Αγωνία στο Βόρειο Αιγαίο για την διασύνδεσή του με τη χώρα

Παρασκευή, 12-Σεπ-2014 09:27

Σήμερα το μεσημέρι αναμένεται να δοθεί, κατά πάσα βεβαιότητα με απευθείας ανάθεση για τρεις μήνες, όπως προβλέπεται σε τέτοιες περιπτώσεις, λύση στο πρόβλημα των γραμμών του βορείου Αιγαίου από τις οποίες κηρύχθηκε έκπτωτη στις αρχές της εβδομάδας η ΝΕΛ. 

Θα προηγηθεί η συζήτηση και η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στο κτίριο της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου όπου και αναμένεται να κατατεθούν προτάσεις από ενδιαφερόμενες εταιρείες, μεταξύ των οποίων φέρονται να είναι οι Hellenic Seaways και Blue Star, με τροποποιημένα πιθανώς δρομολόγια.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τις γραμμές «Θεσσαλονίκη - Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Βαθύ Σάμου», «Καβάλα - Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Βαθύ Σάμου», «Καβάλα - Λήμνο - Μυτιλήνη - Χίο - Καρλόβασι - Αγ. Κήρυκο» και «Λαύριο - Ψαρά - Μεστά Χίου». Προηγήθηκε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις γραμμές αυτές ως εχουν με προθεσμία την Τετάρτη το μεσημέρι η οποία όμως παρήλθε χωρίς να κατατεθούν επίσημες προτάσεις από τις εταιρείες.

Κλειδί για την όλη υπόθεση αποτελεί βέβαια το ύψος του κονδυλίου που θα εγκριθεί για την εκτέλεση της δημόσιας υπηρεσίας (είναι άγονες) καθώς φαίνεται πως τα ποσά με τα οποία βγηκαν την Τετάρτη δεν κρίθηκαν ικανοποιητικά από την ακτοπλοϊκή βιομηχανία. Ειδικά καθώς το/τα πλοία που θα επιλεγούν θα έιναι σύμφωνα με πληροφορίες πολύ καλύτερα από αυτά που εξυπηρετούσαν μέχρι τώρα την εν λόγο περιφέρεια. Στο Συμβούλιο θα συμμετάσχουν και αυτοδιοικητικοί παράγοντες των θιγόμενων νησιών.

Εν τω μεταξύ συνεχίζεται η αντιπαράθεση υπουργείο –ΝΕΛ με την ακτοπλοική σε ανακοίνωσή της να αναφέρει, πως τόσο η ίδια όσο και η θυγατρική της, Sea Link Ferries, είχαν ήδη από την 5η Σεπτεμβρίου 2014 απευθύνει προς το Ελληνικό Δημόσιο, δια μέσου του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, καταγγελία των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και προβεί σε δήλωση επίσχεσης των υπηρεσιών τους σε σχέση με την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών που τους έχουν ανατεθεί εξαιτίας σημαντικότατων οικονομικών διαφορών με το δημόσιο. 

Κύκλοι του υπουργείου από την πλευρά τους αναφερουν πως τα μόνα υπόλοιπα προς την ΝΕΛ αφορούν τα δρομολόγια Αυγούστου η πληρωμή των οποίων έχει ήδη δρομολογηθεί συνεπώς στην χρονική ακολουθία που ισχύει για όλες τις εταιρείες γίνεται. Θυμίζουν δε με νόημα πως η εταιρεία δεν εκτελούσε με ικανοποιητικό τρόπο τις υποχρεώσεις της και βεδικά στη μια από τις γραμμές είχε σταματήσει την εκτέλεση δρομολογίων από τις αρχές του καλοκαιριού.


Ηλίας Μπέλλος