Καμπανάκι από αυτοκινητοβιομηχανίες για τα τσιπ: "Εβδομάδες μακριά" από shutdown σε εργοστάσια των ΗΠΑ

Παρασκευή, 24-Οκτ-2025 23:56

Καμπανάκι από αυτοκινητοβιομηχανίες για τα τσιπ: "Εβδομάδες μακριά" από shutdown σε εργοστάσια των ΗΠΑ

Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απέχουν δύο έως τέσσερις εβδομάδες από "σημαντικές επιπτώσεις" στην κατασκευή οχημάτων λόγω της διαμάχης με την Κίνα με επίκεντρο την κατασκευάστρια τσιπ Nexperia, σύμφωνα με τη MEMA, τη μεγαλύτερη ένωση προμηθευτών οχημάτων στις ΗΠΑ.

Το Πεκίνο μπλόκαρε αυτό το μήνα τις εξαγωγές από τις εγκαταστάσεις της Nexperia, βασικό προμηθευτή τσιπ που χρησιμοποιούνται από τις βιομηχανίες αυτοκινήτων και ηλεκτρονικών προϊόντων.

Η κίνηση αυτή ήρθε αφότου η ολλανδική κυβέρνηση πήρε τον έλεγχο της Nexperia, κινεζικής ιδιοκτησίας εταιρείας, και ανέδειξε την επιδείνωση των εμπορικών σχέσεων μεταξύ Κίνας και Δύσης.

"Μια χούφτα από αυτά τα τσιπ μπορεί κυριολεκτικά να σταματήσει την παραγωγή ενός εργοστασίου συναρμολόγησης", δήλωσε ο Steve Horaney, ανώτερος αντιπρόεδρος της MEMA. "Υπάρχουν υποκατάστατα, αλλά μάλλον όχι για όλους".

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εργάζεται ήδη νυχθημερόν για να αποτρέψει την κλιμάκωση της κόντρας και να αποτρέψει διακοπές παραγωγής. Αυτή την εβδομάδα, η Nexperia ενημέρωσε τους Ιάπωνες πελάτες της στην αυτοκινητοβιομηχανία ότι ενδέχεται να μην είναι πλέον σε θέση να εγγυηθεί τις παραδόσεις.

Η Κίνα έχει αυστηροποιήσει τους περιορισμούς και η κυβέρνηση Τραμπ έχει απαντήσει με τον ίδιο τρόπο, ενόψει της πολυαναμενόμενης συνόδου κορυφής την επόμενη εβδομάδα μεταξύ των ηγετών των χωρών. 

Τα τσιπ που προμηθεύει η Nexperia στην αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιούν παλαιότερη τεχνολογία που τροφοδοτεί πιο βασικές λειτουργίες, όπως η ενεργοποίηση ενός υαλοκαθαριστήρα ή το άνοιγμα ενός παραθύρου, δήλωσε ο Horaney. Διαφέρουν από τα νεότερα, ταχύτερα, ισχυρότερα wafers που χειρίζονται εξελιγμένες λειτουργίες όπως η αυτόνομη οδήγηση. Επειδή πρόκειται για παλαιότερη τεχνολογία, λίγες εταιρείες τα κατασκευάζουν, είπε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Jim Farley χαρακτήρισε τη σύγκρουση με τη Nexperia "πολιτικό" θέμα και δήλωσε ότι το έθεσε σε κυβερνητικούς αξιωματούχους σε ταξίδι του στην Ουάσιγκτον αυτή την εβδομάδα. 

"Πρόκειται για ένα θέμα που αφορά όλη τη βιομηχανία", είπε ο Farley στους αναλυτές στις 23 Οκτωβρίου. "Μια γρήγορη λύση είναι πραγματικά απαραίτητη για να αποφευχθούν απώλειες στην παραγωγή το δ' τρίμηνο για ολόκληρη τη βιομηχανία".

Η CEO της General Motors Mary Barra δήλωσε στους επενδυτές ότι οι περιορισμοί στα τσιπ "έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν την παραγωγή".

"Έχουμε ομάδες που εργάζονται όλο το εικοσιτετράωρο με τους συνεργάτες μας στην αλυσίδα εφοδιασμού για να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανές διαταραχές", είπε η Barra.

Η Stellantis "συνεργάζεται με τη Nexperia και άλλους προμηθευτές για να αξιολογήσει τις πιθανές επιπτώσεις και να αναπτύξει τρόπους να τις μετριάσει", ανέφερε η εταιρεία.

Διαβάστε ακόμη:

* Η έλλειψη τσιπ ξαναχτυπά, μόνο που τώρα το θέμα είναι πολιτικό

* Γερμανία: Κλιμακώνεται η κρίση των ημιαγωγών - Συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία

* Volkswagen: Παγώνει προσωρινά την παραγωγή των Golf και Tiguan

* Τι συμβαίνει με την ολλανδική Nexperia;