Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 25-Μαρ-2021 08:11

    Ρώσος πρώην υπουργός "κόντρα" στην Tesla

    Ρώσος πρώην υπουργός "κόντρα" στην Tesla
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Δανάης Μαραγκουδάκη

    Μπορεί οι παίκτες στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως να είναι ήδη αρκετοί ωστόσο μέχρι στιγμής δεν υπήρχε Ρώσος ανάμεσά τους. Με τη συγχώνευση της Arrival με την CIIG Merger, μια εταιρεία ειδικού σκοπού (SPAC) υπό τον Πίτερ Κάνεο, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Marvel Entertainment, ο Ρώσος Ντένις Σβέρντλοφ μπαίνει δυναμικά στο προσκήνιο και ανταγωνίζεται τις Tesla, Renault-Nissan, BAIC, Toyota, General Motors, Daimler, Ford, BMW και άλλους.

     

    Σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές κινήσεις ρωσικής προέλευσης στην αμερικάνικη αγορά, την Παρασκευή 19 Μαρτίου η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων, Arrival, πήρε το "πράσινο” φως από το ΔΣ της εισηγμένης CIIG Merger για τη συγχώνευσή τους, επιτρέποντας έτσι στη νέα εταιρεία να μπει στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης με αξία 15,3 δισ. δολάρια, διπλάσια της αποτίμησής της στις αρχές της περσινής χρονιάς. 

    Μάλιστα, ο Ρώσος ιδιοκτήτης πέτυχε κέρδος 3.000% μέσω της SPAC, καθώς η CIIG Merger επίσης είναι δικής του ιδιοκτησίας. Σίγουρα πρόκειται για μια πολύ μεγάλη κίνηση μιας εταιρείας που για την ώρα σχεδιάζει μόνο πρωτότυπα μοντέλα κι έχει μόλις έναν πελάτη στο ενεργητικό της.

    Η νέα εταιρεία θα μετονομαστεί σε Arrival και οι κοινές μετοχές θα αρχίσουν να διαπραγματεύονται στον Nasdaq από σήμερα 25 Μαρτίου με την ένδειξη "ARVL”.

    Ποιος είναι ο Ντένις Σβέρντλοφ

    Γεννημένος το 1978, ο Ντένις Σβέρντλοφ σπούδασε Μηχανολογία και Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης. Η πιο πετυχημένη εταιρεία του ήταν η Yota, μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών που έφερε το μεγαλύτερο δίκτυο 4G στη Ρωσία και έφτασε να έχει 1.200 υπαλλήλους. Από την ίδρυσή της το 2007 έως το 2012 διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, την οποία πούλησε για 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια. 

    Το 2012 ο Σβέρντλοφ διορίστηκε Αναπληρωτής Υπουργός Επικοινωνίας της Ρωσίας όπου έμεινε για κάτι παραπάνω από ένα χρόνο. Επίσης, μία από τις καινοτομίες που είχε σχεδιάσει ήταν ένα smartphone με δύο οθόνες, το οποίο παρουσιάστηκε το 2013 στον τότε πρόεδρο Ντμίτρι Μεντβέντεφ ως απάντηση της Ρωσίας στο iPhone. Βέβαια, το σχέδιο δεν είδε ποτέ το φως των γραμμών παραγωγής.

    Αφού παραιτήθηκε από την κυβέρνηση, ο Σβέρντλοφ ίδρυσε στο Λουξεμβούργο το venture fund Kinetik και η Arrival έγινε το πρώτο πρότζεκτ στο χαρτοφυλάκιό του. Από την ίδρυσή της, η Arrival έχει προσελκύσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια επενδύσεων: η BlackRock "έριξε” 118 εκατ. δολάρια πέρυσι, ενώ ακόμα 110 εκατ. δολάρια έχουν τοποθετηθεί από ασιατικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Hyundai και η KIA.

    Ο 42χρονος Σβέρντλοφ ελέγχει το πλειοψηφικό μερίδιο στην εταιρεία και άρα αναμένεται να έχει περιουσία αξίας 11,7 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires Index.

    Τα μεγαλόπνοα σχέδια της Arrival

    Για να πετύχει πιο γρήγορα, η Arrival σκοπεύει να φτιάξει ένα δίκτυο μικρών εργοστασίων που θα έχουν το μισό μέγεθος ενός παραδοσιακού εργοστασίου αυτοκινήτων, θα κατασκευαστούν μέσα σε έξι μήνες και θα χρειάζεται μερικές εκατοντάδες εργαζόμενους - σε αντίθεση με τους χιλιάδες που απαιτούν οι μεγάλες εργοστασιακές μονάδες. Τρία από αυτά τα εργοστάσια βρίσκονται υπό κατασκευή στις ΗΠΑ και ένα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στόχος είναι δημιουργηθούν 31 εργοστάσια έως το 2024.

    Η ίδια θα αρχίσει να δοκιμάζει οχήματά της (μικρά λεωφορεία, βαν) φέτος και εκτιμά πως η πρώτη σειρά οχημάτων μπορεί να βγει μέχρι το 2023 και στη συνέχεια να κατασκευάσει 168.000 βαν.

    "Υπάρχουν περισσότερες από 560 πόλεις ανά τον κόσμο με πληθυσμό πάνω από 1 εκατ. ανθρώπους και κάθε μία από αυτές τις πόλεις θα μπορούσε να έχει ένα μικρο εργοστάσιο, που θα παράγει 10.000 οχήματα, ειδικά διαμορφωμένα για τις ανάγκες της κάθε αγοράς”, έχει δηλώσει ο Σβέντλοφ περιγράφοντας το μοντέλο ανάπτυξης της Arrival.

    Όπως όλοι οι παίκτες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, έτσι και η Arrival βρίσκεται αντιμέτωπη με το ερώτημα του κατά πόσο μπορεί να αυξήσει την παραγωγή της, όπως επίσης και για το αν έχει υπερεκτιμήσει τη ζήτηση για τα προϊόντα της. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότεροι από 10 σχεδιαστές ηλεκτρικών οχημάτων με αξία που ξεπερνά το $1 δισ., ωστόσο κανείς δεν έχει ξεκινήσει κάποιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα πωλήσεων. Βέβαια, αυτό δεν εμπόδισε ποτέ κανέναν από το να ανακοινώσει τα εξαιρετικά φιλόδοξα σχέδιά του.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ