Η Boeing καταγράφει έξοδα ύψους 4,9 δισ. δολαρίων - Αναβάλλεται η παρουσίαση του αεροσκάφους 777X για το 2027
Τετάρτη, 29-Οκτ-2025 17:16
Η Boeing Co. ανακοίνωσε λογιστική χρέωση ύψους 4,9 δισ. δολαρίων και καθυστέρηση στην παρουσίαση του αεροσκάφους 777X, υπενθυμίζοντας την μακρά ανάκαμψη που έχει μπροστά της η αμερικανική αεροπορική εταιρεία, παρά την αύξηση των παραδόσεων αεροσκαφών που ενισχύει τα ταμειακά της διαθέσιμα.
Η μη ταμειακή απομείωση, η οποία είχε προηγουμένως αναφερθεί από το Bloomberg News, επισκίασε τα κέρδη του τρίτου τριμήνου, με ζημιά 7,47 δολάρια ανά μετοχή, η οποία ήταν μεγαλύτερη από το έλλειμμα 4,44 δολαρίων που είχαν προβλέψει οι αναλυτές. Τα έσοδα ύψους 23,3 δισ. δολαρίων ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις.
Η αεροπορική εταιρεία έχει πλέον καταγράψει συνολικά έξοδα ύψους σχεδόν 16 δισ. δολαρίων για το 777X, ένα αεροσκάφος στρατηγικής σημασίας που έχει καθυστερήσει επτά χρόνια λόγω αυστηρών ρυθμιστικών ελέγχων και τώρα προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία το 2027. Τα τελευταία έξοδα δείχνουν ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος Kelly Ortberg εξακολουθεί να αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις για τη σταθεροποίηση της εταιρείας, ακόμη και αν η Boeing επωφελείται από την αύξηση των παραγγελιών αεροσκαφών με την υποστήριξη της κυβέρνησης Τραμπ.
Η τελευταία καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα αντανακλά τον αργό ρυθμό των τελευταίων σταδίων της διαδικασίας πιστοποίησης. Ενώ ορισμένοι αναλυτές αμφισβήτησαν τον λόγο για τον οποίο η Boeing κατέγραψε τόσο μεγάλη λογιστική ζημία για μια καθυστέρηση ενός έτους ή λιγότερο, ο Ortberg δήλωσε ότι "η εταιρεία ήθελε να διασφαλίσει ότι είχε λάβει υπόψη τους κινδύνους σε μια διαδικασία που δεν ήταν πλήρως υπό τον έλεγχό της".
"Αυτό που θέλαμε να κάνουμε ήταν να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα είναι ένα τριμηνιαίο ζήτημα για εμάς", δήλωσε ο Ortberg κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο CNBC, προσθέτοντας ότι "η εταιρεία είναι σίγουρη για το τελευταίο σχέδιο δράσης της".
Ο Ortberg δήλωσε επίσης ότι είναι αισιόδοξος ότι η Boeing θα αποκομίσει τελικά παραγγελίες, καθώς ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ θα συναντήσει τον Κινέζο Πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ την Πέμπτη. Η αεροπορική εταιρεία δεν έχει κλείσει καμία σημαντική συμφωνία για αεροσκάφη από την Κίνα από το 2017.
Τα καλύτερα από τα αναμενόμενα έσοδα και η ελεύθερη ταμειακή ροή κατά το τρίμηνο υπογραμμίζουν τη σταθερή βελτίωση στην παραγωγή των μοντέλων 737 και 787 Dreamliner φέτος. Αυτό αποτελεί μια αλλαγή σε σχέση με τις δαπανηρές καθυστερήσεις και τα προβλήματα ποιότητας στα δύο μοντέλα, τα οποία απογοήτευσαν τους πελάτες και επιβάρυναν τα οικονομικά της εταιρείας για μισή δεκαετία.
Η εταιρεία δημιούργησε ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 238 εκατ. δολαρίων κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ένα επίτευγμα που είχε καταφέρει για τελευταία φορά τους τελευταίους μήνες του 2023. Η Boeing αναγκάστηκε να συγκεντρώσει μετρητά πέρυσι, μετά από ένα σχεδόν καταστροφικό ατύχημα στις πρώτες ημέρες του 2024, το οποίο έριξε την παραγωγή της σε αναταραχή και οδήγησε σε αλλαγή στην ανώτερη διοίκηση.
Οι αναλυτές είχαν προβλέψει ότι η αεροπορική εταιρεία θα ξοδέψει 884,1 εκατ. δολάρια σε μετρητά πριν επιτύχει θετική ταμειακή ροή κατά το τέταρτο τρίμηνο.
Το 777X είναι μια ενημερωμένη έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου 777 της Boeing, του μεγαλύτερου πολιτικού αεροσκάφους της εταιρείας που βρίσκεται σε παραγωγή. Η Airbus SE, η οποία επίσης ανακοινώνει τα κέρδη της αργότερα την Τετάρτη, ανταγωνίζεται με το αεροσκάφος A350.
Η γενική ανάκαμψη της Boeing παραμένει "άθικτη και το περιβάλλον της εφοδιαστικής αλυσίδας πιθανώς βελτιώνεται -αν και πάντα ανησυχείς όταν το λες αυτό για την Boeing", δήλωσε ο George Ferguson, αναλυτής της Bloomberg Intelligence.
Ο αμερικανικός κατασκευαστής αεροσκαφών παρέδωσε 160 αεροσκάφη κατά τη διάρκεια του τριμήνου, το μεγαλύτερο αριθμό από το 2018, και ο ρυθμός αυτός αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς η Boeing αυξάνει την παραγωγή του 737 κατά 10% στο υψηλότερο ποσοστό που εγκρίθηκε πρόσφατα από τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές. Η αύξηση του ρυθμού παραγωγής στο εργοστάσιο δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί πλήρως, δήλωσε ο Ortberg στους υπαλλήλους.
Αν και η τελευταία καθυστέρηση του 777X είναι απογοητευτική, το αεροσκάφος συνεχίζει να έχει καλές επιδόσεις στις δοκιμές πτήσης και δεν παρουσιάζει τεχνικά προβλήματα, είπε ο Ortberg. Η εταιρεία σημειώνει πρόοδο προς την πιστοποίηση των δύο τελευταίων μοντέλων 737 Max, αφού αποφάσισε ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος αντιπαγετικής προστασίας του κινητήρα, είπε στο CNBC.