Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 02-Νοε-2017 10:37

    Συνεχίζεται η ταλαιπωρία και η επίρριψη ευθυνών εκατέρωθεν για το e-ticket

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Συνεχίζεται η ταλαιπωρία και η επίρριψη ευθυνών εκατέρωθεν για το e-ticket

    Τον Ιανουάριο του 2016, ο υπουργός Υποδομών όρισε στον ΟΑΣΑ (όπως και σε όλες τις ΔΕΚΟ αρμοδιότητάς του) δύο άτομα για τις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου από ένα κατά τις προηγούμενες διοικήσεις.

    Οι πολύωρες όμως, ουρές στα εκδοτήρια του ΟΑΣΑ για την απόκτηση της προσωποποιημένης κάρτας (Athe.na card) αποδεικνύουν, για πολλοστή φορά, ότι το μοντέλο της δυαρχίας που εφάρμοσε ο Χρ.Σπίρτζης απέτυχε παταγωδώς.

    Ούτε λοιπόν ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης ούτε ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Σκουμπούρης έχουν καταφέρει να διαχειριστούν την κρίση με τον πρωτοφανή συνωστισμό στους σταθμούς του μετρό. Και προτρέπουν, απλώς, το επιβατικό κοινό να καταθέσει το φάκελο με τα δικαιολογητικά ώστε να παραλάβει την ηλεκτρονική κάρτα ταχυδρομικά.

    Όλα αυτά την ώρα που η διαδικασία θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσω διαδικτύου, κάτι που από την πρώτη στιγμή είχε αποκλείσει ο Χρ.Σπίρτζης και ο υφυπουργός Υποδομών Ν.Μαυραγάνης επειδή "δεν συναινεί η αρχή προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα".

    Ωστόσο, η αρμόδια αρχή εκθέτει τους επικεφαλής του υπουργείου Υποδομών, καθώς με ανακοίνωσή της αναφέρει ότι όχι μόνο δεν απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως επέτρεψε ρητώς τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων μέσω διαδικτύου. 

    Τι αναφέρει η Αρχή 

    "Η Αρχή, κατόπιν συστηματικής συνεργασίας με εκπροσώ πους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (ΟΑΣΑ), όπως άλλωστε προκύπτει από τις Γνωμοδοτήσεις υπ’ αρ.1/2017 και 4/2017, γνωμοδότησε θετικά επί της τελικώς υποβληθείσας γνωστοποίησης επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων στο πλαίσιο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου).

    Ειδικότερα, όσον αφορά στη δυνατότητα ηλεκτρονικής -μέσω διαδικτύου- υποβολής αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως αυτή περιγράφεται στην ως άνω γνωστοποίηση του ΟΑΣΑ, η Α ρχή έκρινε, σύμφωνα με τη Σκέψη 4, σελ. 14 της Γνωμοδότησης 4/2017, ότιαυτή "δεν προσκρούει στις θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων". 

    Συνεπώς, η Αρχή όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς. Σε κάθε περίπτωση, διευκρινίζεται ότι η Αρχή είναι αρμόδια να γνωμοδοτεί για κάθε ρύθμιση που αφορά στην επεξεργασία και προστασ ία προσωπικών δεδομένων (άρθρο 19, παρ. 1, στοιχ. θ’ του ν. 2472/ 1997). Σε αυτό το πλαίσιο, η Αρχή δεν δύναται να παρεμβαίνει στην υλοποίηση συστημάτων και στις επιχειρησιακές επιλογές, τα οποία εκφεύγουν του πεδίου αρμοδιοτήτων της”. 

    Δημόσια δήλωση από την αρχή ζητά ο Χρ. Σπίρτζης
    Περνώντας στην αντεπίθεση το υπουργείο Υποδομών κάλεσε, αύριο Παρασκευή-με καθυστέρηση δύο ημερών αφότου η Αρχή εξέδωσε την ανακοίνωσή της- σε  δημόσια συνάντηση την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα,  τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο εταιρεία του ΑΣΣΚ.

    Τους φορείς δηλαδή που συμμετείχαν  στις συζητήσεις για το ηλεκτρονικό εισιτήριο  και τον τρόπο έκδοσης του, προκειμένου, έστω και τώρα, η "Αρχή να δηλώσει δημόσια εάν επιτρέπει την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης  με τη διεύθυνση  των πολιτών και τα υπόλοιπα απαιτούμενα στοιχεία, ώστε να μπορεί να αποσταλεί ταχυδρομικά η "έξυπνη κάρτα", χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών, όπως το Υπουργείο είχε ενημερωθεί από τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο, με βάση τις γνωμοδοτήσεις 1 και 4 / 2017  της ίδιας της Αρχής  Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα".

    Με άλλα λόγια, το υπουργείο Υποδομών και ο ΟΑΣΑ με τους δύο επικεφαλής του αδυνατούν να "συνεννοηθούν" κεκλεισμένων των θυρών, ώστε να λυθεί, άμεσα, το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τις ουρές…

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων