Ferrari: Σε χαμηλό 9 ετών βυθίστηκε η μετοχή - Έντονη αντίδραση στις προβλέψεις
Πέμπτη, 09-Οκτ-2025 14:18
Η μετοχή της Ferrari κατέγραψε την Πέμπτη τη μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση από το 2016, με τους επενδυτές να απογοητεύονται από το επιφυλακτικό outlook της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο τίτλος διολίσθησε έως και 14% στο Μιλάνο την Πέμπτη. Η εταιρεία αύξησε ελαφρώς τις προβλέψεις της για τα κέρδη και τα έσοδα για το τρέχον έτος και ανακοίνωσε τους στόχους για το 2030.
Τα καθαρά έσοδα φέτος προβλέπεται να είναι στα ίδια επίπεδα ή να ξεπεράσουν τα 7,1 δισ. ευρώ, έναντι του προηγούμενου στόχου για 7 δισ. ευρώ, δήλωσε η Ferrari. Τα προσαρμοσμένα Ebitda αναμένεται να αυξηθούν στα 2,72 δισ. ευρώ ή περισσότερο, έναντι του αρχικού στόχου 2,68 δισ. ευρώ.
Με το βλέμμα στο 2030, η εταιρεία βλέπει μέτρια βελτίωση: τα έσοδα θα φτάσουν τα 9 δισ. ευρώ με προσαρμοσμένα Ebitda 3,6 δισ. ευρώ ή περισσότερο, δήλωσε η εταιρεία με έδρα το Μαρανέλλο. Η πρόβλεψη των Ebitda για το 2030 υποδηλώνει έναν σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) της τάξης του 6%, σημαντικά χαμηλότερο του 10% που είχε προβλέψει το 2022, δήλωσε ο Tom Narayan, αναλυτής μετοχών της RBC Capital Markets, σύμφωνα με το Bloomberg.
Οι επενδυτές αντέδρασαν άμεσα στις πιο συντηρητικές προοπτικές της αυτοκινητοβιομηχανίας - παρόλο που η εταιρεία θέτει συχνά μετριοπαθείς στόχους και, στη συνέχεια, τους υπερβαίνει.
Η Ferrari την Πέμπτη αναθεώρησε επίσης τους στόχους για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, το Elettrica, πρόκειται να κάνει ντεμπούτο το επόμενο έτος.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα θα αποτελούν περίπου το 20% της γκάμας μέχρι το 2030, από τον προηγούμενο στόχο του 40% που είχε τεθεί το 2022.
Άλλοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων, όπως η Porsche και η Mercedes-Benz, έχουν δυσκολευτεί με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς οι πελάτες τους διστάζουν να μεταβούν σε plug-ins. Όπως και οι ομόλογοί της, η Ferrari προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική της στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις της έχουν μείνει στάσιμες.