Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 07-Ιουλ-2021 13:07

    Ο Άνθρωπος οφείλει να είναι στο κέντρο κάθε πλάνου βιώσιμης ανάπτυξης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ‘’Το παράδειγμα της ΑΒ Βασιλόπουλος’’

    H Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) δεν είναι μια αφηρημένη, συγκεχυμένη έννοια. Αποτελεί, ή θα έπρεπε να αποτελεί, τον πυρήνα ύπαρξης μιας επιχείρησης και τον συνδετικό κρίκο της με πελάτες, εργαζόμενους αλλά και με ολόκληρη την κοινωνία. Με απλά λόγια, ένα ζήτημα που υπήρξε βασικό αίτημα των κοινωνικών κινημάτων των δεκαετιών του ’70 και του ’80, αποτελεί σήμερα ακρογωνιαίο λίθο για κάθε επιχείρηση που θέλει να ονομάζεται υπεύθυνη.

    Και αυτό, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, το γνωρίζει πολύ καλά. Γι’ αυτό και η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αποτελεί μέρος του DNA και της κουλτούρας της. Με πράξεις, και όχι μονάχα με λόγια, συμβάλλει στην οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου, μέσω της στήριξης των τοπικών κοινωνιών και κατ’ επέκταση των συνανθρώπων μας που βρίσκονται σε ανάγκη. Κάτι που είδαμε εμπράκτως να συμβαίνει και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι δράσεις της ενισχύθηκαν σημαντικά. 

    Έκτακτες δωρεές για την αντιμετώπιση της πανδημίας

    Εν μέσω πανδημίας, λοιπόν, η ΑΒ Βασιλόπουλος προχώρησε σε έκτακτες δωρεές, διαθέτοντας 4 εκατ. ευρώ στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, σε Δήμους και φορείς, αλλά και στους εργαζόμενούς της ως επιβράβευση της καθημερινής τους προσπάθειας. Μάλιστα, στο ΕΣΥ, η δωρεά της εταιρείας αφορούσε σε ιατρικό εξοπλισμό τελευταίας γενιάς, που ενσωματώνει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και μπορεί να υποστηρίξει πάνω από 30 κλίνες ΜΕΘ.

    Για να αντιληφθούμε το συνολικό αποτύπωμα αυτών των δράσεων θα πρέπει να αναφέρουμε πως με βάση το διεθνές πρότυπο SROI, και την ανεξάρτητη αξιολόγηση όλων των δράσεών της ΑΒ στην περίοδο της πανδημίας από το Κέντρο Αειφορίας (CSE), εκτιμάται ότι για κάθε 1 ευρώ που έκανε δωρεά (για την αντιμετώπιση της πανδημίας), δημιούργησε πολλαπλασιαστικό κοινωνικό όφελος που ισοδυναμεί με 2,84 ευρώ

    Δωρεές τροφίμων και γευμάτων 

    Οι δράσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος, την περασμένη χρονιά, δεν περιορίσθηκαν, ωστόσο, μόνο στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Μέσα από το πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ - η ΑΒ είναι χρυσός δωρητής στο Πρόγραμμα που υλοποιεί το Ινστιτούτο Prolepsis, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας- προσέφερε 182.358 γεύματα σε παιδιά, συνολικής αξίας 375.000 ευρώ. Η δράση ξεκινά από το 2014, με την ΑΒ να προσφέρει καθημερινά ένα υγιεινό, και ταυτόχρονα υψηλών προδιαγραφών, γεύμα, σε μαθητές σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Με αυτόν τον τρόπο, συμβάλλει στη μείωση της επισιτιστικής ανασφάλειας των παιδιών αλλά και στην προώθηση της υγιεινής διατροφής. 

    ab 2

    Επίσης από το 2013, υλοποιεί το Πρόγραμμα "Τρόφιμα Αγάπης", μέσα από το οποίο έχει δωρήσει -έως σήμερα- γεύματα αξίας 12,5 εκατ. ευρώ. Καθημερινά, συλλέγει και προσφέρει σε φορείς και ΜΚΟ υγιεινά τρόφιμα, που έχουν καταστεί μη εμπορεύσιμα λόγω κοντινής ημερομηνίας λήξης ή λόγω ταλαιπωρημένης συσκευασίας. Από τη δράση αυτή ωφελούνται πάνω από 250 τοπικοί φορείς που προσφέρουν βοήθεια σε σχεδόν 123.000 συνάνθρωπους μας που έχουν ανάγκη. Πολύτιμοι συνεργάτες της σε αυτό το ταξίδι, είναι η Τράπεζα Τροφίμων και το Μπορούμε

    Την ίδια στιγμή, σε 310 καταστήματα ΑΒ υπάρχει το καλάθι συγκέντρωσης τροφίμων, όπου όλοι εμείς -εργαζόμενοι, συνεργάτες, πελάτες- μπορούμε να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους συνανθρώπους μας και να στηρίξουμε τις τοπικές κοινωνίες. 

    ab 4

    Και επειδή η ΑΒ είναι οι άνθρωποί της, συνολικά 8.028 εργαζόμενοι-εθελοντές της, ένωσαν τις δυνάμεις τους για έναν κοινό σκοπό, μέσα στο 2020. Για τη 10η χρονιά εθελοντισμού ΑΒ, μαζί με τους πελάτες της αλυσίδας, συγκέντρωσαν 77 τόνους τυποποιημένων τροφίμων και έκαναν τη διαφορά στις ζωές 61.000 συνανθρώπων μας, ενισχύοντας περισσότερους από 265 τοπικούς φορείς και οργανισμούς σε όλη την Ελλάδα.  

    Κοντά στα παιδιά

    Φυσικά, από τις δράσεις στήριξης της κοινωνίας, δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν οι δράσεις για το παιδί. Πέρυσι, και συγκεκριμένα το πρώτο τρίμηνο του 2020, 5.000 επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να μάθουν την αξία της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Πώς; Μέσα από τη συνεργασία της ΑΒ με το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο. Επιπρόσθετα, μαζί έχουν σχεδιάσει και δημιουργήσει 3 μουσειοσκευές: "Το ΑΒητάρι της ισορροπημένης διατροφής" για παιδιά Δημοτικού και 2 εκπαιδευτικά κουτιά: "Το ΑΒητάρι της διατροφής: παίζω, ανακαλύπτω και μαθαίνω για τη διατροφή" για το νηπιαγωγείο και για Άτομα με Αναπηρία. 

    Σκοπός των μουσειοσκευών και των εκπαιδευτικών κουτιών, είναι να προσφέρουν τη δυνατότητα σε ομάδες παιδιών, που δεν μπορούν να επισκεφθούν το Μουσείο, να δημιουργήσουν με τη συλλογή των αντικειμένων και του υπόλοιπου υλικού που περιέχουν, ένα περιβάλλον μάθησης στις σχολικές αίθουσες.

    ab 1

    Δράσεις φροντίδας για τον άνθρωπο

     

    ab 3

    Τα Χριστούγεννα και το Πάσχα του 2020, σίγουρα ήταν πολύ διαφορετικά. Η ΑΒ Βασιλόπουλος, όμως, φρόντισε τους συνανθρώπους μας που μας είχαν ανάγκη εκείνες τις γιορτινές ημέρες, ενώνοντας τις δυνάμεις της με όλους εμάς. 

    Συγκεκριμένα, τα Χριστούγεννα του 2020, τα "Δώρα Αγάπης" επέστρεψαν στα καταστήματα ΑΒ για πέμπτη συνεχή χρονιά για να μοιράσουν χαρά και αγάπη. Για κάθε "Δώρο Αγάπης" που αγόρασαν οι πελάτες της αλυσίδας, η ΑΒ προσέφερε το αντίστοιχο ποσό σε ευρώ στην Τράπεζα Τροφίμων, δωρίζοντας συνολικά 55.825 ευρώ.

    Αντίστοιχα, το Πάσχα του 2020, τα Πασχαλινά Αβγά ΑΒ ήρθαν στα καταστήματα της εταιρείας και ήταν αφιερωμένα στα παιδιά της Κιβωτού του Κόσμου. Η ΑΒ Βασιλόπουλος, διπλασίασε το συνολικό ποσό που συγκεντρώθηκε από την αγορά των Πασχαλινών Αβγών και έτσι προσέφερε 24.176 ευρώ στην Κιβωτό του Κόσμου.  

    Προσφορά μέσα από συνεργασίες και η δύναμη του "μαζί"

    Οι υπεύθυνες εταιρείες, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, αποδεικνύουν καθημερινά τον θετικό αντίκτυπο που μπορούν να έχουν στην κοινωνία. Όταν, δε, συνεργάζονται μεταξύ τους για καλό σκοπό, η δύναμη του "μαζί" κάνει τα θαυμαστά αποτελέσματα να αυξάνονται εκθετικά. Έτσι, για έκτη συνεχή χρονιά, η ΑΒ σε συνεργασία με το PANTENE, μέσω της δράσης "Χάρισε δύναμη", συγκέντρωσε 57.850 κοτσίδες οι οποίες έγιναν δωρεά στον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο του Μαστού, "Άλμα Ζωής". Επιπλέον, σε συνεργασία με την Procter & Gamble και την περιβαλλοντική οργάνωσης iSea, συγκέντρωσε μέσω της καμπάνιας "Προσφέρω", 10 τόνους απορριμάτων από το βυθό της θάλασσας. 

    Για την ΑΒ Βασιλόπουλος, ο Άνθρωπος βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο και στην καρδιά των δραστηριοτήτων της. Και μέσα από τα προγράμματά της αποδεικνύει έμπρακτα τον σκοπό της: να κάνει τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων.

    ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ

    Βρείτε εδώ, τον Απολογισμό με τις "Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2020" της ΑΒ Βασιλόπουλος.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ