Πέμπτη, 30-Μαρ-2023 08:45
Όχι, δεν θα απαγορευτούν τα συμβατικά αυτοκίνητα

Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τις τελευταίες μέρες να έχετε ακούσει ότι η πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες θα απαγορευτεί μετά το 2035. Αυτό δεν είναι καθόλου ακριβές και αν δεν κινείται στη σφαίρα της τρομολαγνείας των media είναι σίγουρα λανθασμένη πληροφορία. Ας δούμε τι ακριβώς συμβαίνει.
Τον τελευταίο χρόνο ακούμε διαρκώς για το τέλος των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες -δηλαδή των αυτοκινήτων που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο και προφανώς περιλαμβάνονται και τα υβριδικά. Αυτό ήταν ακριβές, μέχρι πριν από περίπου ένα μήνα. Τότε που η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμαζόταν να βάλει την ταφόπλακα στους θερμικούς κινητήρες. Και συγκεκριμένα ήταν προς ψήφιση ο νόμος που θα απαγόρευε την πώληση καινούργιων (το τονίζουμε "ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ") αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035.
Σε πρώτο επίπεδο αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν ψηφιζόταν αυτός ο νόμος αν έχεις ήδη συμβατικό αυτοκίνητο δεν θα απαγορευτεί η κυκλοφορία του. Και ναι, θα βρίσκεις βενζίνη ή πετρέλαιο.
Όμως σε εκείνη την χρονική στιγμή εμφανίστηκε η Γερμανία, με στήριξη από την Ιταλία και μερικές ακόμα χώρες της ανατολικής Ευρώπης, οι οποίες παραδοσιακά λειτουργούν -σε πολλά επίπεδα- ως δορυφόροι της Γερμανίας. Τι έκαναν; Με μπροστάρη την Γερμανία απείλησαν την Ευρωπαϊκή Ένωση και τελικά η ψηφοφορία που θα οριστικοποιούσε την απαγόρευση ακυρώθηκε. Η αλήθεια είναι ότι πριν την απειλή όλοι -ειδικοί και μη- θεωρήσαμε ότι οι θερμικοί κινητήρες είχαν τελειώσει.
Φυσικά η Γερμανία δεν απείλησε χωρίς αντιπρόταση. Μια χώρα με την δύναμη της Γερμανίας ποτέ δεν λειτουργεί σαν αυτούς που αρνούνται τα πάντα και δεν προτείνουν τίποτα. Η εναλλακτική πρόταση ήταν να επιτραπεί η πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035, με την προϋπόθεση αυτοί οι κινητήρες να χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα.
Είναι καύσιμα που παράγονται με διαφορετική μέθοδο από τα ορυκτά αλλά έχουν ίδια μοριακή δομή. Και δεν παράγουν CO2 κατά την καύση. Αντιθέτως δεσμεύουν CO2 για να παραχθούν. Ο αντίλογος στα συνθετικά καύσιμα είναι ότι απαιτούν μεγάλα ποσά ενέργειας για να παραχθούν ενώ προς το παρόν είναι αρκετά ακριβά. Όμως οι ειδικοί ξέρουν καλά ότι εξέλιξη της τεχνολογίας και οικονομίες κλίμακας θα ρίξουν την τιμή των συνθετικών καυσίμων.
Τώρα πια ξέρουμε ότι η πρόταση της Γερμανίας πέρασε και παρότι ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί είναι γεγονός ότι θα εξακολουθούν να υπάρχουν θερμικοί κινητήρες και μετά το 2035 αφού θα είναι δυνατή η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, φθάνει να χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, τα οποία έχουν ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.
Άρα θα συνεχίσουν να πωλούνται αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035. Αυτό που δεν θα επιτρέπεται μετά το 2035 είναι να χρησιμοποιούν τα καινούργια αυτοκίνητα βενζίνη ή πετρέλαιο. Δεν απαγορεύονται τα συμβατικά αυτοκίνητα. Απαγορεύονται τα συμβατικά αυτοκίνητα, των οποίων τα καύσιμα μολύνουν το περιβάλλον. Δηλαδή τα συμβατικά αυτοκίνητα με συνθετικά καύσιμα θα συνεχίζουν να πωλούνται κανονικά.
Ούτε κατά διάνοια. Η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος και πρέπει να το πάρουμε απόφαση. Είτε μας αρέσει, είτε όχι. Η πορεία είναι προδιαγεγραμμένη αφού ακόμα και οι κατασκευαστές που διαμαρτύρονται για την "βίαιη" μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχουν ήδη προετοιμάσει το έδαφος και είτε έχουν πολλά ηλεκτρικά στην γκάμα τους, είτε θα έχουν αρκετά τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Μπορούμε να πούμε ότι οφείλεται κυρίως σε δύο εταιρείες. Στην Porsche και στην Ferrari. Αμφότερες χρησιμοποιήσαν όλη την μεγάλη πολιτική τους δύναμη και ανάγκασαν την Ευρώπη να υποκύψει. Αυτές οι δύο φίρμες -μαζί με τις χώρες τους- ήξεραν καλά ότι το τέλος των θερμικών κινητήρων θα είναι μεγάλο πλήγμα. Γιατί; Μα γιατί Ferrari χωρίς V12 (ή V6 με turbo) και Porsche χωρίς εξακύλινδρο εν σειρά είναι σαν μπολονέζ χωρίς κιμά.
Όμως δεν θα βγουν μόνο αυτοί κερδισμένοι. Στην ουσία συμμετείχαν σε μια από τις καλύτερες οικονομικές κινήσεις που έκανε η Ευρώπη τα τελευταία χρόνια γιατί έδωσαν χρόνο και μείωσαν την αγωνία σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να προλάβουν -και γιατί όχι- να ξεπεράσουν την Κίνα στην ηλεκτροκίνηση. Πραγματικά δεν έχει νόημα να επεκταθούμε σε αυτό το θέμα. Όλοι καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Του Γιάννη Τσάκαλου / topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- Τα πρώτα τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Γερμανία (video)
- Οριστικό: Φορτιστές παντού στην ΕΕ-κάθε 60 χιλιόμετρα μέχρι το 2026
- Αυτό είναι το νέο Renault Espace και είναι πλέον SUV
Το Volkswagen ID. Buzz LWB μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά τρίτη σειρά καθισμάτων και γίνεται επταθέσιο και επιστρέφει και την αμερικανική αγορά μετά από 20 χρόνια απουσίας
Το ύψος της επένδυσης θα φτάσει τα 160 εκατ. ευρώ και το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο αναμένεται να αντικαταστήσει τα Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross και Opel Grandland
Ο Max Verstappen κέρδισε το Grand Prix της Formula 1 στην Ισπανία, αλλά η εμφάνιση της Mercedes με τον 2ο Hamilton και τον 3ο Russell αφήνει ελπίδες για ένα πιο ανταγωνιστικό μέλλον
Η Aston Martin Bulldog είναι ένα supercar του 1980 που βγήκε για να είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, τότε υπήρξαν μερικά εμπόδια
Μέχρι τώρα ξέραμε ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι ένα χαρακτηριστικό για τους δρόμους αλλά πλέον η Jeep δοκιμάζει σύστημα αυτόνομης οδήγησης για off road διαδρομές
Ξέρετε πια ότι vegan υλικά στα εσωτερικά των αυτοκίνητων είναι κάτι σύνηθες αλλά αυτό δεν φθάνει για να γίνουν τα αυτοκίνητα πραγματικά οικολογικά. Ας δούμε τι μπορούν να προσφέρουν τα δέντρα οξιάς
Η δημοπρασία τους τους παρατάθηκε εξαιτίας της αυξημένης συμμετοχής και κάποιος έκανε προσφορά εκατομμυρίων για τα τρία άθικτα Tesla Roadster του 2010
Η Porsche με την ευκαιρία των εορτασμών των 75 ετών της άλλαξε το σήμα της και το εκσυγχρόνισε αλλά δεν θα βρεις και πολλές διαφορές
Απίστευτα γρήγορη και αισθητικά ακραία. Είναι η Bugatti Bolide, ένα hypercar που δημιουργήθηκε μόνο για πίστα. Είναι η εξωπραγματική αδελφή της υπέροχης Chiron που δοκιμάζεται σε αεροδρόμιο (μην τυχόν...
Στην πιο συνηθισμένη πίστα για τους οδηγούς, εκείνη της Βαρκελώνης μεταφέρεται η δράση της Formula 1 για τον αγώνα του Σαββατοκύριακου
Τελικά η παρουσίαση του ανανεωμένου Tesla Model 3 πλησιάζει και σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg ξέρουμε πού θα γίνει η αποκάλυψη και πότε
Ναι, "φωτιά" στον πάγο και στο χιόνι με ατελείωτα drift σε ένα αυτοκίνητο απόγονο των υπέροχων Ν της Hyundai αλλά αυτό είναι πια ηλεκτρικό
Volvo EX30: Πρώτη επίσημη εικόνα του εσωτερικού του ηλεκτρικού SUV. Δεν έχει κουμπιά αλλά μια οθόνη που θυμίζει Tesla και μεγάλο sound bar στο επάνω μέρος του ταμπλό
To ηλεκτρικό Fiat Topolino αποτελεί την πιο πρόσφατη εκδοχή μικροκινητικότητας από τον όμιλο της Stellantis και είναι ένα Citroen Ami με άλλο σήμα
Αυτό το αυτοκίνητο μαζί με την 911 Dakar αναβιώνουν μια κατηγορία που υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γίνει τάση. Είναι ένα off road supercar και μπορεί να έχει V10 αλλά δεν φοβάται το χώμα