Πήτερ Λιβανός και ArcelorMittal προχωρούν σε νέο μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα στην Κίνα
Δευτέρα, 17-Νοε-2025 07:30
Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη
Σε προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλα κινεζικά ναυπηγεία βρίσκεται η Global Chartering, το κοινό σχήμα της ArcelorMittal και του ομίλου DryLog του Πήτερ Λιβανού, με στόχο ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπήγησης που εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει έως και τις 16 νέες παραγγελίες.
Οι συζητήσεις αφορούν διαφορετικούς τύπους πλοίων ξηρού φορτίου, από baby-capes έως newcastlemax και kamsarmax, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής ανανέωσης και ενίσχυσης του στόλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Global Chartering έχει ήδη συμφωνήσει καταρχήν με τη μονάδα CMI Qingdao της China Merchants Industry για την κατασκευή έως τεσσάρων newcastlemax πλοίων περίπου 211.000 dwt.
Το σχήμα φαίνεται να προσανατολίζεται σε δύο νέες παραγγελίες και δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη δύο μονάδες, με την τιμή να διαμορφώνεται κοντά στα 74 εκατ. δολάρια ανά πλοίο. Το εν λόγω ναυπηγείο, που προέκυψε από τη συγχώνευση της πρώην Qingdao Yangfan με την China Merchants Industry, έχει τα τελευταία χρόνια ενισχύσει τις δυνατότητές του στην κατηγορία μεγάλων bulkers.
Η δραστηριοποίηση της εταιρείας στα newcastlemax δεν είναι η μόνη. Η Global Chartering έχει ζητήσει προσφορές από κινεζικά ναυπηγεία και για kamsarmax, καθώς και για baby-capes περίπου 120.000 dwt, με το πλάνο να περιλαμβάνει πιθανές παραγγελίες τεσσάρων έως έξι πλοίων ανά κατηγορία.
Η αγορά τοποθετεί την τρέχουσα τιμή των kamsarmax κοντά στα 36,25 εκατ. δολάρια, ενώ για τα baby-capes δεν υπάρχουν πρόσφατα αντίστοιχα δεδομένα, καθώς οι τελευταίες παραγγελίες στην κατηγορία έγιναν το 2021 από την ArcelorMittal στο New Times Shipbuilding.
Η κινητικότητα του σχήματος συνδέεται άμεσα με την απόφαση να προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου μετά την πώληση αρκετών μεσαίου μεγέθους bulkers νωρίτερα μέσα στη χρονιά.
Η Global Chartering ελέγχει σήμερα 42 πλοία από ultramax έως capesize, εκ των οποίων τα περισσότερα βρίσκονται σε καθεστώς time charter ή bareboat. Μοναδικό ιδιόκτητο πλοίο παραμένει το GCL Thames, capesize 182.334 dwt ναυπηγημένο το 2023 και αποκτημένο από την Transmed Shipping για 67,5 εκατ. δολάρια.
Το joint venture κινείται μεθοδικά σε μια αγορά όπου τα ναυπηγεία της Κίνας έχουν αναδειχθεί κυρίαρχοι παίκτες, προσφέροντας ανταγωνιστικό κόστος και υψηλές προδιαγραφές.
Για την ArcelorMittal, μια εταιρεία με τεράστιες ανάγκες μεταφοράς πρώτων υλών, και για τον Πήτερ Λιβανό, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει ενισχύσει σημαντικά τη δραστηριότητά του στα πλοία ξηρού φορτίου, το νέο πρόγραμμα φαίνεται να αποτελεί κρίσιμο βήμα μακροπρόθεσμης στρατηγικής.
Αν οι συζητήσεις κλειδώσουν στους επόμενους μήνες, η Global Chartering θα προχωρήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα πακέτα παραγγελιών στη διεθνή αγορά bulkers για το 2025, ενισχύοντας τη θέση της σε μια περίοδο όπου η ζήτηση για σύγχρονα, αποδοτικά και περιβαλλοντικά συμβατά πλοία παραμένει υψηλή.