Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 18-Ιαν-2021 13:31

    Ανοδικά η μετοχή της Stellantis, κολοσσού που προήλθε από τη συγχώνευση Fiat-Chrysler και PSA

    Ανοδικά η μετοχή της Stellantis, κολοσσού που προήλθε από τη συγχώνευση Fiat-Chrysler και PSA
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ανοδικά κινείται η μετοχή της Stellantis, αυτοκινητοβιομηχανίας - κολοσσού που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και του ομίλου PSA, στην πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσής της μετά από δύο και πλέον χρόνια που χρειάστηκε για να οριστικοποιηθεί το deal της δημιουργίας της.

    Η μετοχή της Stellantis κέρδιζε νωρίτερα έως και 7,7% στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, όπου το σύμβολο STLA αντικατέστησε εκείνο της Fiat Chrysler. Η μετοχή σημειώνει κέρδη και στο χρηματιστήριου του Παρισιού, όπου η νέα μετοχή αντικατέστησε εκείνη της Peugeot, όπως σημειώνει το πρακτορείο Bloomberg.

    Οι πρώτες κινήσεις της διαδικασίας συγχώνευσης έγιναν στα τέλη του 2018 από τον τότε CEO του ομίλου PSA, Carlos Tavares, σε συνεργασία με τον ομόλογό του της  Fiat Chrysler. Το 62χρονο στέλεχος θα ηγηθεί ενός "μαμούθ" του κλάδου του αυτοκινήτου με 400.000 υπαλλήλους και 14 brands, με το βλέμμα σε ένα αβέβαιο μέλλον, στο οποίο τα αυτοκίνητα κινούνται με μπαταρίες και επί τη βάσει λογισμικού, ενώ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης φθίνουν αργά αλλά σταθερά.

    Fiat Chrysler και PSA είχαν αθροιστική κεφαλαιοποίηση 39,4 δισ. ευρώ (47,6 δισ. δολ.) στο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας συναλλαγών, μικρό ποσοστό των 783 δισ. δολ. κεφαλαιποίησης της πρωτοπόρου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αμερικανικής Tesla, που είναι πια η πλέον πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.

    "Το outlook για τη Stellantis είναι αμφίσημο, καθώς τα σχέδια για δημοσιονομική τόνωση στις ΗΠΑ πιθανόν να δώσουν ώθηση στην Chrysler, ωστόσο η πορεία της Peugeot στη Γαλλία και την Ευρώπη μοιάζει λιγότερο "σίγουρη". Ο τέως CEO της PSA, Carlos Tavares, λαμβάνει τα ηνία και, όπως είχε πράξει με την εξαγορά της Opel από την PSA το 2017,  αναμένουμε μια νέα στρατηγική μέσα στις πρώτες 100 ημέρες. Όλες οι περιφέρειες ανά τον κόσμο έχουν μπροστά τους ένα δύσκολο α' τρίμηνο λόγω των συνεχιζόμενων lockdowns", τονίζει ο Michael Dean, αναλυτής για τον κλάδο της αυτοκίνησης στο Bloomberg Intelligence.

    Η οικονομία κλίμακας κατ' έτος που υπολογίζουν ότι θα κάνουν οι Fiat Chrysler και PSA μέσω της ενοποίησης των δραστηριοτήτων τους σε όλα τα επίπεδα αγγίζει τα 5 δισ. ευρώ.

    Ο John Elkann, ηγέτης της δισεκατομμυριούχου οικογένειας Agnelli και πρόεδρος του Δ.Σ. της Stellantis, ήταν μαζί με τον επί χρόνια CEO της Fiat, εκλιπόντα Sergio Marchionne, ένας από τους πλέον διαπρύσιους κήρυκες της συγκέντρωσης στην αυτοκινητοβιομηχανία, εν μέσω δαπανών δισεκατομμυρίων στον κλάδο για την προώθηση του εξηλεκτρισμού και της αυτόνομης οδήγησης.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ