Η L’Oréal σχεδιάζει το μέλλον της ομορφιάς με ανθρωποκεντρική προσέγγιση και πράσινη δέσμευση

Τετάρτη, 05-Νοε-2025 13:52

Η L’Oréal σχεδιάζει το μέλλον της ομορφιάς με ανθρωποκεντρική προσέγγιση και πράσινη δέσμευση

Η L’Oréal πρωτοπορεί συνδυάζοντας ομορφιά, καινοτομία, βιωσιμότητα και κοινωνική υπευθυνότητα. Από την προστασία του περιβάλλοντος και τη στήριξη των κοινοτήτων έως την τεχνολογική και επιστημονική πρόοδο, διαμορφώνει ένα μέλλον πιο δίκαιο και ανθρωποκεντρικό.

Στον Όμιλο L’Oréal, η έννοια της επιτυχίας ξεπερνά τα οικονομικά μεγέθη. Η εταιρεία αξιολογεί τον αντίκτυπό της στην κοινωνία και το περιβάλλον ως βασικό δείκτη προόδου. Στο επίκεντρο της στρατηγικής της βρίσκεται η ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού, με σεβασμό στη διαφορετικότητα, την ισότητα και τη συμπερίληψη. Αυτό περιλαμβάνει την υποστήριξη ατόμων με αναπηρίες, τη συμπερίληψη διαφορετικών ηλικιακών ομάδων και την ενίσχυση της ισότητας των φύλων και της LGBTQIA+ κοινότητας. Σήμερα το 54% των ηγετικών θέσεων κατέχεται από γυναίκες, το 16% του εργατικού δυναμικού είναι άνω των 50 ετών, ενώ η εταιρεία έχει προσφέρει πάνω από 25.000 ευκαιρίες εργασίας σε νέους κάτω των 30 ετών. Αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι η δέσμευση για ένα δίκαιο και συμπεριληπτικό εργασιακό περιβάλλον αποτελεί βασικό πυλώνα της φιλοσοφίας της.

Η ίδια υπευθυνότητα επεκτείνεται και στην προσέγγιση της βιωσιμότητας. Μέσα από το πρόγραμμα L’Oréal for the Future, η εταιρεία έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για το 2030, με έμφαση στην κλιματική μετάβαση, την προστασία της φύσης και την κυκλική οικονομία. Η L’Oréal έχει δεσμευτεί για 100% χρήση ανανεώσιμης ενέργειας στις εγκαταστάσεις της και μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 57% για τις άμεσες εκπομπές και κατά 28% για τις έμμεσες, ενώ το 90% των βιολογικών υλικών σε φόρμουλες και συσκευασίες προέρχεται από βιώσιμες πηγές.

Η εταιρεία έχει επιτύχει για ένατη συνεχή χρονιά την ανώτατη βαθμολογία TripleA από τον διεθνή οργανισμό CDP, καθιστώντας τη μοναδική παγκοσμίως με συνεχή διάκριση για τις επιδόσεις της στην κλιματική αλλαγή, την προστασία των δασών και την ασφάλεια του νερού. Σε ετήσια βάση, η L’Oréal χρησιμοποιεί το 97% της ενέργειάς της από ανανεώσιμες πηγές, έχει μειώσει την κατανάλωση νερού ανά προϊόν κατά 54% και εξασφαλίζει ότι το 92% των βιολογικών συστατικών προέρχεται από ανιχνεύσιμες και βιώσιμες πηγές.

Στην Ελλάδα η δέσμευση της εταιρείας παίρνει απτό χαρακτήρα με την υλοποίηση του πρώτου Micro Forest στην Αθήνα, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων. Το δάσος αυτό στην Άνω Κυψέλη βελτιώνει το μικροκλίμα, μειώνει τη θερμοκρασία έως 6°C, απορροφά 3.300 κιλά CO₂ ετησίως (στο 10ο έτος) και ενισχύει τη βιοποικιλότητα στην πόλη. Το έργο εμπνέεται από τη μέθοδο του Ιάπωνα βοτανολόγου Akira Miyawaki και αποδεικνύει τη δέσμευση της L’Oréal στην προστασία του αστικού περιβάλλοντος, ενισχύοντας παράλληλα την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Παράλληλα, η L’Oréal δίνει κεντρικό ρόλο στην ανθρωποκεντρική στήριξη των κοινοτήτων. Μέσω του L’Oréal Fund for Women και του Fondation L’Oréal, ενισχύει γυναίκες σε ευάλωτες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, παρέχοντας πρόσβαση στην εκπαίδευση, την ηγεσία και την αυτοδυναμία. Στην Ελλάδα πρωτοβουλίες όπως το BraveTogether της Maybelline για την ψυχική υγεία, το StandUp της L’Oréal Paris κατά της παρενόχλησης και τα κοινωνικά κομμωτήρια του L’Oréal Professional Products υπογραμμίζουν την ουσιαστική κοινωνική προσφορά της εταιρείας. Επιπλέον, η συνεργασία με σχολεία και εκπαιδευτικά προγράμματα της Garnier συμβάλλει στη δημιουργία οικολογικής συνείδησης και ενεργού συμμετοχής των νέων στην προστασία του περιβάλλοντος.

Μια ακόμα σημαντική δράση είναι το πρόγραμμα L’Oréal-UNESCO για τις Γυναίκες στην Επιστήμη, που από το 2006 έχει αναγνωρίσει 35 Ελληνίδες επιστήμονες και παγκοσμίως έχει στηρίξει 3.900 γυναίκες, ενώ 5 εξ αυτών έχουν κερδίσει βραβείο Νόμπελ. Το πρόγραμμα προσφέρει επίσης υποτροφίες και καθοδήγηση σε νεότερες γυναίκες, ενισχύοντας την επιστημονική αριστεία και περιορίζοντας στερεότυπα στον χώρο της έρευνας.

Η καινοτομία παραμένει κομβικός άξονας για τη L’Oréal. Στις 12 Ιουνίου 2025 ο όμιλος αναδείχθηκε ως η πιο καινοτόμος εταιρεία στην Ευρώπη, στην πρώτη κατάταξη του Fortune για τις 300 κορυφαίες επιχειρήσεις, σε συνεργασία με τη Statista. Η αξιολόγηση βασίζεται σε τρεις πυλώνες: καινοτομία προϊόντος, διαδικασιών και κουλτούρα καινοτομίας. Παράλληλα, τεχνολογίες όπως το Longevity Integrative Science™, το Lancôme Cell BioPrint, η συσκευή AirLight Pro, η Colorsonic και το Water Saver για κομμωτήρια συνδυάζουν επιστήμη και βιωσιμότητα, δημιουργώντας λύσεις που βελτιώνουν την καθημερινή εμπειρία ομορφιάς και μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Με μια στρατηγική που συνδυάζει βιωσιμότητα, κοινωνική υπευθυνότητα και τεχνολογική καινοτομία, η L’Oréal αποδεικνύει ότι η ομορφιά μπορεί να είναι κάτι πολύ περισσότερο από αισθητική: είναι τρόπος να διαμορφώνεις έναν κόσμο πιο δίκαιο, βιώσιμο και καινοτόμο.