Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 31-Μαϊ-2023 14:14

    Μουσταφά Ιλιτζαλί: Ο θείος του Ατζούν, υπέρμαχος του Kanal Istanbul "ακούγεται" για το υπ. Υποδομών

    Μουσταφά Ιλιτζαλί: Ο θείος του Ατζούν, υπέρμαχος του Kanal Istanbul "ακούγεται" για το υπ. Υποδομών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Για τη θέση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Τουρκίας ακούγεται της τελευταίες ώρες, πέραν του γαμπρού Μπεράτ Αλμπαϊράκ, ένα όνομα που μοιάζει οικείο και στο ελληνικό κοινό. Πρόκειται για τον Μουσταφά Ιλιτζαλί, θείο του Ατζούν Ιλιτζαλί.

    Ο Μουσταφά Ιλιτζαλί, γεννημένος στις 15 Ιουνίου 1954, Ερζερούμ είναι Τούρκος καθηγητής και πολιτικός. Αποφοίτησε από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης, από τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Έκανε μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στις Μεταφορές. 

    Ο Ιλιτζαλί έχει εκλεγεί βουλευτής στο Ερζερούμ (η περιοχή στην οποία επιτέθηκαν με πέτρες εναντίον του Ιμάμογλου, κατά την προεκλογική εκστρατεία) με το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης, δύο φορές κατά το παρελθόν και λέγεται ότι είναι καλός φίλος του τελευταίου πρωθυπουργού της Τουρκίας, Μπιναλί Γιλντιρίμ.

    Μάλιστα έχει εργαστεί στο Τμήμα Μεταφορών του μητροπολιτικού δήμου της Κωνσταντινούπολης μεταξύ 1994-1998.

    Ο Μουσταφά Ιλιτζαλι με τον τότε δήμαρχο Κωνσταντινούπολης Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν

    Μιλώντας κατά το παρελθόν στη Yeni Safak ο Ιλιτζαλί είχε αναφέρει πως ο Ερντογάν, τα χρόνια της δημαρχίας του είχε πει ότι "αυτή η ομάδα θα κυβερνήσει την Τουρκία στο μέλλον".

    Εμφανιζόμενος κατά καιρούς εμμέσως ως υπερασπιστής της διάνοιξης του Kanal Istanbul, ο Ιλιτζαλί έχει δηλώσει ότι  "το 2022, 35.146 πλοία πέρασαν από τον Βόσπορο, 149.987.000 τόνοι επικίνδυνων εμπορευμάτων. Η αύξηση αυτών των αριθμών κάθε χρόνο θέτει σε κίνδυνο τον Βόσπορο". "Τα πλοία που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα αποτελούν μεγάλο κίνδυνο. Ως εκ τούτου, καθώς αυτή η αύξηση συνεχίζεται, η κυκλοφορία στον Βόσπορο θα αποκλειστεί. Πρέπει να βρούμε μια λύση σε αυτό", έχει δηλώσει κατά το παρελθόν.

    Σε συνέντευξή του στη Yeni Safak ο Ιλιτζαλί είχε δηλώσει "Είναι απαραίτητο να αξιολογήσουμε το πρόγραμμα Kanal Istanbul ως αναγκαιότητα των εθνικών μας συμφερόντων".

    Σε άλλη συνέντευξή του στο πρακτορείο Anadolu, ο Ιλιτζαλί είχε θέσει εμμέσως θέμα για το πόσο επίκαιροι είναι οι όροι της Συνθήκης του Μοντρέ λέγοντας ότι 17 πλοία περνούσαν από το Βόσπορο το 1936, ο αριθμός αυτός έφτασε τα 135 σήμερα και τις 40.000 ετησίως, προσθέτοντας ότι ο όγκος του φορτίου που διέρχεται και το μέγεθος των πλοίων αυξήθηκαν τρομερά και σημείωσε ότι υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος στον Βόσπορο.

    Μετά τους δίδυμους σεισμούς, σε πολλές εμφανίσεις, μεταξύ των οποίων και στο CNN Türk, έχει υποστηρίξει το πρότζεκτ μεταφοράς πληθυσμού από περιοχές στα δυτικά παράλια της Κωνσταντινούπολης σε "ασφαλείς περιοχές", ώστε να αποφευχθεί μια τραγωδία σε έναν ενδεχόμενο τεράστιο σεισμό στην περιοχή, πράγμα που αναμένεται να συμβεί τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με σεισμολόγους.

    Πέτρος Κράνιας

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ