβίβασης κ.λ.π. Οι γιγαντοοθόνες θα τοποθετηθούν απέναντι από τον Ηλεκτρικό Σταθμό (δίπλα από την Πεζογέφυρα), στην απόληξη της οδού Γούναρη και απέναντι από τον Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα.
Ακτοπλοΐα
Για την βελτίωση των παρεχομένων λιμενικών υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, η διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε., πολύ πριν την έναρξη της θερινής περιόδου υλοποίησε σειρά δράσεων και παρεμβάσεων στο Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών ακτοπλοΐας, όπως τοποθέτηση προστατευτικών κιγκλιδωμάτων, ανοικτών στεγάστρων, κλιματιζόμενων στεγασμένων χώρων προσωρινής αναμονής επιβατών, ενημερωτικών πινακίδων, κεραιών ευρυζωνικών δικτύων για χρήση Internet, έκδοση ενημερωτικού φυλλαδίου “οδηγού ταξιδιώτη”, αλλά και χωροθετήσεις εκδοτηρίων εισιτηρίων, ειδικών τουαλετών, καθώς και ρυθμίσεις κυκλοφορίας και στάθμευσης αυτοκινήτων ταξί, λεωφορείων κ.λ.π.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΕΝ, "αποκορύφωμα αυτών των δράσεων είναι η κατασκευή από τον ΟΛΠ Α.Ε. της υπέργειας μεταλλικής Πεζογέφυρας" σύνδεσης του επιβατικού λιμανιού με τον σταθμό ΗΣΑΠ Πειραιά, μήκους 40 μ. και πλάτους 5 μ., κόστους 3,2 εκατ. €, έργο που προσφέρει άνετη, γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση όλων των πεζών επιβατών – επισκεπτών που καταφθάνουν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς (κυρίως με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο) στον Πειραιά και επιθυμούν να εισέλθουν στο επιβατικό λιμάνι. Συνδυάζει τις λειτουργικές απαιτήσεις πρόσβασης του επιβατικού κοινού στο λιμάνι του Πειραιά (κυλιόμενες σκάλες, ασανσέρ κ.λ.π.), με τις ιδιαιτερότητες του πολιτισμικού περιβάλλοντος, από πλευράς αρχιτεκτονικής, αισθητικής και ιστορικότητας, του πρώτου λιμανιού της χώρας. Η επιτυχία της Πεζογέφυρας ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες. Ήδη έχει αναδειχθεί σε τοπόσημο για την πόλη και το λιμάνι του Πειραιά, καθημερινά δε διέρχονται από αυτή, ακόμη και όταν δεν υπάρχουν αναχωρήσεις ή αφίξεις πλοίων, άνω των 300.000 πεζών που επιθυμούν να επισκεφθούν και να θεωρήσουν από ψηλά το λιμάνι.
Ακόμη από φέτος προσφέρεται στο επιβατικό κοινό ο πλήρως ανακαινισμένος Επιβατικός Σταθμός της περιοχής Αγίου Διονυσίου, ο οποίος διαθέτει σύγχρονους χώρους και ανέσεις για κάθε επιβάτη.
Ο ΟΛΠ Α.Ε. για τη μετακίνηση των επιβατών εντός του Επιβατικού Λιμένα έχει διαθέσει ειδικά λεωφορεία shuttle basses που εκτελούν δρομολόγια καθ’ όλο το 24ωρο, όλες τις ημέρες του χρόνου, τα οποία μεταφέρουν δωρεάν τους επιβάτες στους χώρους αναχώρησης ή/και άφιξης των πλοίων. Στις περιόδους αιχμής έχει μεριμνήσει για την ενίσχυση των μεταφορικών του μέσων με την ενοικίαση και επιπλέον 10 λεωφορείων από την ΕΘΕΛ Α.Ε. Έχει δε προγραμματίσει την εγκατάσταση συστήματος πληροφόρησης μέσω τηλεματικής των διακινούμενων εντός του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά επιβατών στις στάσεις των λεωφορείων του ΟΛΠ, το οποίο θα παρέχει on-line ενημέρωση για την ακριβή ώρα άφιξης και αναχώρησης των λεωφορείων.
Επιπροσθέτως για τη μετακίνηση των επιβατών από και προς το λιμάνι του Πειραιά δημιουργήθηκαν εννέα (9) ειδικά διαμορφωμένοι χώροι στάθμευσης ταξί πολύ κοντά στα σημεία άφιξης – αναχώρησης των επιβατικών πλοίων, με τα οποία διακινούνται επιβάτες χωρίς ιδιωτικό επιβατικό μέσο (Ι.Χ. αυτ/το, μοτοσικλέτα κ.λ.π.). Για το σκοπό αυτό απαγορεύθηκε αυστηρά η "ανεξέλεγκτη άγρα πελατών από τους οδηγούς ταξί στους υπόλοιπους χώρους του Επιβατικού Λιμένα".
Η διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. ευαισθητοποιήθηκε και για το πρόβλημα "της οικονομικής εκμετάλλευσης των επιβατών, ειδικά των αλλοδαπών, από ορισμένους ασυνείδητους οδηγούς ταξί". Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος κατάρτισε μετά από έρευνα κατάλογο ενδεικτικού κόστους διαδρομής ταξί από το λιμάνι του Πειραιά προς τα κύρια σημεία και σταθμούς του λεκανοπεδίου Αττικής, τους οποίους καταλόγους ανάρτησε σε όλες τις πιάτσες ταξί που υπάρχουν μέσα στο λιμάνι του Πειραιά.
Για τη βελτίωση των συνθηκών αναμονής των επιβατών, λόγω της θερινής περιόδου και με δεδομένο ότι από το λιμάνι του Πειραιά διακινούνται ετησίως περίπου 12 εκατ. επιβάτες ακτοπλοΐας και 1 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας, ο ΟΛΠ Α.Ε. δημιούργησε χώρους προσωρινής αναμονής επιβατών με την τοποθέτηση του απαραίτητου αριθμού κλειστών αλεξηλίων στεγάστρων στον Κεντρικό Λιμένα, τα οποία διαθέτουν κλιματισμό, ψύκτες νερού, καθίσματα κ.λ.π.
Ο επιβάτης ή ο επισκέπτης του λιμανιού του Πειραιά (με 5 προβλήτες και 8.500 μ. συνολικό μήκος κρηπιδότοιχων) πρέπει να έχει τη δυνατότητα να προστατευθεί από τις καιρικές συνθήκες (ήλιο, βροχή, ατμοσφαιρική υγρασία, υψηλές θερμοκρασίες, καύσωνες, καταιγίδες κ.λ.π.) και να αναμένει άνετα σε σκιερό, δροσερό και υδροδοτούμενο χώρο, την αναχώρηση ή την άφιξη του πλοίου που τον ενδιαφέρει, χωρίς να υποφέρει και χωρίς να πληρώνει.
Επιπλέον έχουν τοποθετηθεί σε επίκαιρα σημεία του Κεντρικού Λιμένα ειδικοί χώροι υγιεινής με νιπτήρες και WC΄s, καθώς επίσης λειτουργούν σχεδόν σε όλους τους επιβατικούς σταθμούς μηχανήματα ανάληψης χρημάτων (ATM’s) από τις μεγαλύτερες Τράπεζες και τηλεφωνικοί θάλαμοι.
Ήδη έχει προγραμματισθεί από τον ΟΛΠ Α.Ε. η χρήση και διαμόρφωση ειδικού χώρου 20.000 τ.μ. στην περιοχή πρώην Λιπασμάτων, πλησίον του μόλου Κράκαρη, ώστε να δημιουργηθεί εκεί χώρος προσωρινής αναμονής και στάθμευσης φορτηγών αυτοκινήτων, που αναμένουν για να φορτωθούν στα πλοία ακτοπλοΐας προς εφοδιασμό των νησιών της χώρας μας, προκειμένου να αποσυμφορηθεί το Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά. Σημειώνουμε ότι ο ΟΛΠ θα παρέχει στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές τον εν λόγω χώρο δωρεάν και δεν έχει σκοπό την εμπορική εκμετάλλευσή του.
Για την εξυπηρέτηση των πλοίων ακτοπλοΐας έχουν προγραμματισθεί έργα εκβάθυνσης του Κεντρικού Λιμένα προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ, καθώς και έργα διαπλάτυνσης του κρηπιδώματος στο λιμένα Αλών προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό έρχεται να ικανοποιήσει πάγιο αίτημα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, προκειμένου να μη δημιουργείται πρόβλημα κατά την πρόσδεση των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά από τις συσσωρευμένες φερτές ύλες του δικτύου όμβριων της ΕΥΔΑΠ. Σημειώνεται ότι για την απομάκρυνση, κατά ορθό περιβαλλοντικό τρόπο, των φερτών υλών από το λιμάνι του Πειραιά ο ΟΛΠ Α.Ε. εκπόνησε, σε συνεργασία με Πανεπιστημιακά ιδρύματα, ειδικές μελέτες για την περαιτέρω ειδική διαχείρισή τους κατά πρότυπο και πρωτοπόρο τρόπο, στο πλαίσιο των προσπαθειών του για την προστασία του περιβάλλοντος και της βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης, θεωρώντας ότι το φυσικό και το ανθρωπογενές περιβάλλον συνιστά αγαθό που προστατεύεται αυτοτελώς, προκειμένου να εξασφαλισθεί η οικολογική ισορροπία και να διαφυλαχθούν οι φυσικοί πόροι προς χάρη των επόμενων γενεών.
Κρουαζιέρα
Για τη συνεχή αναβάθμιση των παρεχομένων λιμενικών υπηρεσιών προς τους επιβάτες κρουαζιέρας, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για να επιτευχθεί ο Εθνικός στόχος που είναι να καταστεί το λιμάνι του Πειραιά "το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στην Μεσόγειο και παράλληλα σταθμός αναχώρησης – άφιξης τουριστών (Home Port)".
Για το σκοπό αυτό αξιοποιήθηκε η υποδομή που δημιουργήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά στο πλαίσιο του προγράμματος Ολυμπιακής Φιλοξενίας, ώστε να μετατραπεί η περιοχή από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι το Μόλο Θεμιστοκλέους σε σύγχρονο Cruise Terminal διεθνών προδιαγραφών, καθώς διαθέτει σύγχρονα μέσα και εγκαταστάσεις υψηλού επιπέδου (υποδομές υποδοχής μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, επιβατικούς σταθμούς, ελικοδρόμιο κ.λ.π.).
Για την εξυπηρέτηση του υψηλού επιπέδου τουριστών – επιβατών κρουαζιέρας ανακαινίστηκε πλήρως ο Α΄ Επιβατικός Σταθμός Ακτής Ξαβερίου και δημιουργήθηκε ο Β΄ Επιβατικός Σταθμός Κανέλλου με εγκατάσταση σύγχρονου εξοπλισμού. Οι δύο αυτοί επιβατικοί σταθμοί είναι κλιματιζόμενοι, διαθέτουν γραφεία για τη λειτουργία των απαραίτητων υπηρεσιών Τελωνείου, Τουριστικής Αστυνομίας, Λιμενικού Σώματος κ.λ.π., έχουν εγκατεστημένα μηχανήματα ανίχνευσης αποσκευών και χειραποσκευών, πύλες έλεγχου επιβατών (Χ-RAYS), θαλάμους ηλεκτρονικού ελέγχου διαβατηρίων, των οποίων η διασύνδεση γίνεται με οπτική ίνα, ταινιόδρομους μεταφοράς αποσκευών, νέες τουαλέτες και αποθηκευτικούς χώρους φύλαξης αποσκευών, καθώς επίσης εξωραΐστηκαν οι περιβάλλοντες χώροι και δημιουργήθηκαν ειδική αποκλειστική είσοδος και ευρύχωροι και άνετοι χώροι στάθμευσης για τα πούλμαν και τα ΤΑΞΙ.
Παράλληλα σχεδιάζεται και η δημιουργία νέου Γ΄ Επιβατικού Σταθμού στην περιοχή Προλιμένα, με λειτουργικότητα και εξοπλισμό διεθνών προδιαγραφών, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι επιπλέον ανάγκες λόγω της αναμενόμενης αύξησης διακίνησης επιβατών κρουαζιέρας.
Ήδη τα μέτρα που ελήφθησαν, σε συνδυασμό και με την εκστρατεία προβολής που υλοποίησε το Υπουργείο Τουρισμού, είχαν σαν αποτέλεσμα να παρουσιασθεί διακίνηση 1.300.000 επιβατών κρουαζιέρας κατά το έτος 2006 από το λιμάνι του Πειραιά, ο δε ρυθμός της αύξησης να ξεπερνά ποσοστό 27%.
Πρόσφατα δε ο ΟΛΠ δημοπράτησε την κατασκευή Διεθνούς Εκθεσιακού, Συνεδριακού και Επιχειρηματικού Κέντρου σε έκταση 75 στρεμμάτων στην περιοχή Παλατάκι του Κεντρικού Λιμένα Πειραιά, με αυτοχρηματοδότηση, δεδομένου ότι ο χώρος αυτός συνδυάζει λειτουργικά, επιχειρηματικά και κοινωνικά οφέλη, καθότι αποτελεί χώρο που είναι κυκλοφοριακά προσβάσιμος, χωροταξικά επαρκής, οικονομοτεχνικά εφικτός και επιχειρηματικά επικερδής, ενώ συνδυάζει επιπλέον ιστορικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά (μακραίωνη ιστορία του λιμανιού, αρχαία τείχη κ.λ.π.), περιβαλλοντικά και αισθητικά πλεονεκτήματα (δίπλα στη θάλασσα), καθώς και σύγχρονα μέσα και εγκαταστάσεις υψηλού επιπέδου για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων και την εξυπηρέτηση επιβατών κρουαζιέρας.
Το έργο αυτό "θα εξασφαλίσει τη συνέχιση της φιλοξενίας πολλών και μεγάλων εκθέσεων στην πόλη και στο λιμάνι του Πειραιά, ιδιαίτερα των ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ, θα αξιοποιήσει τις Ολυμπιακές επενδύσεις, θα λύσει το πρόβλημα της έλλειψης συνεδριακού κέντρου, θα αναβαθμίσει την περιοχή και θα τονώσει την εμπορική και επιχειρηματική δραστηριότητα της πόλης μας".
Πέραν των παραπάνω, η Διοίκηση του ΟΛΠ Α.Ε. "συνεχίζει να καταβάλλει προσπάθειες για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο λιμάνι του Πειραιά, παρακαλεί δε όλους τους προσερχόμενους στο λιμάνι του Πειραιά να βοηθήσουν στην ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του, εφαρμόζοντας τα μέτρα και ακολουθώντας τις υποδείξεις των εντεταλμένων υπαλλήλων του ΟΛΠ Α.Ε., καθώς και των στελεχών του Λιμενικού Σώματος".