Εμπορικά πλοία "μπλοκάρουν" στα λιμάνια της Κίνας με φόντο τέλη στα αμερικανικά πλοία
Τρίτη, 21-Οκτ-2025 12:39
Με τις γεωπολιτικές διαμάχες ανάμεσα σε Πεκίνο και Ουάσινγκτον να διαταράσσουν το παγκόσμιο εμπόριο, τα κινεζικά λιμάνια έχουν "μπλοκάρει" από τα εμπορικά πλοία, καθώς αυξάνεται ο χρόνος αναμονής τους λόγω των τελών σε αμερικανικά πλοία.
Σύμφωνα με υπολογισμούς της Bloomberg με βάση δεδομένα από την πλατφόρμα παρακολούθησης πλοίων Kpler, χρειάστηκαν κατά μέσο όρο 2,66 ημέρες για να προσεγγίσει ένα πλοίο την αποβάθρα μετά την άφιξή του την εβδομάδα έως τις 19 Οκτωβρίου. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 17% σε εβδομαδιαία βάση και είναι η μεγαλύτερη περίοδος φέτος, όπως δείχνουν οι υπολογισμοί.
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας εμπορευμάτων στον κόσμο και οι καθυστερήσεις στα πλοία -εάν παραταθούν- θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, επηρεάζοντας τα υγρά φορτία όπως το αργό πετρέλαιο, καθώς και τα χύδην φορτία όπως το σιδηρομετάλλευμα. Το Πεκίνο και η Ουάσιγκτον διαφωνούν όσον αφορά τον τομέα της ναυτιλίας, με την Κίνα να επιβάλλει ένα υψηλό επιπλέον τέλος στα πλοία που είναι γνωστό ότι έχουν αμερικανικές συνδέσεις, ακολουθώντας μια παρόμοια κίνηση των ΗΠΑ. Οι τριβές στον τομέα της ναυτιλίας αποτελούν μέρος της ευρύτερης εμπορικής διαμάχης ανάμεσα στις δύο χώρες.
Επιπλέον, η Ουάσιγκτον επέβαλε επίσης κυρώσεις σε έναν σημαντικό τερματικό σταθμό εισαγωγής πετρελαίου στην ανατολική Κίνα, το Rizhao. Η κίνηση αυτή ήταν η τελευταία σε μια μακρά σειρά κινήσεων που αποσκοπούσαν στην παρεμπόδιση των αποστολών αργού πετρελαίου από το Ιράν προς την Κίνα.
Σε ορισμένους κόμβους πετρελαίου, οι χρόνοι αναμονής έχουν επιμηκυνθεί, καθώς οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων προσπάθησαν να συμμορφωθούν με τις νέες οδηγίες. Τα πλοία στο Dongjiakou περίμεναν κατά μέσο όρο 2,79 ημέρες την περασμένη εβδομάδα, η δεύτερη υψηλότερη περίοδος σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler. Τα πλοία στο Yantai, εν τω μεταξύ, παρέμειναν αδρανή για 2,7 ημέρες, από περίπου 1,8 την προηγούμενη εβδομάδα.
"Οι πλοιοκτήτες πιστεύουν ότι πρέπει να περιμένουν μέχρι να μπορέσουν να εισέλθουν στο λιμάνι", δήλωσε ο Matt Wright, αναλυτής μεταφορών της Kpler. "Εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με το ποιοι πλοιοκτήτες θα επιβαρυνθούν με τέλη".
Τα στοιχεία της Kpler ενδέχεται να αναθεωρηθούν και να ενημερωθούν καθώς θα γίνονται διαθέσιμες περισσότερες πληροφορίες.