Η Shein ανοίγει το δίκτυο προμηθειών της σε εταιρείες μόδας για να ενισχύσει την ανάπτυξή της
Πέμπτη, 18-Σεπ-2025 09:54
Η Shein έχει αρχίσει να προσφέρει σε άλλες μάρκες μόδας πρόσβαση στο δίκτυο παραγωγής ενδυμάτων της στην Κίνα ως υπηρεσία, σύμφωνα με άτομα που είναι εξοικειωμένα με το θέμα, καθώς αναζητά νέες πηγές εσόδων εν μέσω της πίεσης που ασκούν οι αμερικανικοί δασμοί στη λιανική της δραστηριότητα.
Άλλες μάρκες μόδας μπορούν πλέον να αξιοποιήσουν την αλυσίδα εφοδιασμού του λιανοπωλητή γρήγορης μόδας, η οποία περιλαμβάνει εργοστάσια που μπορούν να παράγουν νέα σχέδια σε 5-7 ημέρες, αρκεί να ανοίξουν κατάστημα στην ηλεκτρονική αγορά της, ανέφεραν οι πηγές, οι οποίες ζήτησαν να μην κατονομαστεθούν, καθώς δεν είναι εξουσιοδοτημένες να μιλήσουν δημοσίως, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Η Shein άρχισε επίσημα να προσλαμβάνει μάρκες για να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία τους τελευταίους δύο μήνες, μετά από σχεδόν δύο χρόνια προετοιμασίας και δοκιμών, ανέφεραν οι πηγές. Περίπου 20 μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της γαλλικής μάρκας μόδας Pimkie και της μάρκας του Φιλιππινέζου σχεδιαστή Jian Lasala, χρησιμοποιούν επί του παρόντος την υπηρεσία που προωθείται μέσω ενός νέου ιστότοπου που ξεκίνησε τον Αύγουστο, ανέφεραν.
Εκτός από την κατασκευή, οι άνθρωποι είπαν ότι η Shein προσφέρει επίσης ανάπτυξη δειγμάτων, αποθήκευση, πωλήσεις και εκτέλεση παραγγελιών στις μάρκες — υπηρεσίες στις οποίες οι μικρότερες μάρκες συνήθως δεν έχουν πρόσβαση με το χαμηλό κόστος που απολαμβάνει ο κινεζικός γίγαντας.
Μετατρέποντας τις σχέσεις με τους προμηθευτές σε προϊόν, η Shein επιδιώκει να δημιουργήσει έναν νέο πυλώνα ανάπτυξης, καθώς οι πωλήσεις των προϊόντων της με την επωνυμία της, όπως πουκάμισα 2,46 δολαρίων και φορέματα 6,75 δολαρίων, αντιμετωπίζουν περιορισμένες προοπτικές ανόδου μετά την κατάργηση των φορολογικών απαλλαγών για μικρά δέματα από την Κίνα από τις ΗΠΑ. Αν και ισχυρότερες από την πλατφόρμα Temu της ανταγωνιστικής PDD Holdings Inc., οι πωλήσεις της Shein στις ΗΠΑ έχουν ακολουθήσει μια άνιση πορεία, σύμφωνα με στοιχεία της Bloomberg Second Measure.
Σε απάντηση σε ερωτήσεις του Bloomberg News, ένας εκπρόσωπος της Shein δήλωσε ότι το νέο της πρόγραμμα ονομάζεται Xcelerator και έχει ως στόχο να βοηθήσει τις μάρκες "να ξεπεράσουν τις προκλήσεις της αλυσίδας αξίας, προσφέροντας υπηρεσίες απευθείας στους καταναλωτές, παραγωγή κατά παραγγελία και πρόσβαση σε παγκόσμιες πωλήσεις για να επεκτείνουν τη δημιουργικότητά τους σε όλο τον κόσμο".
Σε αντίθεση με τα Alibaba.com και 1688.com, τα οποία προσφέρουν ανοιχτή πρόσβαση σε κινέζους κατασκευαστές, ο λιανοπωλητής ενδυμάτων έχει θέσει ως προϋπόθεση για την πρόσβαση των προμηθευτών τη συμμετοχή τους στην πλατφόρμα του.
Η πρωτοβουλία, που στοχεύει κυρίως στην προσέλκυση περισσότερων εμπορικών σημάτων μόδας στην αγορά του, αποτελεί μια προσπάθεια αξιοποίησης του εκτεταμένου δικτύου εφοδιαστικής αλυσίδας ενδυμάτων του στη νότια Κίνα, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού και ασταθούς εμπορικού περιβάλλοντος.
Το δίκτυο παραγωγής της Shein με έδρα την Κίνα είναι πιο δύσκολο να αντιγραφεί και μπορεί ενδεχομένως να συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη μακροπρόθεσμα, εάν πουλήσει τις υπηρεσίες του σε ομολόγους του κλάδου, ανέφεραν οι πηγές.
Η ιδιωτική εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων, η οποία ιδρύθηκε αρχικά στην ηπειρωτική Κίνα και σήμερα έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη, δεν δημοσιοποιεί τα οικονομικά της στοιχεία. Το Bloomberg News ανέφερε νωρίτερα ότι τα καθαρά έσοδά της αυξήθηκαν σε πάνω από 400 εκατομμύρια δολάρια και τα έσοδα της έφτασαν σχεδόν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο, καθώς οι καταναλωτές αγόρασαν μαζικά τα προϊόντα της εταιρείας πριν από την επιβολή των αμερικανικών δασμών.
Αν και δεν είναι σαφές πώς τα πήγε η Shein το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, μια περίοδο κατά την οποία ο Ντόναλντ Τραμπ έθεσε τέλος στην απαλλαγή από τους δασμούς de minimis, οι πωλήσεις ανακάμψαν τον Ιούνιο, αλλά η ανάκαμψη έχει χάσει έκτοτε τη δυναμική της, με τα νούμερα να πέφτουν ξανά τις τελευταίες εβδομάδες.
Εκτός από τις αυξανόμενες εξωτερικές λειτουργικές προκλήσεις, η Shein αντιμετώπισε σημαντικά εμπόδια στην προσπάθειά της για αρχική δημόσια προσφορά. Το αρχικό της σχέδιο να εισαχθεί στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ αναβλήθηκε εν μέσω ελέγχου της εφοδιαστικής αλυσίδας και των εργασιακών πρακτικών. Η εταιρεία εξέτασε αργότερα την εισαγωγή στο χρηματιστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου πριν καταλήξει στο Χονγκ Κονγκ, όπου υπέβαλε εμπιστευτικά ένα προσχέδιο ενημερωτικού δελτίου. Σκέφτεται να επιστρέψει στην Κίνα για να διευκολύνει την πορεία της προς την πώληση μετοχών στο Χονγκ Κονγκ, ανέφερε το Bloomberg News τον περασμένο μήνα.