Δίωξη για προσυνεννοημένους διαγωνισμούς δημοσίων έργων σε δυο κατασκευαστικές

Τετάρτη, 23-Νοε-2016 19:21

Δίωξη για προσυνεννοημένους διαγωνισμούς δημοσίων έργων σε δυο κατασκευαστικές

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 19:32

Του Παναγιώτη Στάθη

Η πρώτη δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για το αποκαλούμενο καρτέλ των εργολάβων στα δημόσια έργα, ασκήθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών που αξιοποίησε, σύμφωνα με πληροφορίες,  αλληλογραφία μεταξύ δυο εταιρειών σε τουλάχιστον δυο διαγωνισμούς του δημοσίου, για να καταλήξει στην απαγγελία κατηγοριών. Η δίωξη αφορά στο κακούργημα της απάτης σε βάρος του Δημοσίου και στρέφεται κατά των υπευθύνων των κατασκευαστικών εταιρειών Ακτωρ ΑΤΕ και Μοχλός ΑΕ. 

Είχε προηγηθεί η υποβολή αναφοράς από την Εισαγγελία Διαφθοράς και η αποκάλυψη αλληλογραφίας μεταξύ των δυο εταιρειών από το 2008-2012 για τουλάχιστον δυο έργα, στα οποία συμμετείχαν και οι δυο εταιρείες αλλά τελικά κατέληξαν στη αλλά τελικά κατέληξαν στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ αφού αποσύρθηκε η εταιρεία Μοχλός που ήταν ψηλότερα στον πίνακα μειοδοσίας:

- Το ένα έργο αφορά την επέκταση κρηπιδόματος σταθμού εμπορευματοκιβωτίων προβλήτα του ΟΛΘ.  O  μειοδοτικός διαγωνισμός είχε προκηρυχτεί το Φεβρουάριο του 2011 με τη δαπάνη του έργου να ανέρχεται στα περίπου 74 εκατ. ευρώ.  Η εταιρεία Άκτωρ είχε υποβάλει στο διαγωνισμό αυτό  τη δεύτερη πιο συμφέρουσα προσφορά.

-Το άλλο έργα αφορά την ανακαίνιση υποδομής γραμμής και ενίσχυση της σήραγγας Ομόνοιας-Μοναστηράκι. Η σύμβαση υπογράφηκε το 2008 με τελικό ανάδοχο την εταιρεία Άτωρ  ΑΤΕ αν και ήταν τρίτη στο σχετικό πίνακα μειοδοσίας.

Επιστολές 

Η εισαγγελέας Πρωτοδικών, Βαρβάρα Γνεσούλη, η οποία διενήργησε την προκαταρκτική εξέταση αξιολογώντας όλα τα στοιχεία που συγκέντρωσε,  κατάληξε στην άσκηση της ποινικής  δίωξης η οποία αναμένεται να προσωποποιηθεί στο στάδιο της κύριας ανάκρισης. 

Ανάμεσα στα στοιχεία που αποτιμήθηκαν από την εισαγγελική λειτουργό, ήταν σύμφωνα με πληροφορίες και οι επιστολές που αντάλλαξαν οι υπεύθυνοι των δύο κατασκευαστικών εταιρειών,  από το 2008 έως το 2012. Από την ανταλλαγή των επιστολών φαίνεται να προκύπτει προσυνεννόηση  μεταξύ τους προκειμένου να αποσυρθεί η εταιρεία Μόχλος ΑΕ  η οποία είχε αρχικά αναλάβει τα  δύο έργα, μετά την υποβολή της πιο συμφέρουσας προσφοράς,   για να τα αναλάβει τελικά  η Άκτωρ ΑΤΕ, η οποία ακολουθούσε στον πίνακα μειοδοσίας. 

Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως, από την έρευνα δεν φαίνεται να προκύπτουν στοιχεία πως είχαν γνώση για την προσυνεννόηση  όλα τα μέλη των ΔΣ των δύο κατασκευαστικών εταιρειών.