Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 23-Σεπ-2021 15:11

    Βουλή: Το θέμα των ταχυμεταφορέων στο επίκεντρο συζήτησης των κοινοβουλευτικώνν εκπροσώπων

    Βουλή: Το θέμα των ταχυμεταφορέων στο επίκεντρο συζήτησης των κοινοβουλευτικώνν εκπροσώπων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στο επίκεντρο της συζήτησης μεταξύ των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων των κομμάτων στην Ολομέλεια, τέθηκαν οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων σε πλατφόρμες ταχυμεταφορέων διανομής φαγητού και ποτού, κατά την συζήτηση και ψήφιση των σχεδίων νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης για τις Κυρώσεις των Συμβάσεων μεταξύ του Μαρόκου και της Κοινοπραξίας ELEXIR.

    Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Χρήστος Μπουκώρος, ανέφερε πως "είναι βαθιά νυχτωμένοι όσοι πιστεύουν ότι μπορούν να καπελώσουν τον αγώνα των ντελιβεράδων. Είναι ένα μέρος της εργατικής τάξης καινούργιο, που εργάζεται σκληρά, αλλά ο τρόπος με τον οποίο γνωστοποίησαν τα αιτήματά τους στην ελληνική κοινωνία και κινητοποιήθηκαν, είναι η μεγάλη απόδειξη ότι δεν χρειάζονται κανέναν προστάτη και κανέναν καθοδηγητή". Άλλωστε, είπε, "στην εποχή του διαδικτύου και των social media οι εργαζόμενοι του κάθε κλάδου έχουν αποδείξει ότι μπορούν να καταστήσουν άμεσα κοινωνό των προβλημάτων τους την ελληνική κοινωνία". Συνεπώς "ματαιοπονούν όσοι νομίζουν ότι θα προσεταιριστούν το δίκαιο αγώνα αυτών των παιδιών". Υπενθύμισε πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πριν γίνει πρωθυπουργός, στις 15.4.2019, ήταν ο μόνος πολιτικός αρχηγός που συναντήθηκε με τους εργαζόμενους στις εταιρείες διανομής, σε μια εποχή βέβαια που δεν είχαν αναπτυχθεί τόσο πολύ οι πλατφόρμες διανομής, αλλά τότε σε ό,τι του είχαν ζητήσει ανταποκρίθηκε και νομοθετήθηκαν. Δηλαδή, μείωση των φόρων για τα χαμηλά εισοδήματα και μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση στο 13%, ώστε οι επιχειρήσεις εστίασης να μπορούν να ασφαλίζουν περισσότερους εργαζόμενους και να τους αμείβουν καλύτερα. Οι εργαζόμενοι στην συγκεκριμένη εταιρεία, είπε ο Χ. Μπουκώρος, "δικαίως διαμαρτύρονται, γιατί μια εταιρεία η οποία είδε ταχεία άνοδο, νόμισε ότι μπορεί να γίνει κυρίαρχος του κόσμου, αλλά δεν γίνεσαι ποτέ κυρίαρχος του κόσμου χωρίς τον κόσμο" και σημείωσε πως "η εν λόγω εταιρεία το πλήρωσε με τη μείωση του τζίρου της κατά 40%, αλλά και γιατί ήδη μια ανταγωνίστρια εταιρεία βγήκε στην αγορά και πρόσφερε με το "καλημέρα" 500 συμβάσεις πλήρους απασχόλησης αορίστου χρόνου, με τη δέσμευση ότι αυτές οι θέσεις πολύ σύντομα θα γίνουν 2.000. Και αυτή η εταιρεία θα ανεβάσει τον τζίρο της, γιατί η κοινωνία είναι πολύ σκληρός κριτής και θα την αντιγράψουν αναγκαστικά και οι υπόλοιπες εταιρείες".

    Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, απευθυνόμενος στα κόμματα της αντιπολίτευσης, είπε πως "εντυπώσεις μπορεί να δημιουργεί κανείς πολύ εύκολα, αλλά το να επιχειρήσει κανείς να καπελώσει ή να εκμεταλλευτεί την πράγματι εντυπωσιακή κινητοποίηση των εργαζομένων δεν είναι και τόσο ηθικό πολιτικά".

    Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Σταύρος Αραχωβίτης, από την δική του πλευρά, τόνισε πως το θέμα με την συγκεκριμένη πλατφόρμα διανομής έχει να κάνει "με την αχαλίνωτη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, που ο νόμος Χατζηδάκη της επιτρέπει να τις εφαρμόζει στο έπακρο, χωρίς να νιώθει κανέναν φόβο ότι μπορεί να σταματήσει". Ο νόμος Χατζηδάκη, είπε, "άνοιξε την πόρτα, καθώς κατήργησε τις όποιες δικλείδες είχε η εγκύκλιος Βρούτση που βασιζόταν σε προηγούμενη νομοθεσία. Εκεί πάτησε η εταιρεία, απελευθέρωσε τις εργασιακές σχέσεις, τις ελαστικοποίησε στο έπακρο και, ευτυχώς, με την αντίδραση της κοινωνίας, με την υγιή αντίδραση της κοινωνίας, η εταιρεία αναγκάστηκε να το πάρει πίσω".

    Οι εργαζόμενοι, είπε ο κ. Αραχωβίτης, χθες φώναζαν: "Είμαστε εργάτες και όχι συνεργάτες". Αυτή είναι η πραγματικότητα είπε ο βουλευτής, προσθέτοντας ότι οι εργαζόμενοι στη διανομή δουλεύουν κάτω από ακραίες συνθήκες, είτε ζέστης, είτε κρύου, είτε βροχής, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.

    Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε πως την επόμενη εβδομάδα, όπως προανήγγειλε ο Αλέξης Τσίπρας, "θα φέρουμε στην Ολομέλεια τροπολογία για την προστασία της εργασίας και για το σφράγισμα των ρωγμών στη νομοθεσία" και τόνισε: "Ο καθένας θα κριθεί την ώρα που πρέπει".

    Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ, Μιχάλης Κατρίνης, ανέφερε πως "ενώνουμε και εμείς τη φωνή μας μαζί με τους διανομείς της συγκεκριμένης εταιρείας, που με τις ενέργειές της έδειξε την εργασιακή ζούγκλα που επικρατεί στη χώρα. Θα πρέπει είπε όλοι να ενώσουμε δυνάμεις, έστω και από διαφορετική ιδεολογική αφετηρία, έστω και με διαφορετική στόχευση, ώστε να μπορέσουμε να παράσχουμε προστασία σε όλους αυτούς τους εργαζόμενους που βλέπουν το μέλλον τους αρκετά δυσοίωνο και να μην μπορούν να αποταθούν πουθενά, έτσι ώστε να διασφαλίσουν αξιοπρεπή εργασία και διαβίωση. Γι' αυτό, άλλωστε, εμείς έχουμε προτείνει και την αύξηση του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ και διασφάλιση των συνθηκών εργασίας και μέσα από συλλογικές συμβάσεις εργασίας".

    Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΜέΡΑ25, Κλέων Γρηγοριάδης, αφιέρωσε όλο τον χρόνο της ομιλίας του στο θέμα, λέγοντας μεταξύ άλλων, πως από τότε που συστάθηκαν οι ψηφιακοί αυτοί κολοσσοί, η εκμετάλλευση των εργαζομένων σε αυτές είναι άνευ προηγουμένου και αγγίζει τα επίπεδα εκμετάλλευσης προηγούμενων αιώνων. Ο νόμος Χατζηδάκη, είπε, νομιμοποίησε "όλον τον εργασιακό μεσαίωνα των μπλοκακίων" που στον τομέα αυτό ξεκίνησε το 2019, παρουσιάζοντας τους εργαζομένους αυτούς "σαν συνεταίρους των αρχικαπιταλιστών". Δεν είναι, είπε, "συνέταιρος κάποιος που παίρνει 3,84 ευρώ την ώρα, με κάποιον που αυξάνει τα κέρδη του κατά 25 εκατομμύρια τον χρόνο". Οι διανομείς των delivery, τόνισε ο βουλευτής, "δικαιούνται χίλιες φορές περισσότερο από όλους τους άλλους ή εξίσου, τα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα, όπως και συμβάσεις αορίστου χρόνου και όχι ανανέωση ανά μήνα ή ανά τρίμηνο των συμβάσεών τους, κάτι που τους οδηγεί στη σχιζοφρένεια και την απελπισία. Επίσης, διασφάλιση των κεκτημένων τους από όλες αυτές τις εταιρείες, δηλαδή αγορά κράνους, μηχανής, του κουβούκλιου που κρατά ζεστή ή κρύα την τροφή, του ρουχισμού τους, καθώς και τα έξοδα συντήρησης της μηχανής που είναι τουλάχιστον 100 ευρώ τον μήνα και βεβαίως τα έξοδα καυσίμων που είναι πάρα πολλά γιατί κάνουν τεράστιες αποστάσεις".

    ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ