BMW: Χαμηλότερα περιθώρια κέρδους παρά αύξηση των λειτουργικών κερδών
Τετάρτη, 05-Νοε-2025 09:20
Το περιθώριο κέρδους της BMW διαμορφώθηκε στο κατώτερο όριο των εκτιμήσεων για το γ' τρίμηνο, καθώς οι δασμοί και ο έντονος ανταγωνισμός στην Κίνα πίεσαν τα κέρδη.
Ο κατασκευαστής ανέφερε απόδοση 5,3% στην κατασκευή αυτοκινήτων για το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με ανακοίνωση της BMW την Τετάρτη, ικανοποιώντας τις προβλέψεις της τάξης του 5% έως 6% που είχε μειώσει τον περασμένο μήνα. Η BMW έχει επηρεαστεί από την αναταραχή που έχει πλήξει τη βιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων φέτος, καθώς οι δασμοί και οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις ταράζουν τις μεγαλύτερες αγορές της στο εξωτερικό.
Οι δασμοί στις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση μείωσαν τα περιθώρια κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 1,8% κατά το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με την BMW. Η εταιρεία με έδρα το Μόναχο, η οποία θεωρεί τις ΗΠΑ ως τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της στο εξωτερικό, εισάγει στην ΕΕ από την Κίνα τα ηλεκτρικά μοντέλα Mini Cooper και Aceman, τα οποία υπόκεινται σε εισαγωγικούς δασμούς της ΕΕ.
Η BMW δήλωσε ότι αντιμετώπισε "σκληρό ανταγωνισμό στην Κίνα σε ολόκληρη την αγορά". Η εταιρεία μείωσε τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο για το δ' τρίμηνο, αν και εξακολουθεί να στοχεύει σε μια μικρή αύξηση των παραδόσεων, όπως δήλωσε.
Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές αυτοκινήτων χάνουν έδαφος στην Κίνα, καθώς οι εγχώριοι ανταγωνιστές τους, όπως η BYD Co. και η Xiaomi Corp., εντείνουν τον ανταγωνισμό με ηλεκτρικά οχήματα υψηλής τεχνολογίας, των οποίων οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες από τις τιμές των εισαγόμενων οχημάτων υψηλής ποιότητας. Η Volkswagen AG ανέφερε μείωση των παραδόσεων στην Κίνα το τελευταίο τρίμηνο, με το τμήμα Audi να μειώνει τις προβλέψεις του εν μέσω αυξανόμενων δασμολογικών εξόδων και συρρίκνωσης του μεριδίου αγοράς. Η Mercedes-Benz Group AG αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα με την πτώση των πωλήσεων στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Ωστόσο, τα κέρδη της BMW πριν από τους τόκους και τους φόρους αυξήθηκαν κατά ένα τρίτο σε 2,26 δισ. ευρώ (2,6 δισ. δολάρια) σε σχέση με το προηγούμενο έτος, χάρη στην ευνοϊκή σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, το οποίο είχε πληγεί από την δαπανηρή ανάκληση 1,5 εκατομμυρίων οχημάτων λόγω ελαττωματικών συστημάτων πέδησης.
Η πίεση στα περιθώρια κέρδους υπογραμμίζει την πρόκληση που αντιμετωπίζει η BMW καθώς μεταβαίνει στη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το Neue Klasse, που παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος, είναι κεντρικό σε αυτή την προσπάθεια, με φρέσκο σχεδιασμό και τεχνολογία μπαταριών νέας γενιάς για μείωση του κόστους και επέκταση της αυτονομίας. Η BMW δήλωσε ότι οι παραγγελίες για το νέο μοντέλο SUV iX3 που βασίζεται στην πλατφόρμα ξεπερνούν τις προσδοκίες.