Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Σεπ-2021 11:35

    Ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM "φρενάρει" τις αυξήσεις των ναύλων

    Ο γαλλικός κολοσσός CMA CGM "φρενάρει" τις αυξήσεις των ναύλων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Την απροσδόκητη απόφαση να σταματήσει τις αυξήσεις των ναύλων στη spot αγορά έλαβε η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών CMA CGM, εν μέσω "εκρηκτικής" ανόδου του μεταφορικού κόστους.

    "Από το ξεκίνημα του 2021, τα ναύλα των containerships στη spot βρίσκονται σε διαρκή άνοδο, λόγω συμφόρησης στα λιμάνια και ανισορροπιών μεταξύ ζήτησης και χωρητικότητας. Παρότι, αυτή η κατάσταση αναμένεται να συνεχιστεί τους επόμενους μήνες, λόγω των συνθηκών στην αγορά, ο Όμιλος αποφάσισε να παγώσει τις αυξήσεις για όλες τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι θυγατρικές του" σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.

    Το εν λόγω μέτρο θα ισχύσει μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2022.

    "Δίνουμε προτεραιότητα στις μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους πελάτες μας σε μία άνευ προηγουμένου κατάσταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία" τόνισε η γαλλική εταιρεία.

    Τι θα κάνει η βιομηχανία; 

    Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Drewry, το μεταφορικό κόστος παραμένει σε δυσθεώρητα επίπεδα. Η μεταφορά ενός container 40 ποδών (ft) στην αγορά spot από τη Σαγκάη έως τη Νέα Υόρκη κόστιζε στις 9 Αυγούστου 15.124 δολάρια, ποσό που είναι αυξημένο κατά 225% σε ετήσια βάση. Το αντίστοιχο κόστος προς το Ρότερνταμ διαμορφωνόταν στα 14.287 δολάρια (+564% σε σχέση με πέρυσι).

    Η CMA CGM είναι η τρίτη κορυφαία ναυτιλιακή τακτικών γραμμών στον κόσμο, η οποία, όπως και οι υπόλοιπες του κλάδου, είδε τα κέρδη της να "εκτοξεύονται" τους τελευταίους μήνες. Μόνο το δεύτερο τρίμηνο, κατέγραψε κέρδη 3,5 δισ. δολαρίων, έναντι 139,6 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα πέρυσι.

    Μένει, λοιπόν, να δούμε αν η απόφαση του γαλλικού κολοσσού θα βρει συμπαραστάτες ή θα προκαλέσει αντιδράσεις. Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας συμβούλων Sea-Intelligence, Bjorn Vang Jensen σχολίασε στο Linkedin: 

    "Δεν μπορεί κανείς παρά να μη θαυμάσει αυτή την εξαιρετική και συγχρόνως διαβολική 'κορώνα κερδίζω, γράμματα χάνεις' κίνηση. Στο χειρότερο σενάριο, η CMA σε απομόνωση θα μοιάζει με ήρωα. Στο καλύτερο σενάριο, η βιομηχανία θα υποχρεωθεί να ακολουθήσει και η CMA θα εξακολουθεί να μοιάζει με ήρωα. Και το καλύτερο απ΄ όλα: το γεγονός ότι τα ναύλα θα παραμείνουν σε αστρονομικά επίπεδα, απλά δε θα αυξηθούν περαιτέρω!".

    Η ναυτιλιακή ένωση BIMCO εκτιμά ότι η αγορά των containerships θα παραμείνει ισχυρή και το 2022. Ακόμη κι αν η καταναλωτική ζήτηση υποχωρήσει, τα προβλήματα στην εφοδιαστική θα είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν, ενώ τα αποθέματα θα πρέπει να αναπληρωθούν, σχολιάζουν οι αναλυτές. "Το πραγματικό τεστ για την αγορά θα έρθει το 2023, όταν θα παραδοθούν στην αγορά τα πολυάριθμα πλοία, τα οποία ναυπηγούνται σήμερα" προσθέτουν.

    Γιώργος Γεωργίου

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ