Άνοδος στα Capesize δίνει ώθηση στον δείκτη ξηρού φορτίου
Δευτέρα, 10-Νοε-2025 07:30
Η αγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε άνοδο την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, με κύριο μοχλό τα πλοία τύπου Capesize. Η ενίσχυση της συγκεκριμένης κατηγορίας οδήγησε σε αύξηση του Baltic Dry Index (BDI), ο οποίος την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου έκλεισε στις 2.104 μονάδες, παρουσιάζοντας άνοδο 138 μονάδων. Οι υπόλοιπες βασικές κατηγορίες της αγοράς, Kamsarmax, Ultramax και Handysize, κινήθηκαν σε σχετικά σταθερά επίπεδα.
Στα Capesize, η αγορά ξεκίνησε υποτονικά στην Ασία, αλλά η ζήτηση ενισχύθηκε, ιδιαίτερα στο δρομολόγιο Αυστραλίας προς Κίνα, όπου οι ναύλοι ξεπέρασαν το 1 δολάριο ανά τόνο. Η διαδρομή C5 έκλεισε στα 10,37 δολάρια ανά τόνο.
Στον Ατλαντικό, νέα φορτία στο δεύτερο μισό της εβδομάδας περιόρισαν τη διαθέσιμη χωρητικότητα. Η γραμμή Βραζιλίας προς Κίνα (C3) έφτασε τα 23,31 δολάρια ανά τόνο, ενώ η διαδρομή Ευρώπης προς Ασία (C9) διαμορφώθηκε στα 48.050 δολάρια την ημέρα. Τα υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια (C8) έκλεισαν στα 29.470 δολάρια την ημέρα.
Στα Kamsarmax, ο Ατλαντικός παρουσίασε μικρές πιέσεις προς το τέλος της εβδομάδας, κυρίως στη βόρεια περιοχή λόγω περιορισμένης ζήτησης. Στο νότιο ημισφαίριο, τα φορτία προς την Ασία για τον Δεκέμβριο ενίσχυσαν το κλίμα σταθερότητας.
Οι ναύλοι από τη Βραζιλία προς την Ασία κυμάνθηκαν στις 18.000–20.000 δολάρια την ημέρα, ενώ από την Ευρώπη προς την Ασία στα 22.500–24.500 δολάρια την ημέρα. Για κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια, τα επίπεδα διαμορφώθηκαν στις 14.000–16.000 δολάρια την ημέρα.
Στην ασιατική αγορά Kamsarmax, η κίνηση ήταν συγκρατημένη αλλά υποστηρίχθηκε από αυξημένα φορτία άνθρακα από Αυστραλία και Ινδονησία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια μεταξύ Νοτιοανατολικής Ασίας και Άπω Ανατολής διαμορφώθηκαν στις 16.000–18.000 δολάρια την ημέρα.
Στα Supramax και Ultramax, η αγορά αντιμετώπισε πιέσεις λόγω αυξημένης προσφοράς χωρητικότητας και περιορισμένης δραστηριότητας στην Αυστραλία. Στη Νοτιοανατολική Ασία, τα Ultramax για κυκλικά ταξίδια κινήθηκαν στις 14.500–16.000 δολάρια την ημέρα.
Στον Βόρειο Ειρηνικό, τα ταξίδια προς την Ινδία διαμορφώθηκαν στις 14.000–15.500 δολάρια την ημέρα, ενώ τα κυκλικά υπερατλαντικά στα 13.000–14.500 δολάρια την ημέρα.
Στη Μέση Ανατολή και τη Δυτική Ινδία καταγράφηκε σταθερότητα, με τα ταξίδια Αραβικού Κόλπου προς Άπω Ανατολή να κυμαίνονται στις 12.500–14.000 δολάρια την ημέρα.
Στον Αμερικανικό Κόλπο, η αγορά ξεκίνησε θετικά, αν και μέρος της ζήτησης κατευθύνθηκε σε μεγαλύτερα πλοία. Οι ναύλοι για υπερατλαντικά ταξίδια διαμορφώθηκαν στα 27.000–28.500 δολάρια την ημέρα και για ταξίδια προς Ασία στα 25.500–27.000 δολάρια την ημέρα.
Στα Handysize, η αγορά κινήθηκε σε ήπια επίπεδα. Στη Δυτική Ευρώπη, οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια έφτασαν τα 16.000–17.500 δολάρια την ημέρα, ενώ για φορτία scrap προς Μεσόγειο στα 19.000–20.500 δολάρια την ημέρα. Στον Αμερικανικό Κόλπο, τα μεγαλύτερα Handies για τον Ατλαντικό κινήθηκαν στα 18.000–19.500 δολάρια την ημέρα και για την Ασία στα 18.500–20.000 δολάρια την ημέρα.
Συνολικά, η αγορά ξηρού φορτίου δείχνει σημάδια ενίσχυσης, με την κατηγορία Capesize να παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εβδομαδιαίας ανόδου του δείκτη. Οι υπόλοιπες κατηγορίες παραμένουν σταθερές, χωρίς έντονες διακυμάνσεις.