Μόλις το 65% των Αμερικανών δίνει πάντα φιλοδώρημα στα εστιατόρια - H λίστα με τα επαγγέλματα που πρέπει να λαμβάνουν tips

Δευτέρα, 17-Ιουλ-2023 14:56

Σερβιτορα κατωτατος μισθος

Για να μπορέσετε να μπείτε στη φαινομενικά ατέρμονη συζήτηση για το πότε και πόσο πρέπει να δίνετε φιλοδώρημα, αξίζει να θυμάστε ότι δεν υπάρχει κάποιος κανόνας.

Σίγουρα, υπάρχουν ορισμένες ειδικότητες όπως κομμωτές, οδηγοί ταξί, που οι ειδικοί του savoir vivre λένε ότι πρέπει πάντα να παίρνουν φιλοδώρημα, και κάποιες άλλες όπως γιατροί, δικηγόροι, που δεν θα πρέπει ποτέ να λαμβάνουν tips, αναφέρει το makeit του cnbc.com.

Αυτά είναι καλά νέα για πολλούς Αμερικανούς, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης έρευνας σχετικά με τα φιλοδωρήματα την οποία διεξήγαγε η Bankrate. 

Οι σερβιτόροι στα εστιατόρια είναι οι άνθρωποι που οι Αμερικανοί λένε ότι δίνουν πιο συχνά φιλοδώρημα, αλλά μόνο το 65% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι δίνει πάντα φιλοδώρημα για την εξυπηρέτηση του στο τραπέζι, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 5% δήλωσε ότι δεν δίνει ποτέ φιλοδώρημα.

Οι άνθρωποι ήταν πιο ισομερώς μοιρασμένοι σχετικά με το αν δίνουν φιλοδώρημα στους baristas των καφετεριών, με ένα 22% να δηλώνει πάντα, ένα 26% να αναφέρει τις περισσότερες φορές, ένα 30% μόνο μερικές φορές και λενα 23% δεν δίνει ποτέ.

"Υπάρχει τεράστια σύγχυση σε αυτό το θέμα. Υπάρχει τεράστια δυσαρέσκεια", λέει ο Thomas Farley, ειδικός σε savoir vivre, γνωστός και ως "Mister Manners".

Σερβιτόροι εστιατορίων

"Το 20% έχει γίνει σχεδόν ο κανόνας για την εξυπηρέτηση σε εστιατόρια", λέει ο Farley. Όσο για τους ανθρώπους που λένε ότι δίνουν φιλοδώρημα στους σερβιτόρους μόνο μερικές φορές ή ποτέ: "Δεν πιστεύω ότι είναι δικαιολογημένο να μην δίνεις ποτέ φιλοδώρημα σε κάποιον που δεν έχει καλή εξυπηρέτηση. Πιστεύω ότι πρέπει πάντα να αφήνετε φιλοδώρημα", λέει η Elaine Swann, ειδική σε θέματα savoir vivre και ιδρύτρια της Σχολής "Swann School of Protocol".

Delivery φαγητού

Το φιλοδώρημα θα πρέπει να είναι από 10% έως 20% ανάλογα με το πόσο μεγάλη είναι η παραγγελία, λέει η Dianne Gottsman, ειδική σε θέματα savoir vivre και ιδρύτρια της "Protocol School of Texas". 

Κομμωτήρια

Ζητήστε να μοιραστεί το φιλοδώρημα από 15% έως 20% μεταξύ των υπαλλήλων που φρόντισαν για τα μαλλιά σας, λέει η Gottsman. 

Οδηγοί ταξί

Αρχικά, δεν υπάρχει κανόνας για να δώσετε φιλοδώρημα στους οδηγούς ταξί, οι οποίοι θεωρούνταν ανεξάρτητοι επιχειρηματίες που καθόριζαν το ημερομίσθιο τους μόνοι τους. 

Baristas

Αν επιλέξετε να δώσετε φιλοδώρημα, "αφήστε τα ρέστα. Αν αυτά είναι 1 ή 2 δολάρια είναι μια χαρά".

Υπηρεσία καθαρισμού ξενοδοχείου

Η Gottsman προτείνει να αφήνετε τουλάχιστον 3 έως 5 δολάρια την ημέρα. Αφήστε κάποια χρήματα κάθε μέρα και όχι εφάπαξ στο τέλος, καθώς οι καμαριέρες αλλάζουν συχνά βάρδιες, λέει.

Παράδοση επίπλων και συσκευών

Το φιλοδώρημα για αυτές της υπηρεσίες δεν είναι απαραίτητο. "Αν παραδώσουν έπιπλα στον τέταρτο όροφο, το οποίο διαμέρισμα δεν έχει ασανσέρ, ξεπακετάρουν και στήσουν τα νέα έπιπλα και απομακρύνουν τα παλιά, τότε θα μπορούσατε να δώσετε φιλοδώρημα 10 έως 20 δολάρια ανά άτομο", προτείνουν οι ειδικοί.

Άνθρωποι που παρέχουν υπηρεσίες και επισκευές στο σπίτι

Δεν συνηθίζεται να δίνετε φιλοδώρημα στους επαγγελματίες, όπως είναι οι ηλεκτρολόγοι, οι υδραυλικοί ή οι τεχνικοί, λέει ο Farley. Ο ίδιος κανόνας ισχύει και για τους γιατρούς, τους δικηγόρους και τους δασκάλους.