Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 27-Ιουν-2014 09:35

    Με κομμένα φτερά η δασοπυρόσβεση

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Με έναν γερασμένο εναέριο στόλο και έναν προϋπολογισμό, που την τελευταία πενταετία έχει μειωθεί πάνω από 30%, αλλά και την παρεδαφιαία βλάστηση, η οποία προήλθε από τις όψιμες φετινές βροχές, το έργο της δασοπυρόσβεσης καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο.

    Η μορφολογία των ελληνικών δασών, με τις απότομες χαράδρες, τις αχαρτογράφητες περιοχές, την απουσία ζωνών πυροπροστασίας και τα δύσβατα μονοπάτια, δεν ευνοεί την πρόσβαση στα τροχοφόρα οχήματα και καθιστά αναγκαία την ύπαρξη ενός άρτια στελεχωμένου εναέριου στόλου.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Έθνος", στην εκπνοή του Ιουνίου και ενώ η αντιπυρική περίοδος ήδη διανύει τον δεύτερο μήνα το δυναμικό του Πυροσβεστικού Σώματος, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά, καθίσταται απογοητευτικό σε αριθμούς εφόσον δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια ύψους 350 εκατ. ευρώ για να ανανεωθεί ο στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών.

    Από τα 13 καναντέρ CL-215 ηλικίας έως και 40 χρόνων, σε ετοιμότητα βρίσκονται τα 6, ενώ μέσα στις επόμενες μέρες θα γίνουν 8. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη επισημαίνεται στο δημοσίευμα, δεν μπορούν να επιχειρήσουν όταν πνέουν άνεμοι έντασης ίσης ή μεγαλύτερης των 7 μποφόρ, κάτι εξαιρετικά συνηθισμένο στην Ελλάδα, κυρίως τον Αύγουστο που τα μποφόρ αγγίζουν και τα 9 με 10. Από τα... νεότερα καναντέρ, τα CL-415, η ηλικία των οποίων είναι 15 ετών, σε ετοιμότητα βρίσκονται τα 5.

    Υπάρχουν, επιπλέον, 5 ιδιόκτητα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής εκ των οποίων τα 2 είναι τύπου super puma και τα 3 DK και 10 μισθωμένα ελικόπτερα (3 βαρέως τύπου και 7 μεσαίου), ενώ η αεροπλοΐα της Πυροσβεστικής περιλαμβάνει και 30 πετζετέλ, τα γνωστά «ψεκαστικά», από τα οποία όμως έτοιμα να επιχειρήσουν είναι μόλις τα 18. Αυτά αν και έχουν περιορισμένη χωρητικότητα νερού (1 tn) και ο ανεφοδιασμός τους γίνεται μόνο από σταθερές αντλίες στο αεροδρόμιο είναι τα μοναδικά εναέρια μέσα «πρώτης προσβολής» που διαθέτουμε.

    Τέλος, πολύ σημαντική σύμφωνα με το δημοσίευμα του "Έθνους" είναι και η παρουσία του στόλου των οχημάτων τα οποία είναι στο σύνολό τους 2.993 και μόλις τα 1.633 υδροφόρα, με τα μισά να ξεπερνούν την ηλικία των 15 ετών.

    Παράλληλα την ώρα που η πυρασφάλεια της χώρας απαιτεί ένα μεγάλο δυναμικό σε μόνιμους επαγγελματίες πυροσβέστες, ο αριθμός τους μόλις που φτάνει τους 8.435, ενώ πρόσφατα αποφοίτησαν άλλοι 225. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε μια χώρα με ιστορικό πυρκαγιών, όπως η Ελλάδα, προσλήψεις σε μόνιμο προσωπικό είχαν να γίνουν από το 2007.

    Στο προσωπικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, που φέτος θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις φωτιές, προστίθενται 3.912 πυροσβέστες 5ετούς υποχρέωσης και 1.500 εποχικοί.
    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων