Στις καλένδες το νέο τέρμιναλ κοντέινερ της Τουρκίας στη Σμύρνη
Τετάρτη, 26-Φεβ-2025 07:30
Tου Γιώργου Σ. Σκορδίλη
Χωρίς συμφωνία ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Τουρκίας και του ομίλου AD Ports σχετικά με πιθανές επενδύσεις στο λιμάνι Alsancak της Σμύρνης.
Οι συζητήσεις, οι οποίες συνεχίζονταν για σχεδόν δύο χρόνια, αποσκοπούσαν στην εξασφάλιση εταιρικής σχέσης για την επέκταση των δραστηριοτήτων του λιμανιού που βρίσκεται στη δυτική επαρχία της Σμύρνης.
Ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών Abdulkadir Uraloglu επιβεβαίωσε στο Bloomberg ότι οι μακρές διαπραγματεύσεις με τον επενδυτή με έδρα τον Κόλπο δεν κατέληξαν σε συμφωνία. "Έχουμε επιδιώξει μακρές διαπραγματεύσεις με τον επενδυτή από τον Κόλπο, αλλά δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία", δήλωσε ο Uraloglu.
Δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το γιατί απέτυχαν οι συνομιλίες. Αυτό σηματοδοτεί τη δεύτερη ανεπιτυχή προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του λιμανιού Alsancak.
Προηγουμένως, το 2007, μια κοινοπραξία που περιελάμβανε την Hutchison Port Holdings προσέφερε 1,28 δισεκατομμύρια δολάρια για το λιμάνι, αλλά η συμφωνία μπλοκαρίστηκε από δικαστικές αποφάσεις, οδηγώντας στην απόσυρση της προσφοράς.
Από το ανώτατο όριο των 390.300 TEU το 2022, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε σε 261.900 πέρυσι. Οι διαπραγματεύσεις ήταν μέρος της ευρύτερης πρωτοβουλίας της Τουρκίας να προσελκύσει ξένες επενδύσεις για την ενίσχυση των κρίσιμων τομέων της.
Το 2023, ο πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν εξασφάλισε συμφωνίες αξίας 51 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης στα ΗΑΕ, στοχεύοντας τομείς όπως η ενέργεια, οι φυσικοί πόροι και η άμυνα.
Οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και ΗΑΕ ακμάζουν, με το εμπόριο να υπερβαίνει τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, σημειώνοντας αύξηση 11% από έτος σε έτος. Η πιθανή συμμετοχή της AD Ports Group στο Alsancak αναμενόταν να είναι παράλληλη με τη σημαντική επένδυση της DP World στον λιμενικό τομέα της Τουρκίας.
Η DP World ελέγχει ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της Τουρκίας, τον τερματικό σταθμό Yarimca στη Θάλασσα του Μαρμαρά, με ετήσια χωρητικότητα 1,15 εκατομμυρίων TEU.
Πέρυσι, η DP World επέκτεινε το αποτύπωμά της συγχωνευόμενη με τον τερματικό σταθμό Evyapport στο Izmit.
Το λιμάνι Alsancak είναι στρατηγικά τοποθετημένο χωρίς την ανάγκη διέλευσης μέσω των Δαρδανελίων, προσφέροντας άμεση πρόσβαση στη Μεσόγειο και αναγνωρίζεται για τις δυνατότητές του λόγω της θέσης και της προσβασιμότητάς του.