Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 28-Δεκ-2020 13:57

    Τουρκία: Τηλεοπτικό κανάλι έκλεισε μετά από 26 ημέρες στον αέρα - "Η κυβέρνηση Ερντογάν πίεσε τον ιδιοκτήτη", λένε οι δημοσιογράφοι

    Τουρκία: Τηλεοπτικό κανάλι έκλεισε μετά από 26 ημέρες στον αέρα - "Η κυβέρνηση Ερντογάν πίεσε τον ιδιοκτήτη", λένε οι δημοσιογράφοι
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός στην Τουρκία, ο οποίος μετέδιδε μεταξύ άλλων και τις απόψεις του φιλοκουρδικού Κόμματος Δημοκρατίας των Λαών (HDP)  ανέστειλε τη λειτουργία του λιγότερο από έναν μήνα αφότου εξέπεμψε για πρώτη φορά πρόγραμμα, ενισχύοντας τους φόβους για ζητήματα ελευθερίας του Τύπου στη χώρα.

    Το δίκτυο Olay TV, ιδιοκτησίας του επιχειρηματία και πρώην υπουργού Cavit Caglar, είχε αρχίσει να μεταδίδει πρόγραμμα στις 30 Νοεμβρίου, ωστόσο κατέβασε ρολά την Παρασκευή.

    Οι συντελεστές του ανακοίνωσαν την απόφαση για το κλείσιμο του σταθμού ζωντανά, στον αέρα.

    Ο Caglar ανέφερε ότι αποσύρεται από την κοινοπραξία που ήλεγχε το κανάλι λόγω της υπερβολικής εγγύτητας της γραμμής του με εκείνη της φιλοκουρδικής αντιπολίτευσης, ωστόσο ο επικεφαλής του σταθμού ισχυρίστηκε ότι ο ιδιοκτήτης υπέκυψε σε πιέσεις από πλευράς της κυβέρνησης του προέδρου της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν.

    Ο διευθυντής σύνταξης του σταθμού Suleyman Sarilar τόνισε ότι το δίκτυο είχε ως στόχο να τηρεί ίσες αποστάσεις από όλα τα τμήματα της βαθιά πολωμένης κοινωνίας της Τουρκίας.

    "Είδαμε ωστόσο ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να μεταδίδουμε σε αυτό το κλίμα... Ο Cavit (Caglar) είπε ότι βρίσκεται υπό ασφυκτική πίεσαη από την κυβέρνηση και δεν μπορεί να προχωρήσει", ισχυρίστηκε, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.

    Η μετάδοση προγράμματος από το Olay TV σταμάτησε λίγο μετά τις σχετικές δηλώσεις του διευθυντή σύνταξής του.

    Ο Caglar επέμεινε με δήλωσή του ότι ο λόγος ήταν η έλειψη αντικειμενικότητας και η εγγύτητα με το φιλοκουρδικό κόμμα - το οποίο διατηρεί άτυπους δεσμούς με το παράνομο στην Τουρκία Κόμμα Εργαζομένων Κουρδιστάν (PKK).

    "Έχω υπάρξει ενεργός στο κεντροδεξιό φάσμα της τουρκικής πολιτικής και έχω υπηρετήσει τη χώρα μου. Ήμουν έντονα ανήσυχος από όσα μετέδιδε η συντακτική ομάδα του Olay TV", τόνισε ο πρώην - πλέον - ιδιοκτήτης του σταθμού.

    Σημείωσε δε ότι πρότεινε στους συνεργάτες του να υπάρξει αλλαγή προς μια πιο "αντικειμενική" γραμμή, ωστόσο οι ιδέες του απορρίφθηκαν.

    Στο κανάλι εργάζονταν συνολικά 180 άνθρωποι, δημοσιογράφοι, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.

    Η Τουρκία, στην κατάταξη σχετικά με την ελευθερία του Τύπου των δημοσιογράφων χωρίς σύνορα, βρίσκεται στην 154η θέση μεταξύ 180 χωρών.

    Την κυβέρνηση Ερντογάν υπέδειξε ως υπεύθυνη για το κλείσιμο του σταθμού και ο Utku Cakirozer, βουλευτής του μεγαλύτερου αντιπολιτευτικού κόμματος στην Εθνοσυνέλευση, του κεντροαριστερού - κεμαλικού CHP.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ