Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 13-Μαϊ-2019 19:38

    Αγωγός TAP: Ολοκληρώνεται η µεγαλύτερη άµεση ξένη επένδυση στην Ελλάδα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με ισχυρό οικονοµικό αποτύπωµα 1,5 δισ. ευρώ, το έργο άνοιξε νέους δρόµους ανάπτυξης και συνεργασίας

    Συγκολληµένοι αγωγοί καταβιβάζονται στην τάφρο όπου θα τοποθετηθεί ο αγωγός (Βόρεια Ελλάδα, Νοέµβριος 2016).

    Εχει χαρακτηριστεί ως η µεγαλύτερη άµεση ξένη επένδυση και ταυτόχρονα ένα έργο µε ευρύτερη σηµασία για την ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη. Η κατασκευή του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (Trans Adriatic Pipeline - ΤΑΡ) συνεχίζει να προχωρά και αποµένουν πλέον λίγα χιλιόµετρα για να ολοκληρωθεί η µηχανική κατασκευή και το έργο να περάσει στη φάση της δοκιµαστικής λειτουργίας για το ελληνικό τµήµα του αγωγού, συνολικά περίπου 550 χιλιοµέτρων. Ο καθαρισµός και η διαµόρφωση της Ζώνης Εργασίας του ΤΑΡ έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ οι σωληναγωγοί έχουν ενωθεί και συγκολληθεί, σύµφωνα µε το χρονοδιάγραµµα του έργου. Ο αγωγός αναµένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2020.

    Σύµφωνα µε τα τελευταία επικαιροποιηµένα στοιχεία, µέχρι τα µέσα Μαρτίου:
    • Είχε ολοκληρωθεί το 100% του καθαρισµού της Ζώνης Εργασίας (550/550 χλµ.).
    • Είχε ολοκληρωθεί το 100% της συνένωσης των σωληναγωγών (550/550 χλµ.).
    • Είχε καταβιβαστεί το 99,2% των σωληναγωγών (546/550 χλµ.).
    • Είχε επιχωµατωθεί το 98,9% της τάφρου (544/550 χλµ.).
    • Είχε αποκατασταθεί το 92,1% της γης (507/550 χλµ.).

    Ποιος είναι ο αγωγός TAP

    Ο αγωγός TAP θα µεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασµα Shah Deniz II του Αζερµπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Με συνολικό µήκος 878 χλµ., ο αγωγός συνδέεται µε τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα προτού εξέλθει στην ξηρά στη νότια Ιταλία.

    Η όδευση του TAP µπορεί να διευκολύνει την προµήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και η προσγειάλωση του αγωγού στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω µεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας στην ευρύτερη ευρωπαϊκή αγορά.

    Μόλις τεθεί σε πλήρη λειτουργία, ο Νότιος Διάδροµος Φυσικού Αερίου θα προσφέρει στην ενεργειακή αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης έναν νέο ενεργειακό πόρο σε ανταγωνιστική τιµή. Η νέα αυτή ενεργειακή διασύνδεση θα αυξήσει την ενεργειακή διαφοροποίηση και ασφάλεια, ιδίως στη Νότια Ευρώπη, που σήµερα εξαρτάται ενεργειακά από έναν και µόνο προµηθευτή. Ο TAP έχει αναγνωριστεί ως Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    pin

    Ο TAP προωθεί την οικονομική ανάπτυξη και τη δηµιουργία θέσεων εργασίας κατά µήκος της διαδροµής του αγωγού. 

    Η επένδυση, ύψους 1,5 δισ., άφησε ισχυρό οικονοµικό αποτύπωµα. Στο κατασκευαστικό κοµµάτι σε κοινοπραξίες συµµετείχαν τρεις ελληνικές εταιρείες (ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ, J&P Άβαξ), ενώ η Σωληνουργεία Κορίνθου προµήθευσε το κύριο µέρος των σωληναγωγών. Αξιοποιήθηκαν λιµενικές υποδοµές της Β. Ελλάδος, ενώ ισχυρή ήταν και η συµµετοχή τοπικών επιχειρήσεων (πάνω από 800). Τέλος, η απασχόληση ξεπέρασε τους 3.500 ανθρώπους. 


    Κατερίνα Παπαλεξανδρή: 
    (Διευθύντρια του ΤΑP στην Ελλάδα) 

    Επόµενο βήµα το commissioning του αγωγού

    Κατερίνα Παπαλεξανδρή
     "Την παρούσα χρονική στιγµή ο ΤΑΡ συνεχίζει να ολοκληρώνει την κατασκευή του αγωγού. Και καθώς τα διάφορα τµήµατα της κατασκευής βαίνουν προς ολοκλήρωση, πραγµατοποιούνται έλεγχοι και δοκιµές για να λήξει επισήµως η µηχανική κατασκευή. Στη συνέχεια ο ΤΑΡ θα εισέλθει στη φάση της λεγόµενης "δοκιµαστικής λειτουργίας” (commissioning), κατά την οποία πραγµατοποιούνται δυναµικοί έλεγχοι ώστε να προετοιµαστούν ο αγωγός και οι επίγειες εγκαταστάσεις για την εισαγωγή υδρογονανθράκων". 

    Ολοκληρώθηκε η χρηµατοδότηση ύψους 3,9 δισ. ευρώ

    Στα τέλη του 2018 ο διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου ολοκλήρωσε µε επιτυχία τη χρηµατοδότηση του πλέον στρατηγικού ενεργειακού έργου της Ευρώπης, εξασφαλίζοντας συνολικά 3,9 δισ. ευρώ. 

    Πρόκειται για την υψηλότερη χρηµατοδότηση ευρωπαϊκού έργου υποδοµής για το 2018. 

    Όπως δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του TAP, Luca Schieppati, η ολοκλήρωση της χρηµατοδότησης σηµατοδοτεί ακόµα ένα σηµαντικό ορόσηµο για την πρόοδο του έργου, που επιτρέπει πλέον να προχωρήσει η ολοκλήρωση του έργου και να ξεκινήσει η παράδοση φυσικού αερίου από το κοίτασµα του Shah Deniz II το 2020.

    Αναγνωρίζοντας τη συµβολή του αγωγού στη βελτίωση της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασµού στην Ευρώπη, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συµµετείχε στο χρηµατοδοτικό σχήµα µε χρηµατοδότηση ύψους 700 εκατ. ευρώ. Η ΕΤΕπ είναι κύρια δανείστρια του έργου µαζί µε την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, η οποία διέθεσε 500 εκατ. ευρώ άµεσο δάνειο και ακόµα 500 εκατ. ευρώ έµµεσα από εµπορικές τράπεζες. Στο σχήµα συµµετέχει, επίσης, οµάδα 17 εµπορικών τραπεζών, ενώ µέρος της χρηµατοδότησης καλύπτεται και από τους Οργανισµούς Εξαγωγικών Πιστώσεων bpifrance, Euler Hermes και SACE.

    Πιο αναλυτικά ο TAP συγκέντρωσε 3.765 εκατ. ευρώ σε δανεισµό από τρίτους, µε συνολική διάρκεια αποπληρωµής 16,5 χρόνια, συνδυάζοντας το εµπορικό χρέος µε χρηµατοδότηση από Αναπτυξιακούς Χρηµατοπιστωτικούς Οργανισµούς και Οργανισµούς Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΕΠ).

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων