Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 29-Νοε-2017 17:46

    Υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του ΣΕΒΕ και του βουλγαρικού FBTI

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τη γεωστρατηγική σημασία των συνδέσεων μεταφορών μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, οι οποίες θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν στις επιχειρήσεις των δύο χωρών καλύτερη πρόσβαση στις αγορές της Μαύρης Θάλασσας, της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, αλλά και της κεντρικής Ευρώπης, υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), δρ Κυριάκος Λουφάκης.

    Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για επενδύσεις και ανάπτυξη από μεταφορικές εταιρείες, σε σχέση με εκείνο του Πειραιά, καθώς βρίσκεται 500 χλμ εγγύτερα στη βαλκανική χερσόνησο, που αποτελεί τη φυσική ενδοχώρα του. Ωστόσο, επισήμανε, σημαντικά παραμένουν τα προβλήματα στη σιδηροδρομική σύνδεση των δύο χωρών, λόγω έλλειψης χωρητικότητας και συχνότητας ταξιδιών των αμαξοστοιχιών, αλλά και υψηλού κόστους μεταφοράς.

    Στις παραπάνω δηλώσεις προέβη ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ κατά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MοU) στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ του ΣΕΒΕ και του βουλγαρικού φορέα FBTI – Forum for Balkan Transport & Logistics. Από πλευράς του FBTI το μνημόνιο υπέγραψε ο πρόεδρός του, Πέταρ Μουταφτσίεφ (Petar Mutafchiev).

    Από την πλευρά του, ο κ. Μουταφτσίεφ υπογράμμισε την ανάγκη υπογραφής νέας διμερούς συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, καθώς η υπάρχουσα ισχύει από το 1964. Εκπρόσωποι της βουλγαρικής πλευράς ανέφεραν ακόμη ότι για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής μεταφοράς μεταξύ των δύο χωρών απαιτούνται παρεμβάσεις πρωτίστως σε κανονιστικό επίπεδο, αλλά και στις υποδομές, για τις οποίες εκτιμάται ότι απαιτούνται -μόνο στο ελληνικό τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής- επενδύσεις της τάξης των 50 εκατ. ευρώ, όπως επισημαίνεται και σε σημερινή ανακοίνωση του ΣΕΒΕ.

    Σκοπός του ΜοU, που ενισχύει τη διεθνή δικτύωση του ΣΕΒΕ, είναι η συνεργασία των δύο φορέων στη δημιουργία ενός δικτύου μεταξύ των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα Βαλκάνια και των μεταφορικών εταιριών, χρησιμοποιώντας ειδικά και γενικά συστήματα υποδομών και ανταλλάσσοντας πληροφορίες, τεχνολογία και καλές πρακτικές στον τομέα της μεταφοράς που σχετίζεται άμεσα και επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα των εξαγωγών.

    Στην συνάντηση εργασίας αποφασίστηκε να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των δύο φορέων στην προώθηση θεμάτων όπως η βελτίωση της χωρητικότητας της μεταφορικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Κούλατα –Σόφια – Βίντιν (γνωστής και ως Διάδρομος IV), η ανάπτυξη των διαβαλκανικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών, η διεύρυνση της επιχειρηματικής βάσης μεταξύ των σιδηροδρομικών διαμεταφορικών εταιριών και η προώθηση νέας διμερούς συμφωνίας για την εξυπηρέτηση των σιδηροδρομικών γραμμών διέλευσης των συνόρων μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας

    Συζητήθηκε επίσης η υπογραφή διασυνοριακής συμφωνίας μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ή άλλων ελληνικών εταιριών, μόλις το θεσμικό πλαίσιο το επιτρέψει- και των αδειοδοτημένων Βούλγαρων μεταφορέων για τη διασύνδεση των δικτύων στους εμπορικούς σταθμούς Κούλατα και Σβίλενγκραντ βάσει της σύμβασης COTIF

    Επίσης, τα δύο μέρη συμφώνησαν στη συνεργασία τους για τη δημιουργία κοινού Βαλκανικού Κέντρου Τεκμηρίωσης για τις Μεταφορές.

    Από βουλγαρικής πλευράς, πέρα από τους εκπροσώπους του FBTI, συμμετείχαν εκπρόσωποι των εταιριών Bulgarian Railway Company, Bulmarket Cargo Bulgaria, DB Schenker Cargo Bulgaria και BDZ Bulgarian Stated Railways. Από ελληνικής πλευράς το "παρών" στη συνάντηση έδωσαν εκπρόσωποι των εταιριών Kuehne + Nagel Α.Ε., Rail Cargo Logistics–Goldair S.A. και Schenker S.A. καθώς και ο Σωτήρης Θεοφάνης, συντονιστής της Κοινοπραξίας DIEP GmbH – Terminal Link SAS – Belterra Investments, που αποκτά το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

    Όπως τόνισε ο κ. Θεοφάνης, οι εξελίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης είναι πολύ θετικές για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών. Η υποδομή του λιμανιού, είπε, θα βελτιωθεί σημαντικά με τις επενδύσεις που προγραμματίζονται, το ίδιο και οι παρεχόμενες υπηρεσίες, ώστε να αυξηθούν και τα "mainliners” διεθνών ναυτιλιακών γραμμών, που προσεγγίζουν το λιμάνι.

    Για τον σχεδιασμό συγκεκριμένων βημάτων υλοποίησης της μεταξύ τους συνεργασίας, τα δύο μέρη συμφώνησαν η επόμενη συνάντησή τους να πραγματοποιηθεί στη Σόφια στα μέσα Ιανουαρίου, οπότε θα έχει αναλάβει την προεδρία της ΕΕ η Βουλγαρία. Στην προγραμματιζόμενη συνάντηση θα προσκληθούν οι σιδηροδρομικοί οργανισμοί των δύο χωρών, ιδιωτικές εταιρίες του κλάδου και αρμόδιοι εκπρόσωποι της Πολιτείας που έχουν ως χαρτοφυλάκιο τη σιδηροδρομική μεταφορά σε διάφορα επίπεδα (υποδομών, κανονιστικό, κ.λ.π.).

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων