Κομισιόν: Η Meta αλλάζει το μοντέλο διαφημίσεων μετά το πρόστιμο ύψους 200 εκατ. ευρώ
Δευτέρα, 08-Δεκ-2025 15:14
Η Meta Platforms θα προσφέρει στους χρήστες του Facebook και του Instagram μια εναλλακτική επιλογή που θα εμφανίζει λιγότερες εξατομικευμένες διαφημίσεις, αποτρέποντας ενδεχομένως μια νέα σύγκρουση με την ΕΕ, μετά την επιβολή προστίμου ύψους 200 εκατ. ευρώ (233 εκατ. δολάρια).
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΕ, η Meta θα προσφέρει στους χρήστες την επιλογή να μοιράζονται λιγότερα δεδομένα από τον Ιανουάριο, προκειμένου να συμμορφωθεί με τον νόμο της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές, τους ιστορικούς κανόνες της για τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας.
Οι εντάσεις μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ σχετικά με τη ρύθμιση των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών εντάθηκαν μετά την επιβολή προστίμου 120 εκατ. ευρώ από την Επιτροπή την περασμένη εβδομάδα στο X του Έλον Μασκ, σύμφωνα με τους κανόνες για το ψηφιακό περιεχόμενο, με αξιωματούχους, μεταξύ των οποίων και ο Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Τζέι ντι Βανς, να επικρίνουν την ΕΕ.
Το Bloomberg ανέφερε τον Ιούλιο ότι η Επιτροπή είχε ενημερώσει την εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης ότι η υπηρεσία πληρωμής ή συγκατάθεσης -η οποία επιτρέπει υπηρεσίες χωρίς διαφημίσεις έναντι αμοιβής- χρειαζόταν περαιτέρω αναθεώρηση.
Εκπρόσωπος της Meta επιβεβαίωσε τα σχέδια, υπερασπιζόμενος παράλληλα το τρέχον διαφημιστικό μοντέλο της. "Οι εξατομικευμένες διαφημίσεις είναι ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία -πέρυσι, οι διαφημίσεις της Meta συνδέθηκαν με οικονομική δραστηριότητα ύψους 213 δισ. ευρώ και στήριξαν 1,44 εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε ολόκληρη την ΕΕ", δήλωσε ο εκπρόσωπος.